Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky se dva dny po srážce rychlíků u Horažďovic vrátily na obě koleje

  14:31aktualizováno  14:31
Na železniční trati u Horažďovic na Klatovsku, kde se v úterý srazily rychlíky Rožmberk a Vajgar, už se od čtvrtečního poledne jezdí po obou kolejích. Rychlíky i osobní vlaky tak opět jezdí podle jízdního řádu. Dosud kvůli jednokolejnému provozu nabíraly zpoždění.

Drážní hasiči a lidé ze specializovaných firem ve středu odklízeli následky srážky dvou rychlíků u Horažďovic. Likvidovali trosky vagonů a vyprošťovali lokomotivu, která vykolejila. Bylo také nutné opravit poškozené koleje. (5. srpna 2015) | foto: Martin Polívka, MAFRA

„Správa železniční dopravní cesty už trať plně zprovoznila, od čtvrtečního poledne se jezdí po obou kolejích,“ potvrdila mluvčí ČD Radka Pistoriusová.

Provoz na trati Plzeň - České Budějovice přerušila úterní srážka rychlíků u stanice Horažďovice předměstí, při níž se zranilo asi padesát lidí. Sedm z nich utrpělo vážnější zranění. Podle informací ze čtvrtečního odpoledne zůstává v nemocnicích v Plzn, v Klatovech a v Českých Budějovicích celkem pět lidí.

Zdejší dvoukolejná trať byla zcela neprůjezdná až do středečního odpoledne, po 14. hodině se podařilo obnovit provoz alespoň na jedné koleji. Díky tomu mohla skončit výluka, ale vlaky tu dál nabíraly až dvacetiminutová zpoždění.

Od čtvrtečního poledne už spoje jezdí podle jízdního řádu, protože vlaky mohou využívat obě koleje.

Železničářům se podařilo odklidit vykolejené vagony i opravit trať rychleji, než se předpokládalo. Původní odhady totiž hovořily o tom, že jednokolejný provoz na trati potrvá až do soboty.

Dráhy už obdržely první žádost o odškodnění

Drážní inspekce a policie nyní pracují na objasnění nehody, kterou zapříčinilo přehození výhybky pod předposledním vozem rychlíku Rožmberk.

Podle náměstka generálního inspektora Drážní inspekce Jana Kučery se zřejmě jedná o selhání člověka, protože horažďovické nádraží se v době nehody opravovalo a výhybky se přehazovaly ručně.

„Standardně jsou výhybky technicky zajištěné, aby nebylo možné je přehodit pod jedoucím vlakem. V tomto případě zařízení bylo nefunkční, o čemž ale lidé ve stanici věděli. Měli se řídit technologickými postupy, které na nefunkčnost zařízení pamatují,“ vysvětlil Kučera. Policisté už zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení, zatím ale nikoho neobvinili.

Cestující, které nehoda postihla, mají nárok na vrácení jízdného a také na odškodnění od Českých drah. „Dosud byla elektronickou cestou uplatněna jedna žádost,“ informovala Pistoriusová.

U stanice Horažďovice předměstí se srazily rychlíky (6. srpna)

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Okresní soud v Klatovech.
Muže trestaného za stalking teď soudí i za týrání manželky

Invalidní důchodce M. B. z Nýrska obžalovaný z týrání a vydírání manželky stanul ve čtvrtek před soudem v Klatovech. Podle spisu ženu dlouhodobě ponižoval, bil...  celý článek

František Křižík ve své laboratoři ve 20. letech.
I vynálezce Křižík dělal klukoviny, s Klostermannem chodil tajně kouřit

Před 170 lety se na Klatovsku narodil vynálezce a průmyslník František Křižík. Rád vzpomínal na svého kamaráda z dětství - budoucího spisovatele Karla...  celý článek

Při tragické autonehodě na Nepomucku zemřel spolujezdec. Řidič a další muž jsou...
Policie obvinila lékaře za jízdu v opilosti. Při nehodě zemřel spolujezdec

Policisté obvinili lékaře Klatovské nemocnice a bývalého krajského zastupitele za KSČM Václava Šampalíka, který letos v červnu v opilosti zavinil smrtelnou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.