Vítězové soutěže Do práce na kole v Plzni - zleva Pavel Chochol, Zdeňka

Vítězové soutěže Do práce na kole v Plzni - zleva Pavel Chochol, Zdeňka Zemanová, Jiří Hellus a Bohumil Vřešťál. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Řidiči nás netolerují, říkají cyklisté, kteří měsíc šlapali do práce

  • 23
Netolerantní motoristé a děti i chodci v pruzích pro cyklisty. To nejvíc ztěžuje jízdu na bicyklu po Plzni, alespoň podle vítězů soutěže Do práce na kole. V ní uspěly hned dva dvoučlenné týmy - ten ze Škody TVC a z firmy Daiho.

"V Česku za hlavní problém cyklistů nepovažuji nedostatek cyklostezek, ale netoleranci řidičů aut. Je to například s Německem nesrovnatelné," míní konstruktér Jiří Hellus z týmu Škody.

"Nedají vám přednost zprava, schválně vám tam vjedou, vytlačí vás, to je v Česku normální," doplnila vítězka z týmu Daiho Zdeňka Zemanová, která jako ostatní jezdila celý květen do práce na kole každý den, to znamená i v dešti.

Upozornila i na svízele jízdy na chodníku rozděleném na část pro cyklisty a část pro chodce. Problémem jsou děti, lidé či psi vyskytující se v pruzích pro cyklisty.

Pavel Chochol z Daiho by za ideální pro cyklisty považoval vytvoření speciálních pruhů v rámci silnice. "To by nás hodně zrychlilo," připomněl.

I tak je podle Zdeňky Zemanové cesta na kole z plzeňské čtvrti Lochotín do firmy Daiho na Borských polích rychlejší o polovinu.

Zemanová říká, že do práce jede 25 minut, a kdyby jela městskou dopravou, tak by cestováním strávila 40 až 45 minut.