Prodej lístků začal u všech šesti turniketů úderem osmé hodiny ranní. V tu dobu už lidé stáli od Štruncových sadů téměř až ke zhruba půl kilometru vzdálené Rychtářce. V zástupech mohlo být podle odhadu iDNES.cz kolem dvou a půl tisíce lidí.
"Na místě jsou příslušníci policie i strážníci. Nemuseli řešit žádné incidenty, hlavně řídili dopravu, zajišťovali průjezd jednomu kamionu na Štruncovy sady a zajišťovali odtah špatně zaparkovaných vozidel," uvedla policejní mluvčí Martina Korandová.
První fanoušci začali přicházet ke stadionu už v pondělí odpoledne. V provizorních přístřešcích a stanech strávili v sadech celou noc.
"Jsem tu od páté ráno a vždy po hodině mě střídali kamarádi. Podle toho, jak to odsejpá, si myslím, že tak v deset hodin bychom se mohli dostat na řadu," řekl Ladislav Kondr.
Černý trh kveteKlub prodává lístky jen v balíčcích po třech a neumožňuje jejich prodej po internetu, aby předešel kšeftování s nimi. Přesto už se lístky objevují na "černém trhu". Na internetovém aukčním portále Aukro už jsou ke koupi samostatné lístky i celé balíčky za podstatně vyšší ceny než v oficiálním předprodeji. |
Další Plzeňan Pavel Hanus strávil čekáním u turniketu dvanáct hodin. "Celou noc jsem nezamhouřil oko," svěřil se. Měl na sobě teplý kabát, ve kterém přečkal velmi chladné ráno. Nic ´na zahřátí´ na rozdíl od ostatních ve frontě pít nemohl. "Mám jen půl dne dovolené, musím do práce a čeká mě cesta autem," vysvětlil.
Koupil si tak, jak mu pravidla stanovená klubem umožnila, pro sebe a další dva lidi tři balíčky lístků na všechna utkání Plzně v základní skupině proti Bate Borisov, AC Milán a FC Barcelona.
Deseti tisíc, které za lístky zaplatil, prý určitě nelituje.
"Dělám to hlavně pro syna, pro něj to bude zážitek," řekl osmačtyřicetiletý Plzeňan.
S tím, do jakých sektorů lístky sehnal, byl spokojený. "Na výběr jich bylo dost. Měli i na hlavní tribunu, ale jen do první řady a to jsem nechtěl," řekl fanoušek.
Plzeňští permanentkáři, kteří si mohli lístky koupit přednostně už v neděli a v pondělí, kritizovali, že jim klub umožnil kupovat lístky jen do rohů stadionu a do sektorů za brankami. Klub ale tvrdí, že prodává přesně ty lístky, které má k dispozici. Lepší místa prý musel vyhradit pro UEFA a partnery klubu (více čtěte zde).
Marketingový manažer FC Viktoria Plzeň Jaromír Hamouz předpokládá, že ještě v úterý budou všechny balíčky lístků na Ligu mistrů vyprodány. Zřejmě tak nedojde na původně chválený scénář, podle kterého se měly balíčky vstupenek prodávat v Plzni i ve středu a ve čtvrtek. V pátek navíc i v pražském Edenu, kde Viktoria všechny tři "domácí" zápasy Ligy mistrů musí odehrát.