Čtyřicet metrů dlouhý trup sovětského letadla převážela dopravní firma na speciálním podvalníku dvě noci napříč republikou. Tarantíkův syn Miloš v posledních týdnech letadlo přímo v olomouckém parku rozebíral na několik dílů, které postupně převáželi do Zruče.
Naplánování cesty bylo složité, protože i když byl trup letadla bez křídel, výškovek a směrovky položený na bok, náklad se jednoduše nevešel do nových tunelů na pražském okruhu.
"Průměr trupu je 3,5 metru, navíc nějaké výstupky, podvalník měřil asi metr deset, takže jsme byli na konečné výšce 4,75 metru. Novými tunely u Prahy však protáhnete maximálně 4,65 metru," vysvětluje Miloš Tarantík. Proto stroj putoval přes Slaný.
Karel Tarantík plánuje, že letadlu po opětovném smontování vrátí jeho typické barvy. "Jeden bok bude v barvách, v jakých tento konkrétní stroj létal u sovětského Aeroflotu, druhý bude připomínat jeho zbarvení ve službách ČSA," vysvětlil Tarantík.
Právě tenhle aeroplán létal v SSSR od roku 1959, v ČSSR byl nasazen od roku 1963. Naposledy letěl s pasažéry 25. dubna 1974.
Tupolev stál u olomouckého plaveckého bazénu v Legionářské ulici přes třicet let a pro místní byl orientačním bodem i místem setkávání. Teď musí ustoupit plánované modernizaci nedalekého zimního stadionu a jeho okolí. Dopravní letoun by tu překážel stavbě parkovacího domu