Obchvaty mají z centra města odvést část dopravy. Nyní tu denně projíždí 22 tisíc aut.

Obchvaty mají z centra města odvést část dopravy. Nyní tu denně projíždí 22 tisíc aut. | foto: Daniel Beran, MAFRA

Klatovy budou mít dva obchvaty, z centra odvedou tisíce aut

  • 10
Obyvatelé Klatov se mohou těšit, že z přetížených ulic v centru města zmizí tisíce automobilů. Severozápadní obchvat, který spojí plzeňskou a domažlickou výpadovku, má být hotový už letos v září. Po dvou letech také znovu začaly i přípravy východního obchvatu

Severozápadní obchvat Klatov zajistí, aby při cestě od Plzně na Domažlicko nebylo nutné zajíždět do centra města. Nová spojka mezi plzeňskou a domažlickou výpadovkou by měla z centra Klatov stáhnout denně kolem dvou tisíc aut. Dnes středem města projíždí zhruba 22 tisíc vozidel denně.

"Velmi pozitivní zprávou v souvislosti se severozápadním obchvatem je fakt, že po dlouhých diskusích dojde na úpravu průjezdu v Dehtíně. Pod tamním mostem je každou chvíli zapasován nějaký náklaďák nebo autobus," prohlásil starosta Klatov Rudolf Salvetr.

Díky tomu by na obchvat mohla pohodlně najíždět těžká doprava. "Oprava mostu v Dehtíně je schválena, projektově zpracována, finance jsou na to připraveny," prohlásil starosta. Teď se podle něj řeší dopravní opatření, protože v Dehtíně nebude po dobu opravy možné pustit ani jednosměrný provoz. Průjezd v Dehtíně by měl být dokončený zhruba souběžně se severozápadních obchvatem Klatov.

Ještě více pak dopravě v Klatovech uleví východní obchvat, jehož přípravy sice před dvěma lety zastavil tehdejší ministr dopravy Vít Bárta, ale už byly opět obnoveny. "Projektové přípravy běží dál," uvedl starosta Salvetr.

Na východním obchvatu by se dalo ušetřit, říká starosta

Stejně jako v ostatních oblastech, tak i v dopravě se podle něj hledají úspory a i východní obchvat čekají změny, které by měly být známy pohromadě do podzimu letošního roku.

"Obchvat byl naprojektován z dnešního ekonomického pohledu poměrně velkoryse, tak jak to vidíme například na cestě z Prahy do Hradce Králové, kde je mimoúrovňový sjezd každých půl kilometru," poznamenal Salvetr.

Podle jeho názoru se úspory budou týkat mimoúrovňových křížení. "I dopravní policie tomu jde naproti s jednou příjezdovou větví a ne s několika složitými kříženími, jak je to směrem na Čínov," vysvětlil starosta. Šetří se podle něj i tak, že se uvažuje o tom, jestli má být smíšený chodník a cyklostezka široká čtyři nebo 2,5 metru.

Rozpočet byl ke dvěma miliardám korun, mohly by se uspořit desítky milionů korun na každé upravované části.

Severozápadní obchvat propojí plzeňskou výpadovku (červený bod) a domažlickou výpadovku (žlutý bod). Východní obchvat pak spojí plzeňskou výpadovku s hlavním tahem na Železnou Rudu (zelený bod).

Severozápadní obchvat propojí plzeňskou výpadovku (červený bod) a domažlickou výpadovku (žlutý bod). Východní obchvat pak spojí plzeňskou výpadovku s hlavním tahem na Železnou Rudu (zelený bod).