Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do práce na kole vyjedou zdravotní sestry i studenti, můžete se přidat

  14:29aktualizováno  14:29
Už sto padesát soutěžících z pětapadesáti firem se v Plzni přihlásilo do letošního ročníku akce Do práce na kole. V květnu tak šlápnou do pedálů například Cyklosestry z Polikliniky Slovany nebo pracovníci Povodí Vltavy.

Ilustrační snímek | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Soutěžní kampaň s výstižným názvem chce ulevit obcím přetíženým automobilovou dopravou a přivést co nejvíce lidí k šetrnějším způsobům přepravy.

Zapojit se mohou nejen cyklisté a majitelé koloběžek, ale letos poprvé i běžci, chodci nebo vozíčkáři. Stačí v práci utvořit s kolegy dvou až pětičlenný tým, zaregistrovat se a jezdit během května co nejčastěji do práce na kole, koloběžce anebo chodit či běhat.

Mnohé instituce a firmy se zapojují v Plzni do kampaně opakovaně. Letos se jako první přihlásil Clever blondes team ze Škoda JS, za Policii ČR bude jezdit tým Divočáci, Masarykovo gymnázium Plzeň nasazuje tým Mouchy v očích a Výtahy VOTO zas Modré šípy.

Povodí Vltavy Plzeň svůj přístup deklaruje pojmenováním týmu Jedeme všichni a IntraWorlds zas názvem Chceme trika. Zapojují se i Cyklosestry z Polikliniky Slovany a Kvalitní tým ze Zodiac Galleys Europe.

Registrace pokračuje až do 30. dubna. Loni se v Plzni zapojilo téměř 250 účastníků v 66 týmech. Letos by chtěli organizátoři počet zdvojnásobit.

Odměnu dostanou i ti, kdo našlapou nejvíc kilometrů

Hlavní soutěžní kategorií je pravidelnost. Každý tým, který během května najede průměrně alespoň dvě třetiny jízd do práce a z práce na kole, anebo je ujde či uběhne, má šanci vyhrát. Odměněni budou také ti, kdo našlapou nejvíc kilometrů nebo budou nejkreativnější.

„Městská cyklistika k životu ve městech patřila od vzniku prvních bicyklů, v posledních 25 letech si každý chtěl pořídit co nejlepší či dokonce největší osobní automobil. Jenže ta auta už se do měst prostě nevejdou. Jednou z cest je restrikce - tedy zpoplatnění parkování, druhou cestou je využívání MHD a příměstské dopravy, třetí cestou, nejzdravější pro život ve městě - je používání kola. A více kol, znamená méně aut,“ říká náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík, který převzal záštitu nad plzeňskou kampaní.

Akci organizuje spolek Auto*Mat a v Plzni ji koordinuje iniciativa Plzeň na kole a SK ASK ČR Klub cestovatelů Plzeň s podporou Nadačního fondu Zelený poklad.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Lavice obžalovaných u Krajského soudu v Hradci Králové zůstala prázdná.
Matka obviněná z vraždy jde do vazby, dítě zabila zřejmě paličkou a nožem

Plzeňanka obviněná z vraždy čerstvě narozené dcery nejspíš dítě smrtelně zranila paličkou na maso a nožem. Vyplývá to z dosavadních výsledků vyšetřování. Na...  celý článek

Tratí projížděly i tanky 734, obrněné vozy a další těžká vojenská technika....
VIDEO: Tanky zápolily s bahnem, mezi nimi i ten z filmu Hlídač č. 47

U vojenského muzea v Rokycanech se v sobotu návštěvníkům představily repliky legendárních tanků. Armádní nadšenci vyjeli i s novým Pantherem, kterého si...  celý článek

V roce 2016 se Robert Irvine Gilbert stal čestným občanem Domažlic.
Zemřel veterán a čestný občan Domažlic Robert Gilbert, bylo mu 102 let

V pátek zemřel americký válečný veterán Robert Irvine Gilbert, který se v roce 1945 podílel na osvobozování západních Čech. O jeho úmrtí informovala mluvčí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.