Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jezděte s námi a pivo si dejte kdykoli. Dopraváci lákají nové cestující

  17:50aktualizováno  17:50
Plzeňské městské dopravní podniky spustily kampaň, která má nalákal lidi z automobilů do vozů veřejné dopravy. Reklamní spoty poběží v rádiích, v televizi i na velkoplošných obrazovkách v ulicích. Tramvaje, trolejbusy a autobusy v krajském metropoli totiž využívá stále méně cestujících.

Dopravní podniky chtějí díky kampani zastavit úbytek cestujících ve vozech MHD. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Kampaň nazvaná Máte Hromadu Důvodů představuje různé důvody, proč jezdit veřejnou dopravou a objeví se v různých podobách. Jednou z nich je reklamní grafika na třetině vozů Dopravních podniků v různých velikostech.

Grafiku uvidí také návštěvníci restaurací a kaváren, které nesou značku „U nás Plzeň chutná“, právě ta je totiž jedním z partnerů kampaně. Grafika bude také na webových stránkách a sociálních sítích Dopravních podniků. Na jednu z propagačních kreseb se můžete podívat ve formátu pdf zde.

Počet cestujících

Za posledních deset let přepravily PMDP nejvíce cestujících v roce 2007, kdy počet pasažérů dosáhl 108 milionů. Od té doby číslo klesá a v roce 2012 spadlo pod sto milionů, později tuto hranici opět mírně překročilo. Dopraváci chtějí, aby kampaň zastavila odliv cestujících, a aby se podařilo udržet jejich počet na zhruba 101 milionu ročně.

„Máme připravené i audiospoty, které poběží na dvou partnerských rádiích. Videa se budou promítat na velkoplošných obrazovkách na budovách Na Rychtářce a v sadech Pětatřicátníků a také na obrazovkách v našich autobusech. Spoty bude vysílat také regionální televize. Další větví kampaně budou soutěže, k nimž budou informace na webových stránkách PMDP v sekci Zábava,“ sdělila mluvčí Dopravních podniků Kateřina Fránová.

Podotkla, že součástí kampaně je i kalkulátor na webu Dopravních podniků, kde si zájemci mohou porovnat, na kolik peněz je vyjde cestování autem a veřejnou dopravou.

Jedním z pilířů kampaně je sdělení, že při nákupu ročního předplatného platí uživatel pouze jedenáct korun denně. Mezi dalši lákadla patří fakt, že si uživatelé veřejné dopravy mohou kdykoli dopřát alkoholický nápoj a nebo že se vyhnou dopravní zácpě.

„Máme za to, že v posledních letech došlo k výraznému zlepšení námi poskytovaných služeb,“ říká generální ředitel Dopravních podniků Michal Kraus. I přesto ale v Plzni pokračuje trend, kdy klesá počet cestujících přepravených vozy veřejné dopravy.

Kampaň Máte Hromadu Důvodů je proto zaměřená zejména na uživatele individuální automobilové dopravy, které má přilákat do vozů veřejné dopravy.

„Cílem kampaně je zastavit pokles počtu přepravených osob MHD v Plzni,“ řekla Fránová. Doplnila, že kampaň za zhruba 400 tisíc korun potrvá do února příštího roku.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Umělec Adam Kovalčík soutěž vyhrál s návrhem, na němž silueta svatého Jana...
Nepomučtí půjdou k referendu kvůli světci a palmě na kruhovém objezdu

Bouřlivou diskuzi vyvolal v Nepomuku na Plzeňsku nápad umístit na kruhový objezd siluetu svatého Jana Nepomuckého. Návrh umělce Adama Kovalčíka, který zvítězil...  celý článek

(ilustrační snímek)
Řidiče, který policistům ujížděl stoosmdesátkou, poslal soud za mříže

Německého řidiče, který po D5 ujížděl policistům z Rudné u Prahy až na Tachovsko, poslal Okresní soud Plzeň-jih na 3,5 roku do vězení. Při honičce se střílelo...  celý článek

Zanedbaná část Papírenského parku v Plzni na Slovanech. (14. srpna 2017)
Dobrovolníci nemohli do Papírenského parku, zůstává zanedbaný a uzavřený

Otevření Papírenského parku v Plzni na Slovanech se odsouvá na neurčito. Dobrovolníci z celého světa, kteří měli v létě během workcampu vylepšit zanedbanou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.