„Naším cílem je, aby jednokolejná trať byla se začátkem školního roku co nejkratší. Doufáme, že od 1. září bude už jen od hotelu přes Zbrojnickou ulici a náměstí Republiky do současné konečné v Prešovské ulici. Čím kratší je jednokolejka, tím víc tramvají se v ní otočí a o to kratší mohou být intervaly mezi spoji,“ vysvětluje projektant Václav Lacyk, který má na starosti koordinaci všech čtyř současných velkých staveb v centru Plzně.
Jednokolejka nyní začíná u zastávek v Sirkové ulici, na provizorní konečnou v Prešovské to mají tramvaje 850 metrů. Ze Sirkové tak jedou společně tramvaje přijíždějící od Slovan a Světovaru do Prešovské, kde tramvajáci přejdou k druhému řídícímu stanovišti na opačném konci vozu. Pak se soupravy vydávají zase do Sirkové ulice a dál na Slovany nebo Světovar. I proto je ve špičkách interval 12 minut, mimo dopravní špičku čtvrt hodiny.
Od září bude jednokolejka měřit jen asi 320 metrů. A lidé tak budou čekat na tramvaj o čtyři minuty kratší dobu.
O víkendu se motoristům otevře Solní ulice
„Nový interval by měl být osm minut. Čím dříve bude dvojkolejná trať až ke Zbrojnické ulici, tím lépe pro cestující,“ řekl k tomu dopravně-provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček.
Tramvaje jedoucí od vlakového nádraží k náměstí budou jezdit od křižovatky s Anglickým nábřežím až ke Zbrojnické ulici po právě pokládané koleji, v opačném směru pak budou využívat provizorní kolej, po které jezdí nyní.
Rekonstrukce ulic v této části Plzně definitivně skončí v dubnu příštího roku.
Už o tomto víkendu se pro dopravu otevře Solní ulice od náměstí Republiky směrem k poště. Tam už jsou položené nové panely a v nich upevněné kolejnice. Ulice přímo před plzeňskou radnicí se otevře autům 8. září.
Ve stejný den v oblasti nastane pro řidiče další problém, když stavbaři úplně uzavřou křižovatku náměstí Republiky s Pražskou a Rooseveltovou ulicí.