Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto nabouralo do kamionu na odpočívadle, řidič po nárazu zemřel

Tragická nehoda se stala ve středu ráno na hlavní silnici mezi Plzní a Stříbrem. Podle prvotních informací tam zemřel řidič osobního auta, který zezadu narazil do kamionu odstaveného na odpočívadle U čtyř sudů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L25u92b39o67m66í55r 66S17a66z18e40č18e27k 7639878225203

No vida, napitý motocyklista, střízlivý řidič auta a výsledek je opačný! Takže nezabíjí alkohol, ale mozek!

+1/0
12.4.2017 13:02

M83a11r64t67i43n55a 11K11o66l62o69m97a34z33n34i70k27o85v59a 2367322107546

Debilnejsi titulek uz vymyslet nesel? 8-oRv

+3/0
12.4.2017 11:46

L22i68b24o22r 13M31o70u84č89k73a 1728857505742

to nebude mit Tok radost.. nebud eplnit cile .. tech mrtvych je za posledni tyden docela dost

+1/0
12.4.2017 11:33

K82a80m47i38l66a 98K92a96l18e42n84s16k46á 9986777387848

Kdoví jestli ten v tom autě při nárazu vůbec žil. Možná měl dávno předtím kolaps anebo mikrospánek. Jinak by nemohl naborat auto na odpočívadle. Není přeci normální projíždět odpočívadlem...

+1/0
12.4.2017 11:01

V87l82a56d52i98m29í42r 97R78e95t77t78i34n60g46e83r 5945436145215

Jak někdo nabourá do kamionu na odpočívadle tak, že způsobi smrtelnou nehodu????

+2/−2
12.4.2017 9:55

T97o64m10á61š 25K59u80c37h95a84ř 3707161618881

Zajímavé je, že kvůli ochraně chodců se vymýšlejí i takové věci, jako vystřelující přední kapoty. Ale že jedna z nejčastějších nehod, tedy náraz osobáku zezadu do kamionu, znamená díky výšce návěsu prakticky tutovku pro osádku vozu, je zřejmě jedno. Přitom funkční nárazník s přiměřenou deformační zónou, který by zabránil nárazu ve výšce sloupků, by se v ceně kamionu v pohodě ztratil.

+13/−3
12.4.2017 9:29

M84i12r92o32s83l60a14v 40R86a13t24a27j 5831803474315

otázkou je - to nikoho nenapadlo 8-o8-o?

0/0
12.4.2017 9:33

P50e65t72r 26B85u32r82d94a 3370485479157

Ono když ten náraz urazí nárazník a metr a půl za ním ještě urve nápravu z uložení (a že ta náprava nebude o moc lehčí, než je ten osobák), tak nepomůže nic.

Reakce není na tento konkrétní případ, ale před léty jsem cestou z Nizozemska přes Deutschland potkal nehodu. Asi Opel (podle zadních světel, koukala ještě utržená střecha a kus červeného asi airbagu) narazil do posledního kamiónu v koloně (auto bylo s českou SPZ). Na té straně, co jsme objížděli byla poslední náprava posunutá.

Zde je na místě snad jen řešení, kdy auto aktivně hlídá vzdálenost před sebou a podle rychlosti samo brzdí. Ale bude se nám líbit, až to bude povinně u všech?

0/0
12.4.2017 9:46

J11a93r34o70s27l44a75v 43L89e72b59e52d16a 3676769967460

K závěrečné otázce, byť se zdá být řečnickou: Nestojím o to, aby moje auto samo měnilo rychlost nebo směr. Na rozdíl od obou řidičů v článku sleduju, kam jedu.

+5/0
12.4.2017 10:00

P96e75t98r 88B73u43r15d43a 3440135619297

Proto tam ta závěrečná otázka byla. Z nových technologií se mi líbí varování kontrolkou, maximálně pípnutím.

+1/0
12.4.2017 10:02

J97a94k44u23b 98Š38a92f77a53n10d48a 7155147411771

Tak to třeba já proti automatickému nouzovému brždění nic nemám (pokud to bude spolehlivé).

+1/0
12.4.2017 12:47

J15a29r20o27s54l84a57v 39L72e47b25e36d60a 3296379817410

Představuju si situaci, kdy vítr nadzvedne na asfaltu kus kartonu, automobil automaticky "dupne na brzdu" a zezadu mě někdo naboří.

Ve spojení s tempomatem to může být třeba pohodlné, to ano - když ho musím jakkoliv vypínat kvůli loudům, bývá otravné) - ale stejně bych to spíš nechtěl.

+1/0
12.4.2017 12:55

J23a23k91u77b 25Š39a17f39a83n29d91a 7965377931841

Psal jsem, pokud to bude spolehlivé.

Takovýto systém nereaguje na přítomnost něčeho ale na jeho přibližování. Ale samozřejmě může nastat situace, kdy to systém špatně vyhodnotí. Ale to neznamená, že by to mělo být horší, než dnes. Pokud ten vzadu bude mít stejný systém, ubrzdí to taky. Pokud ne, má si nechat větší rozestup.

+1/0
12.4.2017 13:17

P42a65v10e23l 34J85e17ř44á49b64e71k 7741822124427

Nenaboří, protože bude mít taky asistenta vzdálenosti.

+1/0
12.4.2017 21:44

T57o26m27á16š 90K89u48c98h89a88ř 3127871708641

Nelze očekávat právo na přežití při rozdílové rychlosti 130 km/h. Stávající stav je ale takový, že při čelním nárazu do jiného vozu či překážky přežijete v pohodě rozdílovou rychlost třeba 60 km/h, ale se srandovními nárazníky, jaké jsou na většině návěsů, vám v takovém případě nárazu do výše sloupků stačí na smrťák rozdílová rychlost třeba jen 25 km/h. Dalším problémem pochopitelně je "dlouhověkost" návěsů, tedy to,že než dojde k obměně, trvá to déle než u osobáků.

Hned pod tímto článkem je v tématu "Řidička zezadu narazila do kamionu, roh návěsu těsně minul její hlavu" a u toho fotka úplně vzorová a děsivá. Nic nezabránilo autu při nepříliš velké rychlosti podjet pod návěs a řidička přežila jen díky štěstí.

+5/0
12.4.2017 11:18

B65l42a45ž53e40j 92M93o29t23y57č55k16a 8787517225520

Silnice se začínají plnit SUV a tam to jde taky uplně mimo;-)

0/0
12.4.2017 9:49

V64l34a36s51t71i75m78i30l 12L93u92c65a19k 4330313968459

Všechny nákladní vozy a návěsy v EU jsou povinně vybaveny ochranou proti podjetí/vklínění malých vozidel. V normě jsou uvedeny i detaily (mj. světlá výška). Ale když někdo narazí velkou rychlostí, samozřejmě to nestačí. Vzadu musí být nárazník před zadním obrysem vozidla, aby nebránil vykládce - což ale snižuje jeho účinnost při nárazu.

+4/0
12.4.2017 10:41

J78a83n 31N35o31v51á19k 9475388134695

Ty nárazníky ale nikdo netestuje na opravdovou pevnost - a když to má výztuhy vyrobené z 2mm měkkého tažného plechu místo z nějakého pevného profilu, tak je to spíš okrasa, než bezpečnostní prvek.

+2/0
12.4.2017 11:35

M60a84r21t96i85n46a 34K77o60l28o92m89a62z25n50i46k98o37v19a 2887352577696

Pardon, melo byt plus.

0/0
12.4.2017 11:47

M98i67r90o27s43l81a27v 13R43a72t19a69j 5271813954785

člověk má někdy pocit, že to auto jede - a ono stojí

+4/0
12.4.2017 9:27

J72a98n 52R46a26d85e92c67k20ý 5796144197196

Výčitky až do smrti.

0/−4
12.4.2017 9:23

H28a23n43a 12N24e22m38e94c29k89o95v43a 2252590275530

Vycitat si to nestihl. Pravdepodobne ani nevedel, ze umrel. Takze nula nula nic :-/

+3/0
12.4.2017 9:52

M54a32r64t12i58n 46K88r82t21e52k 3229735323

Motocyklista nadýchal 1 promile? Takže za to může :-/

0/−4
12.4.2017 9:06

M16a62r76t18i92n 24B58o75u67č12e68k 7675835537197

Asi ano...

0/−1
12.4.2017 9:14

A56n13d11r36e75j 24M64ó56c 4494163605801

To že nadýchal neznamená, že zavinil nehodu samotnou

+10/0
12.4.2017 9:14

M34i59r89o71s98l64a72v 22R36a28t34a31j 5441673774865

máte pravdu, ne, neznamená...ale 1 promile je už na pořádnou pokutu...vím, je mi líto smrti spolujezdkyně, ale to neomlouvá

0/0
12.4.2017 9:29

K30a94r44e73l 92W79a36t18z51k85o 9966177507166

To neomlouvá hlavně toho řidiče co do motorkáře vrazil, že motorkář nadýchal je věc jiná, i když mu dají pravděpodobně spoluúčast. Nehodu ale nezavinil.

+6/0
12.4.2017 9:54

M37i11r41o43s34l25a76v 40R68a12t20a40j 5811373774785

já vím, taky jsem to tak myslel, nějak jsem to pořádně nenarval do souvětí;-D

0/0
12.4.2017 10:00

L90u18b46o77m36í53r 70S85a87z53e33č81e30k 7239668645713

Spoluúčast proč? Jestli měl více než jedna, ŘP do čistírny správní řízení a pokuta. Jestli méně, pokuta!

0/0
12.4.2017 13:07

K30a89r33e89l 11W43a61t20z88k35o 9416637627966

Protože pojišťovna si zisk vzít nedá, přesněji na něm bude vymáhat část škody. Opilý neměl na silnici co dělat.

0/0
12.4.2017 13:26

P97e40t71r 93B88u70r72d78a 3820395559547

Jak alkohol za řízením totálně neschvaluji, tak v tomto případě je mi líto simsonáře. Mám doma také toto motorové kolo, když jedu s manželkou, tak rozjezd do kopce se podobá spíš koloběžce (ne vinou mé ženy jsme na maximálním zatížení, možná i pár kilo přes). Jestli dával přednost protijedoucímu, byl si vědom, kolik toho zvládá jeho motor, dělal asi vše pro to, aby dojeli v pořádku. Bude potřebovat hodně sil.

+7/0
12.4.2017 9:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.