Budovu hlavního nádraží v Plzni čeká rekonstrukce. Zatím dílčí, na generální opravu nejsou peníze.

Budovu hlavního nádraží v Plzni čeká rekonstrukce. Zatím dílčí, na generální opravu nejsou peníze. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

Na hlavním vlakovém nádraží v Plzni začínají opravy za desítky milionů

  • 2
České dráhy v květnu odstartují opravu hlavního nádraží v Plzni. Jeho provoz omezen nebude. Rekonstrukce má být hotova do konce roku 2012 a dráhy vyjde na desítky milionů korun.

"Na severní, jižní a čelní straně budovy opravíme fasádu kolem nástupišť. Zadní strana projde opravou celá," sdělil ředitel Regionální správy majetku ČD v Plzni Jiří Stuna.

Vylepšovat se bude také prostranství u zadní strany objektu, kde se položí zámková dlažba. Výměna podlahy proběhne také ve spodní hale.

Zadní část nádraží, kde se opraví celá fasáda.

V dolním vestibulu bude nová dlažba a omítky.

V dolním vestibulu jsou plánovány i opravy omítky a štukatérských prvků. "Počítáme také s malováním celé dolní haly," řekla regionální mluvčí ČD Radka Pistoriusová.

Co už se v kraji podařilo

Téměř 100 milionů korun investovaly České dráhy do oprav nádražních budov v kraji. Mezi prvními prodělalo rekonstrukci nádraží v Železné Rudě. Další, jako v Rokycanech nebo ve Stříbře, se dočkaly omlazení při stavbě koridoru. Vloni se dočkala nádraží v Holýšově, Klatovech, Blovicích, Bělé nad Radbuzou, Tachově, Kaznějově, Sušici, Chodové Plané a Svojšíně.

Veškeré úpravy mají probíhat za plného provozu. "Cestující čekají dílčí omezení při průchodu halami. Ale jen po nezbytně nutnou dobu," dodala Pistoriusová.

Náklady na dílčí opravu novorenesanční budovy se blíží 20 milionům korun, ale zapotřebí by bylo ještě mnohem více. „Na kompletní rekonstrukci bohužel nemáme prostředky,“ konstatovala mluvčí.

ČD se několik let snaží najít investora, který by se na generální rekonstrukci podílel. Vzhledem k rozpočtu a tomu, že se jedná o památkově chráněný objekt, zatím marně.

Nicméně věří, že by k další zásadní opravě mohlo dojít při přestavbě plzeňského železničního uzlu. Pokud ji Správa železniční dopravní cesty odstartuje do dvou let, mohla by skončit do roku 2017.