„Byla to náročná cesta 1 500 kilometrů do Kyjeva, to samé zpátky. Za volantem jsme se střídali po dvou hodinách, ale celou dobu, kdy neřídíte, se spát nedá. Ve čtvrtek odpoledne jsme přijeli na základnu do Hlučína, kluky ze Zbirohu jsem nechal odpočinout a vyspat, na Rokycansko se vraceli až v pátek,“ řekl David Kareš.
Na Ukrajinu vezlo šest hasičských aut a jedna sanitka Českého červeného kříže dohromady 40 tun materiálu, většinou obvazy, spací pytle, přikrývky, termofolie a střešní tašky.
Konvoj měl pro průjezd Polskem i na Ukrajině policejní doprovod, který zajistilo generální ředitelství hasičů a Český červený kříž.
„Polovinu trasy jsme jeli po čtyřproudových komunikacích a hlavně v noci, kdy byl provoz minimální. Policisté nám zabezpečili průjezdy i velice silnou dopravou v Kyjevě do místa proclení i vykládky. Lidé na Ukrajině nám říkali, že kromě materiální pomoci jsme pro ně i psychickou vzpruhou,“ popsal Kareš.
Část nákladu vyložil v Kyjevě z kontejnerů vysokozdvižný vozík, který Ukrajinci měli. Co bylo na vozík těžké, hasiči složili pomocí hydraulické ruky.
Hasičská auta zvládla tři tisíce kilometrů ve čtyřech dnech bez větších problémů. Na trase ale bylo několik míst, která dokonale prověřila um šoférů.
„První složitější situace byla u Lvova, kde kvůli opravám byla objížďka. Policie nás vedla městem i cestami v okolí, které byly velice rozbité. Do některých míst jsme se jen tak tak vešli. Kyjev je město s obrovskou dopravou a složitými cestami, kde jsme se mnohokrát vytáčeli v hodně malých prostorech,“ zhodnotil Kareš.
„Myslím, že tohle byla asi nejnáročnější cesta ze všech. Navíc nás zdrželo papírování na polsko-ukrajinských hranicích a další dvouhodinové zdržení jsme nabrali při tankování na Ukrajině. Měli tam brát naše tankovací karty, ale nefungoval terminál, takže jsme hledali jiný, a zdržení se načítala,“ uzavřel Kareš.
Konvoj vyrazil z Česka v pondělí:
16. února 2015 |