VIDEO: Silničáři pracují i v noci, aby nekomplikovali provoz tramvají

  • 17
Pouhé čtyři hodiny měli silničáři na to, aby v noci na pondělí vyfrézovali asfalt na části Klatovské třídy v centru Plzně. Museli spěchat, aby neomezili provoz tramvají. V noci na úterý budou pokládat nový povrch.

„Nelze to brát tak, že stejně můžeme postupovat každý den. V noci je možné pracovat ve specifických případech, kdy při srovnání s klasickým postupem ve dne, je práce v noci lepším řešením,“ řekl předseda představenstva společnosti Berger Bohemia Zdeněk Pilík.

Silničáři na Klatovské třídě

Noční frézování části Klatovské třídy se výrazněji nedotklo ani automobilové dopravy. Za hodinu, co byl redaktor MF DNES na místě, opravovaným úsekem projelo asi osmdesát vozidel. Lidé bydlící v okolních domech ale museli mít kvůli hluku z ulice zavřená okna.

V neděli před půlnocí fréza začala odebírat čtyřcentimetrovou vrstvu asfaltového koberce z vozovky v křižovatce U Práce. Když před půl jednou v noci projela poslední tramvaj, fréza se zakousla do asfaltu v levém jízdním pruhu těsně u tramvajových kolejí. Tramvaj a frézovací stroj by se totiž vedle sebe nevešly.

„Naší podmínkou bylo, aby se práce na komunikaci co nejméně dotkly městské hromadné dopravy,“ uvedl provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Jiří Ptáček.

Odfrézování povrchu u kolejiště museli silničáři stihnout zhruba do čtyř hodin ráno, v tu dobu totiž vyjíždějí první tramvaje.

Vyplatí se noční práce, i když vyjdou dráž?

V noci z pondělí na úterý budou asfaltovat křižovatku U Práce i navazující část Klatovské třídy až na úroveň divadelních teras.

Ve středu přes den už budou ve stejném úseku frézovat pravý jízdní pruh, ve čtvrtek přes den zde položí nový koberec. Po oba dny budou auta místem projíždět po v noci vyasfaltovaném levém pruhu.

Rekonstrukce silnic během nočních hodin ale nejsou vždy možné. Hluk ze staveniště zvláště v zastavěných částech totiž v noci snáze překročí hlukové limity než ve dne. I proto stavbaři pro noční práce obvykle musejí mít výjimku od hygieniků.

Pověřený šéf Ředitelství silnic a dálnic v Plzni Zdeněk Kuťák řekl, že se na jejich stavbách snaží, aby firmy pracovaly intenzivně od šesti hodin ráno třeba do osmi večer, ale noční nasazení nevyžadují.

„Ne všechny práce je vhodné provádět v noci. I když si více svítíte, nemusí být výsledek prací ideální,“ řekl Kuťák. I když firmy nepracují i v noci, stavby na hlavních tazích většinou ukončí dříve, než jim nařizuje harmonogram.