Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z nádraží v Plzni je staveniště. Bagry trhají koleje a bourají budovy

  8:14aktualizováno  8:14
Hlavní vlakové nádraží v Plzni připomíná v posledních dnech spíše staveniště. Práce na modernizaci železnice a nástupišť totiž nabraly na intenzitě a tak tu bagry trhají koleje a boří staré budovy. Vlaky odjíždějí a přijíždějí k jiným nástupištím, než jsou cestující zvyklí. Práce potrvají až do konce roku.

Hlavní vlakové nádraží v Plzni osadily náklaďáky a bagry. Začala tu další etapa modernizace kolejiště a nástupišť. | foto: Martin Polívka, MAFRA

Přímo u památkově chráněné nádražní budovy teď schází stovky metrů kolejnic. Místo vlaků tu teď jezdí hlavně náklaďáky, které odvážejí vybagrovanou drť. Přehoupnou se přes nástupiště a pak po nově vybudovaném náspu sjíždějí na parkoviště, aby materiál odvezly.

Elektronická tabule s odjezdy vlaků je v podchodu u eskalátorů. Nahoře na upravovaném nástupišti je jen dřevěná deska, na které zaměstnanci drah mění odjezdy vlaků.

„V současné době se pracuje na nástupištích 3 a 4, které byly původně označené 2 a 2A. Ta budou zprovozněná letos v srpnu. Vzápětí začne rekonstrukce nástupišť 1 a 2 původně byla označená 1A a 1. Ta budou hotová v prosinci,“ řekl Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty.

Čtyři nová nástupiště za 150 milionů korun budou asi o čtvrt metru vyšší, než ta dosavadní. To znamená, že při nastupování i vystupování z vagonů by pasažéři měli, podobně jako v Praze na hlavním nádraží, zdolávat mezi peronem a podlahou vagonu maximálně dva schůdky.

Na plzeňské nádraží by teď měli cestující chodit raději s předstihem. „Vlaky totiž odjíždějí z jiných nástupišť a na ta se dá v současné době v opravované části nádraží dostat výlučně jen eskalátory nebo schody z podchodů,“ upozorňuje mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Modernizace nádraží

Většina délky čtyř nástupišť bude zastřešená. „Zastřešení 2. a 3. nástupiště je v současné době repasováno a bude vráceno zpět v původní podobě. Zastřešení 1. a 4. nástupiště bude zcela nové,“ vysvětlil Marek Illiaš.

Kompletní obnova východní části stanice umožní výrazné zvýšení rychlosti vlaků z 20 kilometrů za hodinu na 80 kilometrů. Bezpečnost železničního uzlu se zvýší díky novému zařízení, pro nějž se dokončuje budova ústředního stavědla. Z něho bude ovládán elektronicky veškerý provoz stanice.

Investorem modernizace nádraží za 1,68 miliardy korun je Správa železniční dopravní cesty a součástí prací je i rekonstrukce tunelu pro zavazadla a vybudování dalšího podchodu. Ten spojí areál vlakového nádraží s plánovaným autobusovým nádražím a trolejbusovou točnou v Šumavské ulici.

Práce na dobudování železničního koridoru v příštím roce výrazně zasáhnou i do silniční a tramvajové dopravy v Plzni. Na jaře 2016 by měly začít práce na rekonstrukci železničních mostů nad Mikulášskou ulicí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Po smrti dívky se pozůstalí poprali, rvačku začal projednávat soud

Smrt dívky při autonehodě se stala rozbuškou už dost vyhrocených vztahů v rodině z Plzeňska. Když bylo potřeba zařídit pohřeb, pozůstalí se poprali. Událost z...  celý článek

Ilustrační foto
Parašutista v Klatovech narazil do stromu, možná má poraněnou páteř

Při přistání u klatovského letiště se těžce poranil parašutista, narazil totiž do stromu. Záchranáři ho přepravili do nemocnice vrtulníkem.  celý článek

Lavice obžalovaných u Krajského soudu v Hradci Králové zůstala prázdná.
Matka obviněná z vraždy jde do vazby, dítě zabila zřejmě paličkou a nožem

Plzeňanka obviněná z vraždy čerstvě narozené dcery nejspíš dítě smrtelně zranila paličkou na maso a nožem. Vyplývá to z dosavadních výsledků vyšetřování. Na...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.