Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Správci kolejí v létě přeruší kvůli turistům opravu trati do Železné Rudy

  13:02aktualizováno  13:02
Správa železniční dopravní cesty během letních prázdnin přeruší rekonstrukci trati Klatovy - Železná Ruda, aby turisty mířící na Šumavu neobtěžovaly výluky. Nyní skončila první část prací a od září bude rekonstrukce pokračovat. Nové koleje, nástupiště či zabezpečovací a sdělovací zařízení vyjdou na 930 milionů korun.

Na nádraží v Nýrsku zatím ovládá mechanické závory výpravčí. Po rekonstrukci trati bude zařízení fungovat automaticky. (23. června 2015) | foto: ČTK

„Trať z Klatov do Železné Rudy je součástí důležité spojnice z Plzně na Šumavu,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Podle mluvčího SŽDC Pavla Tesaře je hodně využívaná pro dojíždění do práce, v zimě a v létě turisty.

„S výjimkou Klatov budeme rekonstruovat všech sedm stanic a jednu zastávku,“ řekl Lubor Hrubeš, ředitel Stavební správy západ SŽDC. V nejvíce poškozených místech mezi stanicemi se obnoví i železniční svršek. Jde zhruba o tři kilometry kolejí, hlavně u Zelené Lhoty.

Práce mezi Klatovy a Železnou Rudou začaly v březnu a mají být dokončeny v únoru 2016. „Dnes skončila první část z Alžbětína na Špičák a Zelená Lhota a Hojsova Stráž. Už bylo proinvestováno 40 procent,“ řekl ve středu náměstek Stavební správy západ SŽDC Pavel Paidar.

Kvůli tomu, že je Železnorudsko rekreační oblastí, přeruší SŽDC práce v červenci a srpnu a výluky opět začnou v září, kdy bude stavba pokračovat směrem k Janovicím nad Úhlavou. „Rekonstrukce trati umožní, aby vlaky jezdily častěji,“ dodal Paidar.

Ze stanic zmizí obsluha, centrála bude v Alžbětíně

Nová výhybna, která vznikne v Zelené Lhotě, umožní vlakům křižovat. „Eliminujeme tím zpoždění a navýšíme kapacitu trati,“ řekl Paidar.

Nově se také uvažuje o tom, že by regionální vlaky jezdily z bavorského Plattlingu až do Klatov; dosud jely jen na Špičák.

Centralizovaná obsluha celého úseku bude v Železné Rudě-Alžbětíně, odkud bude dálkově řízená trať až do Klatov. Ze stanic tak zmizí obsluha. „Skončí také mechanické závory. Vše bude plně automatické a na přejezdech budou světla,“ vysvětlil Paidar. Traťová rychlost se zvýší na 60 až 90 km/h, což bude možné třeba u Janovic.

„Vlaky na Plzeň jsou hodně vytížené zejména v létě a v zimě, kdy je využívají pěší, cykloturisté a lyžaři,“ řekl místostarosta Železné Rudy Milan Kříž.

Pokud by spojů bylo více, využívali by je častěji místo aut také obyvatelé Šumavy. Hlavní tah z Plzně do Železné Rudy je přetížený a nebezpečný. „Navíc už by se mělo letos jezdit vlaky i zelenými autobusy na společnou jízdenku,“ řekl Kříž. Ta by měla platit i za hranicemi.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

František Křižík ve své laboratoři ve 20. letech.
I vynálezce Křižík dělal klukoviny, s Klostermannem chodil tajně kouřit

Před 170 lety se na Klatovsku narodil vynálezce a průmyslník František Křižík. Rád vzpomínal na svého kamaráda z dětství - budoucího spisovatele Karla...  celý článek

Umělec Adam Kovalčík soutěž vyhrál s návrhem, na němž silueta svatého Jana...
Nepomučtí půjdou k referendu kvůli světci a palmě na kruhovém objezdu

Bouřlivou diskuzi vyvolal v Nepomuku na Plzeňsku nápad umístit na kruhový objezd siluetu svatého Jana Nepomuckého. Návrh umělce Adama Kovalčíka, který zvítězil...  celý článek

Věci, které zabavili policisté při domovních prohlídkách a při prohlídkách...
Policie dopadla dealery, drogy prodávali i za stravenky

Kvůli obchodování s drogami na Tachovsku stíhá policie dva muže a dvě ženy. Všichni obvinění také drogy užívali a od odběratelů přijímali jako protihodnotu...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.