- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co budou dělat lidi? Těm se budou tisknout peníze. Až tento bus někoho přejede, kdo půjde k soudu? Robot půjde sedět do kriminálu?
Martine, přichází postindustriální společnost. Budoucnost je taková, že reálně pracovat bude méně než 50% lidí, zbytek bude provozovat nějakou obdobu "hladové zdi".
A co s tim jako?
Do tohohle v zivote dobrovolne nevlezu.
Bus je to pěknej... ale těšil jsem se na video, jak to bude dávat v Praze a ono nic
Uz se tesim na ty palcove titulky...."Prvni samoridici autobus v Ceske republice zahadne zcizen"....
Autobus už máme, funguje, ale do provozu se dostane až za 10 let.
Tak tomu říkám pokrok.
Funkční systém automatického vedení vlaku na bázi relátek a tranzistorů měly v Praze (i zastaralé sovětské) vozy metra už před nějakými 35 lety a přesto se lidi k automatickému metru na plánované trase D nestaví nijak výrazně kladně (ačkoli by to umožňovalo mimo špičku krátké soupravy jezdící třeba po 3 minutách místo dlouhé po 10, protože trojnásobek strojvedoucích jednak není, druhak by je nikdo nezaplatil; případně vypravit posilovou soupravu bez nutnosti někde shánet fíru), ale bus to jo (a zatímco řidič vyhodnocuje celkovou dopravní situaci, bus vybere "důležité" ukazatele a bude stavět před každým čoklem u přechodu a brzdit dopravu)...
Jak je to ošetřeno právně? Kdo bude hmotně a trestně odpovědný v případě zaviněné nehody?
1. Předpokladem je, že díky defensivnímu stylu jízdy nemůžou autonomní vozidlo - pakliže nedojde k technickému selhání - zavinit nehodu. Škodu tím pádem platí "ti druzí".
2. V případě technické nehody platí škodu výrobce úplně stejně, jako kdyby se třeba splašila sekačka na trávu nebo míchačka na staveništi, nebo spadl jeřáb - prostě si platí pojistku a z té se zaplatí odškodnění.
Na parní stroj - dnes s úsměvem nahlížíme jako - na úžasné síly zdroj. Základ průmyslové revoluce, pak i jeho rozbíjení - dokonce luddismus, jeho odmítání ... Pak zase K.Marx s dělnickou třídou, která rozbije okovy a osvobodí se ... Mj., kdo je dnes ryzí dělník ? Řidič autobusu je pracovník v segmentu veřejných služeb přepravy ... Ten trend je tady, co přinese se zatím neví. Podstatné je a zejména v ČR - To potrvá velice dlouho ...
Nadšení až do první smrtelné nehody - bůvíproč mě napadlo staré "Na přechodu pro chodce, drtí Tatra důchodce"... A to nemluvím o tom, jak je to celé neskutečně hnusné - v zájmu nenažranosti dopravců se opět blížíme k holým bakelitovým sedačkám jako za bolševika...
p. Sedláček jenom pro doplnění - praxe prokázala, že nejlepší sedadlo pro MHD je bývalá koženka - (snadno udržovatelná), , případně dřevěný povrch, nebo i ten bakelit. Naprostá fantasmagorie bylo zavedení polstrovaných sedaček - Sbírka mikro organismů + dobou pro vysušení vyřadíte celý bus, (za noc to nevyschne) ... !
Odpornej krám.
A pusťte se do mě, všici, co se vám chce žít ve světě robotů.
Pěkný podle počtu sedaček a místa uvnitř je to model pro školky a nebo spíš pro jednotřídky.