Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test elektrobusů v Plzni končí, sbíraly data o pohonu budoucnosti

Rychlodobíjecí elektrobusy, které dva roky jezdily na trase z centra Plzně na Košutku a zpět, brzy přestanou vozit cestující. Jejich testovací provoz končí a dopravní podniky nepočítají s tím, že by je na linku dál nasazovaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K91a82r97e72l 92N69e24d23o88p86i91l 7298946419624

A výsledky nejsou dobré...

0/0
1.6.2017 14:01

M87a91r46t65i47n 39R90u43z16i85c42k74a 1832538126287

Porad me nejak hlava nebere, proc nenatahnout troleje (trolejbusy), v cem je baterie vyhodnejsi? Pri trolejich muzete vyuzit primo rekuperaci a nemusite mit vozidlo tezsi o kapacitni baterie, resit jejich dojezd, zivotnost a likvidaci...

0/0
31.5.2017 12:26

J32a55n 38Č95e96k30a82l 7219355974964

Zase řešíte stavbu/údržbu toho trakčního vedení, plus je pak linka pevně daná, zatímco elektrobus je vázán pouze nabíjecími body. Spíš bych chápal kombinaci, trolejbus s baterií, co by mohl zajíždět třeba 10 km za konečnou trolejí a zpět, cestou pod dráty se zase nabil, na druhé konečné totéž...

+1/0
31.5.2017 12:43

M46a12r94t14i24n 96R16u80z12i28c56k15a 1162598186247

To mate totez, resite volne pristupne trolejove vedeni nebo sit nabijecich stanic.

Hybridni trolejbusy existuji jen je to kombinace elektrina (trolej) a nafta, ... porad mi to prijde levnejsi.

JInak linku mate prakticky vzdy danou, ve mestech malokdy menite trasu prelozenim do jine ulice (s vyjimkou vyluk). Stejne jako u tramvaji, proste postavite hlavni trasy pod troleji, mene vyuzivane linky a koncove trasy mohou obsluhovat autobusy nebo hybridy.

Pro zajimavost: https://www.youtube.com/watch?v=fmcMmYdF6lA

0/0
31.5.2017 16:49

F28i89l51i90p 66H59r89b93e97k 2224290376880

V Plzni už dnes jezdí několik hybridních trolejbusů trolej - baterie, a další se mají kupovat (viz článek), není tedy už nutné používat naftu. Chápu, že to je pro dopravní podniky zajímavější alternativa než bateriové autobusy a dobíjecí stanice.

+1/0
1.6.2017 9:12

J94a98n 63V51a34l76o46u10c14h 6392557368470

Hm, řešit ve městě, které je "zadrátováno" pro tramvaje a trolejbusy stejného dopravce, samostatně připojenou nabíjecí stanicí (s logicky velkým rozptylem odběru, tedy cenou odvozenou za špičkový odběr) je trochu na hlavu. Když se odbočí z měnírny DP (či od troleje jako v Praze na Želivského), tak se ((mimo absence samostatného přípojného bodu) ta špička při nabíjení mezi odběrem/rekuperací tramvají ztratí.

+1/0
31.5.2017 11:01

J95i68ř24í 41P20a16r54k38a25n 3616444130978

Účinnost dieselu je možná 25-30%. Účinnost elektromotoru bude odhadem 80-90%, takže toho ztrátového tepla je opravdu o dost míň

0/0
31.5.2017 10:58

O34n81d67ř25e28j 96N51o38v76á50k 9207154129299

Výborně.

Ukázka ostrého nasazení elektromobilů v praxi ... velmi drahé ... a to ještě není elektřina zatížena extra spotřební daní, která určitě bude, až lidi masivně začnou opouštět benzín a naftu a státu se propadnou příjmy spotřební daně a DPH ....

Další nevýhody - velké ztráty při přenosu elektřiny do dobíjecí stanice ... vysoká spotřeba elektromotorů ....

Mimochodem - v Praze elektrobus "nepřežil" zimu ..... ale tam nejezdil od nabíječky k nabíječce ....

0/0
31.5.2017 10:04

J61a86n 79Č93e82k76a35l 7499835484694

Do budoucna je to asi cesta. Jednak kvůli emisím, hluku, ale i teplotě uvnitř, jet v dnešních hicech v autobusu přímo nad dieselem je ještě o level drsnější, než "jen" horko...

0/0
31.5.2017 9:50

O95n67d91ř85e95j 74N80o83v19á57k 9487574749629

Elektromotory nevydávají teplo? Hmmmmm

0/0
31.5.2017 10:00

J15a26n 42Č93e49k61a53l 7399225714604

Míň, než diesel, aspoň co usuzuji dle zkušenosti z testů elektrobusů v Praze...

0/0
31.5.2017 10:08

O88n21d60ř63e38j 37N23o74v38á32k 9327704549669

Zas je otázka, jak elektrobus zvládne klimatizaci .... přece jenom je to obrovský prostor a klima by měla být dostatečně výkonná => náročná na spotřebu elektřiny

0/0
31.5.2017 10:13

J92a70n 57Č36e65k56a70l 7479105424254

Souhlas, ale ve chvíli, kdy ji nemají ani dieselové autobusy, tak není moc co řešit... :)

+2/0
31.5.2017 12:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.