Dlouhá ulice v plzeňské čtvrti Lobzy

Dlouhá ulice v plzeňské čtvrti Lobzy | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Začíná velká přestavba Dlouhé ulice, uzavírka potrvá asi půl roku

  • 11
Dlouhá ulice v Plzni - Lobzích, která spojuje Doubravku a Slovany, bude od 10. července asi půl roku uzavřená. Stavbaři komunikaci zúží a ze zrušených jízdních pruhů vybudují parkovací místa.

„Komunikaci v pondělí zavíráme pro veškerý provoz kromě vozidel městské hromadné dopravy a stavby. Protože stavba je rozdělena do mnoha etap, některé z nich se snažíme sloučit, aby se doba stavby co nejvíce zkrátila,“ uvedl šéf stavební společnosti Eurovia v Plzni Jan Muzika.

Právě sdružení firem Eurovia a Berger zakázku na přestavbu ulice vysoutěžilo. Součástí prací bude nejen zúžení silnice, ale také vybudování nových přechodů a středových ostrůvků u 28. základní školy i kompletní rekonstrukce sítí uložených pod silnicí.

Uzavření Dlouhé ulice znamená i přeprogramování semaforů na křižovatce U Pietasu. Nyní už jsou také vybudované provizorních semafory na křižovatce Rokycanské třídy s Revoluční a Dítětovou ulicí nad Divadlem Alfa.

I když oficiální objízdná trasa vede přes Rokycanskou třídu, ulici U Prazdroje, přes most Nad Nádražím do Lobezské ulice, místní budou hojně využívat při odjezdu z domova právě Revoluční ulici.

Pokud by křižovatka s Rokycanskou nebyla osazená semafory, asi by z Revoluční jen velice těžce vyjížděli.

Vedoucí oddělení světelné signalizace Správy veřejného statku města Plzně Josef Brůha řekl, že i když semafory teď ještě nejsou zapnuté, už jsou odzkoušené.

„Viditelnost světelných signálů je ze všech stran výborná, vše je připravené na spuštění 10. července. Překvapivé je ale zjištění, že po dobu testování řidiči přijíždějící Revoluční ulicí červenou nerespektovali,“ upozornil na možné nebezpečí Josef Brůha.

Dopravní specialisté říkají, že řidiči si na změny, jako jsou uzavírky nebo dlouhodobější omezení v dopravě, zvykají v průměru tři dny. Zhruba tak dlouho jim trvá, než najdou nové trasy pro své obvyklé cesty.

Provoz autobusových a trolejbusových linek zůstane v Dlouhé ulici zachovaný po celou dobu stavby.

Provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) Jiří Ptáček už dříve avizoval, že do Lobez budou jezdit trolejbusy vybavené alternativním pohonem, tedy pomocným naftovým motorem nebo bateriemi.

Zastávka U Pietasu bude dočasně uprostřed komunikace

„Od 11. července bude zastávka U Pietasu ve směru do Doubravky a centra města provizorně vybudovaná uprostřed komunikace,“ upozornil projektant dopravy PMDP Petr Hojer.

Po rekonstrukci už nebude mít Dlouhá ulice celkem čtyři jízdní pruhy. Pro každý směr bude jen jeden jízdní pruh široký 3,25 metru, středový dělicí pás, ochranné ostrůvky, podélná parkovací stání, pruhy zeleně i cyklistické trasy.

Když město vypsalo výběrové řízení na zhotovitele přestavby Dlouhé ulice, uvedlo předpokládanou cenu 88 milionů korun. Vítězná nabídka je o více než třetinu nižší.

Ekonomický náměstek primátora Pavel Kotas před rokem řekl, že částka, které město na rekonstrukci ulice pošle, zahrnuje také téměř 47 milionů korun z poplatků za hazard.