Lokomotiva byla vyrobena v plzeňské Škodovce v roce 1947 a od roku 1990 ji vlastní Iron Monument Club Plzeň (IMC), jedna ze zakládajících organizací občanského sdružení Český svaz ochránců památek.
Podle Michala Haleše z IMC se tyto parní lokomotivy vyráběly ještě po válce kvůli potřebě rychle doplnit vozový park železnic, přestože v té době již nastupovaly lokomotivy elektrické. Počítalo se, že budou mít zhruba dvacetiletou životnost, přesto jsou dodnes - po 65 letech - v Čechách a na Slovensku tři provozuschopné stroje.
Většina těchto lokomotiv z plzeňské Škody tehdy mířila na Východ, na Slovensko. "Tahle naše je unikátní v tom, že jako jediná z těchto velkých rychlíkových lokomotiv jezdila od začátku v Plzni, byla to její první štace, až později se dostala do Chomutova a do severních Čech," říká Haleš.
"Jak dlouho bude oprava trvat, záleží na tom, v jakém bude stavu, což se ukáže až v dílně. Ale jde vlastně o generální opravu naprosto všech částí kotle a výměnu dílů, které jsou na hranici životnosti. Opravovat se budou veškeré armatury, ventily, propusti, těsnící plochy, sedla a podobně," doplňuje Haleš s tím, že sdružení očekává náklady v řádu jednoho až dvou milionů korun.
Kotel opraví kolínská firma SEA, která je podle Haleše v Česku jediná, která je schopná generálku tak velkého kotle realizovat. Nadšenci z IMC budou současně opravovat zbylé části stroje. V lokomotivě je například přes kilometr trubek, musí se zkontrolovat parní stroj. Odhadují proto, že bude mimo provoz zhruba rok.
IMC Plzeň sdružuje zájemce o technické památky, zejména o historii železnic. Touto činností se členové klubu zabývali nezávisle na oficiálních strukturách již od první poloviny 80. let a během existence klubu objevili a zachránili několik parních lokomotiv, historických železničních vozů a stabilních parních strojů. Klub pravidelně pořádá jízdy zvláštních nostalgických vlaků určených široké veřejnosti