Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropští odborníci přijedou na vlastní kůži vyzkoušet plzeňskou MHD

  12:40aktualizováno  12:40
V Plzni se začátkem dubna poprvé v České republice sejdou odborníci na veřejnou dopravu z mnoha evropských zemí. Budou přímo v praxi řešit, jak vylepšit MHD. Vyzkouší si jízdu a odbavení v tramvajích, trolejbusech i autobusech a budou se také lidí ptát, jak se jim cestuje a co by se mělo zlepšit.

Nové autobusy v plzeňské MHD | foto: PMDP

Šéf plzeňských dopravních podniků Michal Kraus vysvětlil, že plzeňský kongres se stane doplňkem největšího veletrhu dopravní techniky v Berlíně.

"Veletrh se koná každý sudý rok, my bychom chtěli konferenci dělat každý lichý rok, její třetí ročník by vyšel na rok 2015, kdy Plzeň bude Evropským hlavním městem kultury," vysvětlil Michal Kraus.

Podobná konference se podle něj v Česku bude konat poprvé. "Předpokládáme, že některé z věcí, které se budou projednávat na kongresu v Berlíně, by se mohly v praxi vyzkoušet rok na to přímo v našem městě," řekl Kraus.

Například odborníci z Německa by měli v Plzni přednášet o systému řízení dopravy, který upřednostní spoje MHD. V Plzni mají přednost na křižovatkách jen tramvaje, trolejbusy i autobusy čekají v kolonách s ostatními auty. "V Plzni jsou dva úseky, kde se o preferenci dlouhodobě mluví a kde by se určitě uplatnila. Ráno je to Karlovarská třída směrem do centra, odpoledne ulice U Prazdroje směrem na Doubravku," připouští Kraus.

Proč jsou sedačky vysoké? Proč nejsou přestupní jízdenky?

Co by nejvíc chtěli Plzeňané? Například Karel Voves říká, že nemá rád mačkání s ostatními cestujícími ve vozech v dopravních špičkách. "Dodržování jízdních řádů se zlepšilo, ale abych jezdil městskou dopravou častěji, nesměla by stát v kolonách. Proč se mám mačkat v autobusu? Když v té koloně zůstanu stát v autě, mám svoje pohodlí," argumentuje.
 
Aleně Sladké sice vyhovuje, že do většiny autobusů, trolejbusů a tramvají už nemusí ve stanicích šplhat po vysokých schodech, protože chodí o holi. Ale v nových vozech mívá problém, když si chce sednout. "Většina sedadel je na vysokém schodu. Jak se tam mám vyškrábat?" upozorňuje na další potíž.

Michal Kouba z Muzea dopravy ve Strašicích vidí chybičku v odbavovacím systému, kdy přestupní jízdenku si lze koupit pouze prostřednictvím Plzeňské karty nebo jízdenky ve voze, ale nemůžete si ji koupit dopředu v trafice nebo v automatu na zastávce. "Městskou dopravu by určitě také zatraktivnilo, kdyby se rozšiřovala i do nově osídlených území, popřípadě průmyslových zón," tvrdí Michal Kouba.

Co vám vadí v plzeňské MHD?

celkem hlasů: 29064

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 11. dubna 2011. Anketa je uzavřena.

Tlačenice 4947
Špína a zápach 4899
Ceny jízdného 4824
Nedostatek spojů 4810
Horko nebo zima ve vozech 4799
Zpoždění 4785
Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Po smrti dívky se pozůstalí poprali, rvačku začal projednávat soud

Smrt dívky při autonehodě se stala rozbuškou už dost vyhrocených vztahů v rodině z Plzeňska. Když bylo potřeba zařídit pohřeb, pozůstalí se poprali. Událost z...  celý článek

Vltava byla první červencový týden přeplněná. Lodě a rafty musely stát před...
Skalních vodáků ubývá, dobrodružství na Berounce láká víc rodiny s dětmi

Majitelé kempů i provozovatelé půjčoven lodí z Plzeňského kraje jsou s letošní sezonou spokojeni. Na Berounku i Otavu přijíždějí tisíce vodáků.   celý článek

Umělec Adam Kovalčík soutěž vyhrál s návrhem, na němž silueta svatého Jana...
Nepomučtí půjdou k referendu kvůli světci a palmě na kruhovém objezdu

Bouřlivou diskuzi vyvolal v Nepomuku na Plzeňsku nápad umístit na kruhový objezd siluetu svatého Jana Nepomuckého. Návrh umělce Adama Kovalčíka, který zvítězil...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.