Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do práce si chodím hrát, řekl gymnazistům designér slavných Ferrari

  16:05aktualizováno  16:05
Jedinečnou příležitost setkat se s legendou italského automobilového designu měli v úterý studenti plzeňského Gymnázia Františka Křižíka. Navštívil je totiž světoznámý designér Maurizio Corbi.

Italský designér Maurizio Corbi ukázal studentům Gymnázia Františka Křižíka, jak tvoří. Studenti mohli celý proces sledovat pomocí velkoplošné projekce. (18. října 2016) | foto: Petr Eret

Ferrari F50, Ferrari 500 Maranello či Ferrari California jsou autorsky podepsané Mauriziem Corbim. Svůj profesní život spojil se slavným studiem Pininfarina a pro jednu z posledních přeživších karosáren v Itálii pracuje už víc než čtvrt století.

„Jsem šťastný. Když jsem byl chlapec, měl jsem sen auta designovat,“ začal líčit svůj příběh Corbi na přednášce pro gymnazisty.

Maurizio Corbi na gymnáziu

Corbi v sobě brzy objevil přirozený talent, od deseti let se kreslení věnoval intenzivně. Kreslil doma i ve škole a v hlavě si nesl onen velký sen. Postupně si připravoval své portfolio, s nímž poté přišel do Turína. Rok strávil v Bertone, následně přešel do Pininfariny. A té je dosud věrný. „Zapojený jsem byl do spousty projektů,“ svěřil se Corbi.

V týmu je kromě Maurizia Corbiho víc než patnáct designérů, na každém projektu jich pracuje zpravidla pět nebo šest.

„Většinou máme dva týdny na to, abychom připravili základní styl, další týden strávíme finálním zpracováním. Jeden projekt trvá přibližně tři týdny,“ řekl Maurizio Corbi a dodal, že během té doby vytvoří až patnáct návrhů. „Je třeba najít nový tvar, nové originální řešení. To není pokaždé jednoduché,“ vysvětlil uznávaný designér.

Zatímco dříve tvořil jen s využitím tužky a barevných fixů, dnes používá modernějších postupů. Tužkou načrtne pouze základní skicu, tu si naskenuje a poté už tvoří na počítači s využitím grafických programů. Velmi rychle se přechází k matematickému trojrozměrnému modelu, poté už přijde na řadu frézování modelu velmi blízkému tomu, který jde do výroby.

Kromě tvorby se mění i zakázky. Zatímco dřív jich měla Pininfarina většinu z Evropy, případně Ameriky, dnes převažuje Čína.

Corbi na přednášce také názorně ukázal, jak sám tvoří. Během necelé půlhodiny namaloval model auta, nad nímž studenti uznale pokyvovali hlavou. „Dalo by se to udělat i líp, ale nebyl čas,“ skromně hodnotil výkon Corbi.

Je na něm vidět, že jej i po desetiletích práce skutečně baví. „Vždyť to není práce, já si chodím hrát,“ pokrčil rameny Corbi. Pokud byste čekali, že tento muž bude hrdým majitelem některého z vozů Ferrari, mýlili byste se. „To není pro mě, já mám velkou rodinu,“ zasmál se.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.