„Od páteční desáté hodiny už vlaky v Plzni i v Horažďovicích jezdí normálně a opět mohou do stanic vjíždět padesátikilometrovou rychlostí,“ potvrdila mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Problém s výhybkami nastal 22. července. Tehdy České dráhy zakázaly vjezd všech vlaků na horažďovické nádraží a na českobudějovické trati začala mimořádná výluka (psali jsme zde). Spoje mezi Plzní a Českými Budějovicemi nabíraly až čtyřicetiminutová zpoždění. Vlaky se zastavily i na trati mezi Plzní a Třemošnou.
Od 27. července se vlaky mohly na nádraží vrátit, přes výhybky ale musely projíždět jen desetikilometrovou rychlostí namísto obvyklých padesáti kilometrů v hodině. Kvůli tomu nabíraly spoje zpoždění asi minutu a půl až dvě minuty.
Podle Jakuba Ptačinského ze Správy železniční dopravní cesty analýzy prokázaly, že praskliny nejsou nebezpečné. Vady na materiálu ale být nemají, proto správce trati zhruba polovinu výhybek podle jejich důležitosti nechá vyměnit a zbytek přebrousit.