Nové tramvajové zastávky jsou vybudované tak, že auta musí čekat na odjezd tramvají, už je nemají kudy objet. Zmizely desítky parkovacích míst kolem po povodních v roce 2002 zbořeného domu U Zvonu, v němž měl kdysi dílny známý vynálezce František Křižík.
Současně s otevřením opravených ulic silničáři otočili jednosměrku v Šafaříkových sadech, kolem paláce Ehrlich. Nově se v ní jezdí od Anglického nábřeží ke Zbrojnické ulici, i když ještě ráno tam auta jezdila opačně.
„Ne, opravdu tam vjet nemůžete. Jednosměrka je obráceně. Musíte pokračovat do Pražské a před mostem U Jána odbočit doprava,“ vysvětloval během chvilky několika šoférům silničář, když se snažili jet po paměti.
Proč to všechno? Primátor Martin Zrzavecký a jeho náměstci doufají, že do této oblasti už nebude jezdit tolik aut, jejichž řidiči si zkracují cestu historickým centrem.
„Chceme ochránit historické centrum před tranzitní dopravou. Prioritou je tu městská doprava a pěší,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Petr Náhlík.
Od loňského jara stavbaři v této oblasti kompletně přestavěli tramvajové trati a obnovili někdejší tramvajovou točnu, ve které se budou moci točit tramvaje při výlukách nebo velkých akcích na centrálním náměstí Republiky. Pod nově udělanými ulicemi jsou zrekonstruované vodovody, kanalizace i rozvody různých sítí. To vše stálo bezmála 90 milionů korun bez DPH, část nákladů pokryjí dotace EU.