Parní lokomotiva Šlechtična je pýchou plzeňského Iron Monument Clubu.

Parní lokomotiva Šlechtična je pýchou plzeňského Iron Monument Clubu. | foto: Martin Polívka, MF DNES

Ocelová Šlechtična ujede na cestě přes čtyři kraje 600 kilometrů

  • 6
Zrenovovaná parní lokomotiva Šlechtična se na cestu po čtyřech krajích vydá 27. března minutu před osmou hodinou ráno z hlavního nádraží v Plzni. Trasa téměř 600 kilometrů je zatím tou nejdelší, na jakou se historický stroj vyrobený v plzeňské Škodovce vydává.

Parní vlak samozřejmě nepojede prázdný, ale sveze i cestující. Ti si ovšem musí koupit jízdenku. Páteční celodenní jízdné stojí 600 korun, sobotní 400 a nedělní 500 korun. Jízdenka na všechny tři dny jízdy včetně noclehu v lůžkovém vagonu přijde zájemce na 1500 korun.

Kdo nechce sahat hlouběji do kapsy, může se svézt se jen mezi několika stanicemi, proto existuje i úsekové mezistaniční jízdné.

V každé stanici bude připraven doprovodný program v podobě návštěvy muzea či jiné místní atrakce.

Ve vlakové soupravě bude k dispozici i bufetový vůz pro rychlé občerstvení.

Robert Kučera z plzeňského Iron Monument Clubu, který stroj vlastní, podotýká, že i příprava stroje před cestou je náročnější. „Trasa, jakou za tři dny ujedeme, je srovnatelná s výkonem stroje, když byl nasazovaný na běžné služby. Tyto stroje měly akční radius kolem 600 kilometrů denně, Šlechtična zavzpomíná na mládí,“ řekl s nadsázkou.

Za lokomotivou budou při cestě z Plzně do Ústeckého, Středočeského a Jihočeského kraje připojené vagony ze 70. let, kterými kdysi jezdili odboráři na dovolené.

Při nedělním návratu do Plzně se vlak zastaví v Holýšově na Domažlicku, tendr lokomotivy tu bude vrchovatě doplněn uhlím.

„Bude to doplnění uhlí i na Slavnosti svobody v Plzni, při kterých pojedeme na akci Nálet na Koterov. Vlak bude ve stylu konce druhé světové války včetně označení velkými písmeny V,“ dodal Kučera.

,