Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na hlavním vlakovém nádraží v Plzni začínají opravy za desítky milionů

  14:32aktualizováno  14:32
České dráhy v květnu odstartují opravu hlavního nádraží v Plzni. Jeho provoz omezen nebude. Rekonstrukce má být hotova do konce roku 2012 a dráhy vyjde na desítky milionů korun.

Budovu hlavního nádraží v Plzni čeká rekonstrukce. Zatím dílčí, na generální opravu nejsou peníze. | foto: Jiří Bervida, MAFRA

"Na severní, jižní a čelní straně budovy opravíme fasádu kolem nástupišť. Zadní strana projde opravou celá," sdělil ředitel Regionální správy majetku ČD v Plzni Jiří Stuna.

Vylepšovat se bude také prostranství u zadní strany objektu, kde se položí zámková dlažba. Výměna podlahy proběhne také ve spodní hale.

Zadní část nádraží, kde se opraví celá fasáda.

Zadní část nádraží, kde se opraví celá fasáda.

Dolní vestibul hlavního nádraží v Plzni, kde vymění dlažbu a obnoví štukatérskou výzdobu

V dolním vestibulu bude nová dlažba a omítky.

V dolním vestibulu jsou plánovány i opravy omítky a štukatérských prvků. "Počítáme také s malováním celé dolní haly," řekla regionální mluvčí ČD Radka Pistoriusová.

Co už se v kraji podařilo

Téměř 100 milionů korun investovaly České dráhy do oprav nádražních budov v kraji. Mezi prvními prodělalo rekonstrukci nádraží v Železné Rudě. Další, jako v Rokycanech nebo ve Stříbře, se dočkaly omlazení při stavbě koridoru. Vloni se dočkala nádraží v Holýšově, Klatovech, Blovicích, Bělé nad Radbuzou, Tachově, Kaznějově, Sušici, Chodové Plané a Svojšíně.

Veškeré úpravy mají probíhat za plného provozu. "Cestující čekají dílčí omezení při průchodu halami. Ale jen po nezbytně nutnou dobu," dodala Pistoriusová.

Náklady na dílčí opravu novorenesanční budovy se blíží 20 milionům korun, ale zapotřebí by bylo ještě mnohem více. „Na kompletní rekonstrukci bohužel nemáme prostředky,“ konstatovala mluvčí.

ČD se několik let snaží najít investora, který by se na generální rekonstrukci podílel. Vzhledem k rozpočtu a tomu, že se jedná o památkově chráněný objekt, zatím marně.

Nicméně věří, že by k další zásadní opravě mohlo dojít při přestavbě plzeňského železničního uzlu. Pokud ji Správa železniční dopravní cesty odstartuje do dvou let, mohla by skončit do roku 2017.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.