Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Stavbaři si pospíšili, tramvaje budou jezdit na Košutku o týden dříve

  16:50aktualizováno  16:50
Tříměsíční tramvajová výluka, kterou si vyžádala oprava kolejí v Plzni na Košutce, skončí o týden dřív, než se plánovalo. První tramvaj by tam měla přijet už 19. listopadu. Podle původního harmonogramu měl být provoz obnoven až 27. listopadu.

Konečná zastávka tramvají v Plzni na Košutce. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Luděk Kejzlar z magistrátního odboru investic potvrdil, že se stavbařům podařilo vybourat staré tramvajové těleso a postavit novou trať rychleji.

„Práce zatím postupují tak, aby se trať mohla zprovoznit o osm dnů dříve. Současně s návratem tramvají budou pro automobily zprovozněné přejezdy přes tramvajové těleso i v křižovatkách, kde je kvůli stavebním pracím průjezd znemožněn,“ vysvětlil Kejzlar.

Poslední úsek trati na Košutku začali stavbaři bourat a předělávat 1. září. Protože dopravní podniky mají jen omezený počet obousměrných tramvají, které mohly posílat na zkrácenou linku číslo 4, zřídily i dočasnou linku číslo 3.

Trojka končí v Mozartově ulici. Cestující z linek 3 a 4 museli přestupovat na náhradní autobusy, které je vozily na Košutku a zpátky k tramvajím.

„Návrat tramvají až na Košutku je dobrá věc pro cestující i dopravní podniky. Nám výluka váže spoustu náhradové autobusové dopravy, cestující už nebudou muset přestupovat mezi tramvajemi a autobusy,“ řekl provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček.

To bude ale také znamenat konec dočasné linky číslo 3. „I když jsme na ni dostali hodně pochval, jezdila nevytížená,“ vysvětlil Ptáček.

Radnice chtěla opravu trati v úseku od zastávky Severka na konečnou tramvaje číslo 4 uskutečnit už loni. Musela ji ale odložit, protože se nepodařilo zajistit kolejnice.

Tramvajovou trať mezi centrem Plzně a zastávkou v Sokolovské ulici město opravilo už v minulosti za celkem 312 milionů korun.

Práce na Košutce budou pokračovat až do jara příštího roku, jejich součástí bude i zrušení podchodu u zastávky Plzeňka, oprava chodníků, parkovacích zálivů a semaforů.

Další větší tramvajová výluka čeká Plzeňany v prosinci. Tramvaje přibližně týden neprojedou Mikulášskou ulicí. Důvodem bude usazování přejezdových výhybek kvůli plánované rekonstrukci železničních podjezdů u vlakového nádraží (psali jsme zde).

Původně se měly výhybky osazovat už v létě, ale protože v té době ještě nebyl znám vítěz tendru na rekonstrukci podjezdů, výhybky se budou do kolejiště osazovat zvlášť.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
V lomu u Stodu se utopil mladý muž, potápěč ho našel až v noci

Osmnáctiletý plavec přišel o život ve středu večer v lomu v Hradci u Stodu na Plzeňsku. Jeho tělo záchranáři dlouho nemohli najít, povolali vrtulník a také...  celý článek

Na Chodském náměstí v Plzni havarovalo policejní auto. Střetlo se s osobním...
Policista, který při jízdě s majákem zavinil nehodu, před soud nepůjde

Státní zástupce podmínečně zastavil trestní stíhání policisty, který loni v Plzni zavinil vážnou dopravní nehodu. Policejní vůz se zapnutým majákem tehdy vjel...  celý článek

Rozhlasoví odborníci (zleva) Roman Kropáček a Václav Ježek.
Digitální rozhlas může pomáhat motoristům i záchranářům, říká expert

Rozhlasový expert Roman Kropáček z Plzně zjišťuje, kam až sahají hranice využití digitálního rozhlasového vysílání. „Obrovské možnosti nabízí digitální rozhlas...  celý článek

Grafton Recruitment Praha
Specialista Plánování

Grafton Recruitment Praha
Plzeňský kraj
nabízený plat: 20 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.