Modernizace trati Rokycany - Plzeň.   Protihlukové zdi u zastávky Klabava na...

Modernizace trati Rokycany - Plzeň. Protihlukové zdi u zastávky Klabava na III. železničním koridoru | foto: dopravni.net

Skončila velká výluka na koridoru u Plzně, vlaky na sebe nemusí čekat

  • 9
Pro cestující ve vlacích mezi Prahou a Plzní je to dobrá zpráva. Na stavbě třetího železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany jsou od pondělního poledne průjezdné pro vlaky obě koleje. Posledního více než půl roku se musely vlaky mezi Rokycany a Chrástem v obou směrech střídat na jednokolejce.

Omlouváme se cestujícím, že odjezd ze stanice Rokycany směrem Plzeň bude asi o deset minut zpožděný. Čekáme na příjezd vlaku od Plzně. Takových hlášení slyšeli cestující ve vlacích na jedné z nejvytíženějších tratí za poslední půlrok nepočítaně.

Kvůli stavbě železničního koridoru měly vlaky mezi Rokycany a Chrástem u Plzně v posledních měsících k dispozici jen jednu kolej, na které se musely střídat spoje v obou směrech a ještě navíc i nákladní vlaky.

„Výluka skončila pět minut po poledni, úsek je sjízdný po obou kolejích. Nyní se v úseku instalovalo traťové zabezpečovací zařízení,“ uvedl Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty.

Krátce po poledni vlaky začaly jezdit po obou kolejích. „Omezení skončilo, další výluka není v této části koridoru plánovaná do konce března,“ uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Trať mezi Rokycany a Ejpovicemi je kompletně zrekonstruovaná. Od mostu pod dálnicí D5 až ke Klabavě se zakousla až o několik desítek metrů více do svahu. Díky tomu se trochu napřímil příliš ostrý oblouk, takže nyní tu mohou projíždět mnohem vyšší rychlostí nejen pendolina.

„Plnohodnotně začínají fungovat i zastávky Klabava a Ejpovice,“ uvedl ředitel výstavby Tomáš Kohout.

Hlavní a nejdražší připravovanou stavbou železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany je více než čtyři kilometry dlouhý tunel od Kyšic na okraj Plzně. Technici u budoucího portálu v poli nedaleko Kyšic od 20. listopadu nepřetržitě kompletují razící štít, který prorazí oba tubusy nejdelšího železničního tunelu v zemi.

Štít o průměru 10 metrů se do skály poprvé zakousne 31. ledna 2015. Koncem příštího roku by se měl objevit pod vrchem Chlum, kde bude druhý z tunelových portálů. Každý směr bude mít vlastní tunelovou rouru.

„Průměrně by měl štít vyrazit každý den 15 metrů tunelu,“ uvedl Štefan Ivor, vedoucí projektu ražby tunelů.

První vlak by měl podzemím projet na podzim 2017. Jízda mezi Plzní a Rokycany se pak zkrátí asi o osm až devět minut.