Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Generální opravy osmi železničních mostů mění Plzeň. Podívejte se

  18:38aktualizováno  18:38
V Plzni pokračuje největší železniční přestavba za poslední čtvrtstoletí. Při modernizaci železničního průjezdu metropolí ve směru Praha-Cheb za téměř miliardu korun čeká generální oprava celkem osm mostů. Práce za 942 milionů, které z větší části zaplatí Unie, mají skončit příští rok v říjnu.

Oprava železničního koridoru v Plzni, stavba podchodu z nádražní budovy do Železniční ulice. | foto: Martin PolívkaMF DNES

"Rekonstrukce mostů bude kompletní včetně pilířů," říká vedoucí stavby Martin Kraus ze Správy železniční dopravní cesty.

Na viaduktu přes Radbuzu už dělníci dokončují přípravné práce před sundaváním ocelové konstrukce. "Zhruba za týden ji začnou vysouvat nad Denisovo nábřeží a postupně odřezávat," popisuje Kraus. Nový železniční most se přes řeku bude klenout do konce roku.

Fotogalerie

Moderní viadukt vyroste i přes Prokopovu ulici. Kvůli demolici původního, více než sto let starého mostu, tudy až na výjimky do konce června neprojedou řidiči ani vozy MHD. Příští rok tam budou uzavírky pokračovat.

"Čeká nás ještě rekonstrukce klatovské koleje a třetí, která je nejblíž k centru," vysvětluje Martin Kraus. Se začátkem letošního července se stavební stroje zakousnou i do nedalekého podchodu pro pěší.

Práce pokračují také na Jižním předměstí

Z výpravní budovy dočasně zmizely přístřešky. "Zpět se vrátí jakmile dokončíme jejich repasování," slibuje šéf stavby. Současně stavební stroje demolují stará nástupiště a podél Borské ulice vrtají velkoprůměrové pilony, které budou základem opěrné zdi. Díky ní bude možné vybudovat nové nástupiště a v budoucnu i rozšíření Borské ulice o jeden jízdní pruh.

Na Vejprnické ulici už zmizely podpěry původního mostu. V nejbližších dnech se rozjede výstavba nových. Stejně jako u viaduktu přes Vejprnický potok se letos postaví mostní konstrukce pouze pod jednou ze dvou kolejí. Druhá polovina mostu přijde na řadu až příští rok.

Příští rok na podzim budou už také prodloužené podchody do budovy hlavního nádraží. Nyní už se rýsují základy schodišť a eskalátorů z Železniční ulice. První cestující tudy projdou do konce roku.

Letos také začne přestavba podchodu směrem k Hamburku. "Skončíme na úrovni prvního nástupiště," doplňuje Kraus. Příští rok stroje prorazí průchod až do Šumavské ulice. Pro veřejnost se spojnice mezi centrem, Petrohrady a Slovany otevře v říjnu 2013. "Pro pěší to bude jediná možná cesta až se budou přestavovat viadukty u hlavního nádraží," dodává Martin Kraus.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Wilsonův most v centru Plzně. (14.8.2017)
Začala oprava vozovky Wilsonova mostu, dělníci zkoušejí různé metody

Dlažbu na Wilsonově mostě v Plzni začali v pondělí rozebírat stavbaři. Práce na poničené silnici potrvají do konce srpna. Kromě autobusů a trolejbusů je most...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 pro Plzeňský kraj

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

Okresní soud v Klatovech.
Muže trestaného za stalking teď soudí i za týrání manželky

Invalidní důchodce M. B. z Nýrska obžalovaný z týrání a vydírání manželky stanul ve čtvrtek před soudem v Klatovech. Podle spisu ženu dlouhodobě ponižoval, bil...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.