Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky přijíždějící na plzeňské nádraží zrychlí díky novým výhybkám

  19:02aktualizováno  19:02
Nové koleje a výhybky položí brzy dělníci u hlavního nádraží v Plzni. Úpravy v budoucnu umožní rychlejší jízdu souprav, které teď musí kvůli starým výhybkám výrazně zpomalit už asi půl kilometru před nádražím. Zvýší se i peróny, aby se lidem lépe nastupovalo.

Hlavní nádraží v Plzni. | foto: Martin Polívka, MF DNES

Nyní musejí vlaky přijíždějící do Plzně od Prahy či Českých Budějovic brzdit na spleti výhybek už asi 500 metrů před hlavním nádražím. Díky novým výhybkám tady budou jezdit až 80 km/hod a stejnou rychlost budou moci nabrat i v opačném směru, hned, jak se „odlepí“ od nástupiště.  

Podobně zrychlí i vlaky ve směru na Most a zpět, ty přes výhybky pojedou až šedesátkou.

Už na konci roku 2015 budou také cestující v Plzni nastupovat do některých vlaků mnohem pohodlněji, protože perony od hlavní budovy směrem k Šumavské ulici budou zvýšené.

„První etapa rekonstrukce nádraží by měla být hotová začátkem roku 2016. Náklady jsou 1,67 miliardy korun,“ řekl Mojmír Nejezchleb ze Správy železniční dopravní cesty.

Modernizace si vyžádá rozšíření výluky mezi Plzní a Rokycany

Kvůli postupujícím stavebním pracím na vjezdu do plzeňského nádraží od Prahy a Mostu nebudou v závěru tohoto týdne jezdit v noci několik hodin žádné vlaky mezi Plzní a Rokycany. Rozšíří se tak částečná výluka, která je na trati už od 13. září. konkrétní omezení provozu najdete na internetových stránkách ČD zde).

„Budou čtyři noční výluky za sebou. Zasypávání druhé koleje štěrkem z vagonů, práce na trakčním vedení nebo pažení mezi kolejemi se dá dělat pouze při výlukách. A ty tu mohou být jen v noci, jindy to nejde,“ vysvětlují lidé ze Skansky.

Součástí modernizace trati bude i oprava velkého železničního mostu u pivovaru přes čtyřproudovou silnici, omlazovací kúra ho čeká v příštím roce. 

Stavaři ho nadzvednou, aby vyměnili ložiska a dilatace, dostane nový protikorozní nátěr, izolace i štěrkové lože pod koleje a výhybky. „Stav ocelového mostu je jinak velice dobrý,“ prohlásil projektový manažer společnosti Skanska Jan Mitlöhner.

V roce 2016 se dělníci zřejmě pustí do výměny obou železničních mostů nad Mikulášskou třídou před hlavní nádražní budovou. Ty nové budou delší, aby bylo možné rozšířit silnici. Tu navíc čeká zapuštění až o 80 centimetrů níž, než je teď, aby pod mosty projela i větší auta.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Justice, talár, soudce, zástupce, soud, spis, trest, odvolat
Soud projednává pokus o vraždu na ubytovně. Obžalovaný je Rumun

Krajský soud v Plzni otevřel případ pokusu o vraždu, který se stal v březnu na ubytovně v Domažlicích. Podle obžaloby tam Rumun Mihai Sergiu Sandor nožem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Každému deset tisíc. Spolujezdec opilého řidiče chtěl uplatit policisty

Do silniční kontroly na Klatovsku se v sobotu ráno vložil spolujezdec opilého řidiče. Policistům nabídl dohromady dvacet tisíc korun, když auto nechají jet....  celý článek

Ilustrační foto
Parašutista v Klatovech narazil do stromu, možná má poraněnou páteř

Při přistání u klatovského letiště se těžce poranil parašutista, narazil totiž do stromu. Záchranáři ho přepravili do nemocnice vrtulníkem.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.