Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skončila velká výluka na koridoru u Plzně, vlaky na sebe nemusí čekat

  14:07aktualizováno  14:07
Pro cestující ve vlacích mezi Prahou a Plzní je to dobrá zpráva. Na stavbě třetího železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany jsou od pondělního poledne průjezdné pro vlaky obě koleje. Posledního více než půl roku se musely vlaky mezi Rokycany a Chrástem v obou směrech střídat na jednokolejce.

Modernizace trati Rokycany - Plzeň. Protihlukové zdi u zastávky Klabava na III. železničním koridoru | foto: dopravni.net

Omlouváme se cestujícím, že odjezd ze stanice Rokycany směrem Plzeň bude asi o deset minut zpožděný. Čekáme na příjezd vlaku od Plzně. Takových hlášení slyšeli cestující ve vlacích na jedné z nejvytíženějších tratí za poslední půlrok nepočítaně.

Kvůli stavbě železničního koridoru měly vlaky mezi Rokycany a Chrástem u Plzně v posledních měsících k dispozici jen jednu kolej, na které se musely střídat spoje v obou směrech a ještě navíc i nákladní vlaky.

„Výluka skončila pět minut po poledni, úsek je sjízdný po obou kolejích. Nyní se v úseku instalovalo traťové zabezpečovací zařízení,“ uvedl Jakub Ptačinský ze Správy železniční dopravní cesty.

Krátce po poledni vlaky začaly jezdit po obou kolejích. „Omezení skončilo, další výluka není v této části koridoru plánovaná do konce března,“ uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Trať mezi Rokycany a Ejpovicemi je kompletně zrekonstruovaná. Od mostu pod dálnicí D5 až ke Klabavě se zakousla až o několik desítek metrů více do svahu. Díky tomu se trochu napřímil příliš ostrý oblouk, takže nyní tu mohou projíždět mnohem vyšší rychlostí nejen pendolina.

„Plnohodnotně začínají fungovat i zastávky Klabava a Ejpovice,“ uvedl ředitel výstavby Tomáš Kohout.

Hlavní a nejdražší připravovanou stavbou železničního koridoru mezi Plzní a Rokycany je více než čtyři kilometry dlouhý tunel od Kyšic na okraj Plzně. Technici u budoucího portálu v poli nedaleko Kyšic od 20. listopadu nepřetržitě kompletují razící štít, který prorazí oba tubusy nejdelšího železničního tunelu v zemi.

Štít o průměru 10 metrů se do skály poprvé zakousne 31. ledna 2015. Koncem příštího roku by se měl objevit pod vrchem Chlum, kde bude druhý z tunelových portálů. Každý směr bude mít vlastní tunelovou rouru.

„Průměrně by měl štít vyrazit každý den 15 metrů tunelu,“ uvedl Štefan Ivor, vedoucí projektu ražby tunelů.

První vlak by měl podzemím projet na podzim 2017. Jízda mezi Plzní a Rokycany se pak zkrátí asi o osm až devět minut.      

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pervitin
Dealer nabízel pervitin za peníze i za sex, protislužbou platil i muž

Kriminalisté obvinili čtyřicetiletého Plzeňana z obchodování s drogami. Podle nich narkotika prodával nejen za peníze, ale přijímal i „poplatek“ v podobě...  celý článek

(ilustrační snímek)
Řidiče, který policistům ujížděl stoosmdesátkou, poslal soud za mříže

Německého řidiče, který po D5 ujížděl policistům z Rudné u Prahy až na Tachovsko, poslal Okresní soud Plzeň-jih na 3,5 roku do vězení. Při honičce se střílelo...  celý článek

František Křižík ve své laboratoři ve 20. letech.
I vynálezce Křižík dělal klukoviny, s Klostermannem chodil tajně kouřit

Před 170 lety se na Klatovsku narodil vynálezce a průmyslník František Křižík. Rád vzpomínal na svého kamaráda z dětství - budoucího spisovatele Karla...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.