"Sestavili jsme velmi kvalitní odbornou výběrovou komisi, v níž mají významnou převahu odborníci, nikoliv zástupci města nebo magistrátu. Jsem pevně přesvědčen, že tato komise pečlivě a bedlivě posoudí přihlášky uchazečů a že doporučí radě města Plzně ke jmenování nejlepšího kandidáta," konstatoval plzeňský primátor Martin Baxa.
Členové komiseOndřej Černý Ondřej Hrab Petr Štědroň Šárka Havlíčková Jana Machalická Helena Havlíková Roman Černík Alena Svobodová Eva Herinková Helena Knížová Radoslav Kozák |
Dodal, že do výběrového řízení jména uchazečů radnice nechce zveřejňovat, aby nemohly vznikat žádné spekulace a každý z uchazečů měl jasné a nezadatelné právo prezentovat komisi svůj koncept, se kterým do výběrového řízení jde.
"Právě proto, že se jedná o jednu z nejdůležitějších kulturních organizací ve správě města a s ohledem na výstavbu nového divadla, kladli jsme při výběru členů komise důraz především na odbornost a nestrannost,“ sdělila náměstkyně primátora Eva Herinková.
Město Plzeň věnovalo podle primátorových slov velkou pozornost vypsání podmínek výběrového řízení.
"Je v nich kladen důraz na strategii divadla v období, kdy se Plzeň připravuje na titul Evropské hlavní město kultury, na kvalitu jednotlivých divadelních projektů, na mezinárodní spolupráci a v neposlední řadě na zapojení Divadla J. K. Tyla do projektu Plzeň, Evropské hlavní město kultury 2015," shrnuje primátor.
Ačkoliv dosud byl konkurz vypisován na čtyři roky, je nyní vypsán na pětileté funkční období s předpokládaným nástupem již od 1. června 2011. Doporučení výběrové komise musí potvrdit svým usnesením městská rada. Ta má o řediteli rozhodovat 19. května.