Poškozený povrch zastávky na Francouzské třídě v Plzni na Slovanech. (27. září...

Poškozený povrch zastávky na Francouzské třídě v Plzni na Slovanech. (27. září 2015) | foto: Petr Eret

Zastávky v Plzni na Slovanech čeká oprava, dlažbu nahradí panely

  • 15
Dopravu na Francouzské třídě v Plzni od 5. října zkomplikuje rekonstrukce čtyř autobusových zastávek. Stanice „Poliklinika Slovany“ bude v obou směrech přeložena a zastávka „Pošta Francouzská“ nebude fungovat vůbec. Omezení se dotkne i motoristů.

Kvůli opravě zastávek se změní trasa zřejmě nejvytíženější linky ve městě číslo 30 i linky 29. „Zastávka Poliklinika Slovany bude pro oba směry přeložená do Částkovy ulice mezi kruhový objezd a křižovatku s Rychtaříkovou ulicí. Autobusy pojedou z kruhové křižovatky Částkovou ulicí a dále Slovanskou třídou,“ uvedl Ondřej Liška z Plzeňských městských dopravních podniků.

Protože kvůli objížďce autobusy minou zastávku „Slovany“ na konečné tramvaje číslo 1, budou stavět u tramvajové zastávky Vřesová.

Zastávka „Pošta Francouzská“ bude po dobu rekonstrukce zcela zrušená a to pro oba směry.

Komplikace čekají i motoristy, protože opravované zastávky jsou v obou směrech přímo v jízdních pruzích. To znamená, že Francouzská třída nebude průjezdná, ale bude přístupná z bočních ulic. Rekonstrukce by měla trvat dva měsíce.

Dlážděný povrch zastávek na Francouzské třídě se opravuje po devíti letech. V Plzni byly první se speciálními obrubníky. Ty umožňují autobusům najet až těsně k chodníku, který je ve stejné výšce, jako podlaha nízkopodlažních autobusů.

Ondřej Vohradský ze Správy veřejného statku města Plzně řekl, že právě na Francouzské třídě se nyní bude zkoušet další nový povrch.

„Bude seskládaný z betonových panelů, kde je v jednom kusu vozovka i speciální obrubník s takzvanou hranou nástupiště. Doufáme, že tento typ bude mít vyšší životnost,“ řekl Vohradský.

Stavbaři na Francouzské třídě také vyzkouší různé usazení panelů. Ve dvou zastávkách budou usazeny do štěrku, jak předepisuje výrobce. U zbývajících dvou ale nechají stavbaři mezi panely a konstrukcemi pod nimi několikacentimetrovou mezeru. Tu pak vyplní speciální hmotou, která ucpe každou skulinu a pak vytvrdne. „V Praze tuto technologii zkoušejí na přejezdech přes tramvajové tratě, řekl Vohradský.