Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auto nabouralo do kamionu na odpočívadle, řidič po nárazu zemřel

Tragická nehoda se stala ve středu ráno na hlavní silnici mezi Plzní a Stříbrem. Podle prvotních informací tam zemřel řidič osobního auta, který zezadu narazil do kamionu odstaveného na odpočívadle U čtyř sudů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58u59b56o69m77í34r 84S25a27z82e25č54e37k 7229318285893

No vida, napitý motocyklista, střízlivý řidič auta a výsledek je opačný! Takže nezabíjí alkohol, ale mozek!

+1/0
12.4.2017 13:02

M77a86r79t37i53n38a 93K94o84l92o40m93a68z85n83i24k38o61v53a 2307912147706

Debilnejsi titulek uz vymyslet nesel? 8-oRv

+3/0
12.4.2017 11:46

L18i37b61o87r 44M80o83u16č47k86a 1708957335742

to nebude mit Tok radost.. nebud eplnit cile .. tech mrtvych je za posledni tyden docela dost

+1/0
12.4.2017 11:33

K53a15m30i62l73a 92K40a53l30e58n96s41k40á 9976597777968

Kdoví jestli ten v tom autě při nárazu vůbec žil. Možná měl dávno předtím kolaps anebo mikrospánek. Jinak by nemohl naborat auto na odpočívadle. Není přeci normální projíždět odpočívadlem...

+1/0
12.4.2017 11:01

V96l73a26d70i10m90í50r 58R24e10t85t92i16n97g89e59r 5485846565325

Jak někdo nabourá do kamionu na odpočívadle tak, že způsobi smrtelnou nehodu????

+2/−2
12.4.2017 9:55

T67o28m20á40š 63K16u13c89h13a49ř 3857551688891

Zajímavé je, že kvůli ochraně chodců se vymýšlejí i takové věci, jako vystřelující přední kapoty. Ale že jedna z nejčastějších nehod, tedy náraz osobáku zezadu do kamionu, znamená díky výšce návěsu prakticky tutovku pro osádku vozu, je zřejmě jedno. Přitom funkční nárazník s přiměřenou deformační zónou, který by zabránil nárazu ve výšce sloupků, by se v ceně kamionu v pohodě ztratil.

+13/−3
12.4.2017 9:29

M72i31r16o13s53l23a78v 13R59a91t53a60j 5241603174805

otázkou je - to nikoho nenapadlo 8-o8-o?

0/0
12.4.2017 9:33

P90e23t13r 54B39u78r63d85a 3170925879597

Ono když ten náraz urazí nárazník a metr a půl za ním ještě urve nápravu z uložení (a že ta náprava nebude o moc lehčí, než je ten osobák), tak nepomůže nic.

Reakce není na tento konkrétní případ, ale před léty jsem cestou z Nizozemska přes Deutschland potkal nehodu. Asi Opel (podle zadních světel, koukala ještě utržená střecha a kus červeného asi airbagu) narazil do posledního kamiónu v koloně (auto bylo s českou SPZ). Na té straně, co jsme objížděli byla poslední náprava posunutá.

Zde je na místě snad jen řešení, kdy auto aktivně hlídá vzdálenost před sebou a podle rychlosti samo brzdí. Ale bude se nám líbit, až to bude povinně u všech?

0/0
12.4.2017 9:46

J55a73r24o39s33l26a34v 67L52e45b40e43d53a 3636679287850

K závěrečné otázce, byť se zdá být řečnickou: Nestojím o to, aby moje auto samo měnilo rychlost nebo směr. Na rozdíl od obou řidičů v článku sleduju, kam jedu.

+5/0
12.4.2017 10:00

P13e91t52r 82B32u58r71d52a 3240595939677

Proto tam ta závěrečná otázka byla. Z nových technologií se mi líbí varování kontrolkou, maximálně pípnutím.

+1/0
12.4.2017 10:02

J30a95k60u35b 28Š57a84f76a23n36d97a 7355487371551

Tak to třeba já proti automatickému nouzovému brždění nic nemám (pokud to bude spolehlivé).

+1/0
12.4.2017 12:47

J82a69r11o75s20l44a98v 13L11e44b76e33d25a 3516869197660

Představuju si situaci, kdy vítr nadzvedne na asfaltu kus kartonu, automobil automaticky "dupne na brzdu" a zezadu mě někdo naboří.

Ve spojení s tempomatem to může být třeba pohodlné, to ano - když ho musím jakkoliv vypínat kvůli loudům, bývá otravné) - ale stejně bych to spíš nechtěl.

+1/0
12.4.2017 12:55

J39a10k32u48b 79Š17a34f16a82n51d72a 7755937261431

Psal jsem, pokud to bude spolehlivé.

Takovýto systém nereaguje na přítomnost něčeho ale na jeho přibližování. Ale samozřejmě může nastat situace, kdy to systém špatně vyhodnotí. Ale to neznamená, že by to mělo být horší, než dnes. Pokud ten vzadu bude mít stejný systém, ubrzdí to taky. Pokud ne, má si nechat větší rozestup.

+1/0
12.4.2017 13:17

P93a12v88e82l 22J83e83ř32á30b91e58k 7891512334697

Nenaboří, protože bude mít taky asistenta vzdálenosti.

+1/0
12.4.2017 21:44

T34o36m26á41š 95K47u14c17h12a61ř 3757681378921

Nelze očekávat právo na přežití při rozdílové rychlosti 130 km/h. Stávající stav je ale takový, že při čelním nárazu do jiného vozu či překážky přežijete v pohodě rozdílovou rychlost třeba 60 km/h, ale se srandovními nárazníky, jaké jsou na většině návěsů, vám v takovém případě nárazu do výše sloupků stačí na smrťák rozdílová rychlost třeba jen 25 km/h. Dalším problémem pochopitelně je "dlouhověkost" návěsů, tedy to,že než dojde k obměně, trvá to déle než u osobáků.

Hned pod tímto článkem je v tématu "Řidička zezadu narazila do kamionu, roh návěsu těsně minul její hlavu" a u toho fotka úplně vzorová a děsivá. Nic nezabránilo autu při nepříliš velké rychlosti podjet pod návěs a řidička přežila jen díky štěstí.

+5/0
12.4.2017 11:18

B36l36a16ž28e42j 38M23o62t13y95č81k55a 8767127555300

Silnice se začínají plnit SUV a tam to jde taky uplně mimo;-)

0/0
12.4.2017 9:49

V27l82a81s22t26i46m58i62l 30L95u89c94a86k 4310463248559

Všechny nákladní vozy a návěsy v EU jsou povinně vybaveny ochranou proti podjetí/vklínění malých vozidel. V normě jsou uvedeny i detaily (mj. světlá výška). Ale když někdo narazí velkou rychlostí, samozřejmě to nestačí. Vzadu musí být nárazník před zadním obrysem vozidla, aby nebránil vykládce - což ale snižuje jeho účinnost při nárazu.

+4/0
12.4.2017 10:41

J39a92n 64N51o71v18á94k 9555718324305

Ty nárazníky ale nikdo netestuje na opravdovou pevnost - a když to má výztuhy vyrobené z 2mm měkkého tažného plechu místo z nějakého pevného profilu, tak je to spíš okrasa, než bezpečnostní prvek.

+2/0
12.4.2017 11:35

M58a49r70t12i60n80a 44K91o85l24o75m89a77z53n96i46k48o28v75a 2817592677986

Pardon, melo byt plus.

0/0
12.4.2017 11:47

M46i18r90o77s54l74a86v 66R54a23t38a14j 5791343864435

člověk má někdy pocit, že to auto jede - a ono stojí

+4/0
12.4.2017 9:27

J15a86n 53R37a41d63e12c86k97ý 5736704557376

Výčitky až do smrti.

0/−4
12.4.2017 9:23

H94a49n69a 89N50e33m93e69c13k88o27v98a 2572310765480

Vycitat si to nestihl. Pravdepodobne ani nevedel, ze umrel. Takze nula nula nic :-/

+3/0
12.4.2017 9:52

M49a27r21t60i83n 70K94r15t40e67k 3829155133

Motocyklista nadýchal 1 promile? Takže za to může :-/

0/−4
12.4.2017 9:06

M79a79r13t40i38n 58B72o67u23č38e11k 7925735127967

Asi ano...

0/−1
12.4.2017 9:14

A36n37d82r41e35j 48M57ó56c 4594933535341

To že nadýchal neznamená, že zavinil nehodu samotnou

+10/0
12.4.2017 9:14

M54i64r59o82s49l87a65v 32R18a23t68a29j 5721133794365

máte pravdu, ne, neznamená...ale 1 promile je už na pořádnou pokutu...vím, je mi líto smrti spolujezdkyně, ale to neomlouvá

0/0
12.4.2017 9:29

K87a20r67e20l 67W96a77t12z83k51o 9786647327336

To neomlouvá hlavně toho řidiče co do motorkáře vrazil, že motorkář nadýchal je věc jiná, i když mu dají pravděpodobně spoluúčast. Nehodu ale nezavinil.

+6/0
12.4.2017 9:54

M53i45r84o33s27l13a62v 55R60a14t17a78j 5881233684635

já vím, taky jsem to tak myslel, nějak jsem to pořádně nenarval do souvětí;-D

0/0
12.4.2017 10:00

L68u32b67o31m67í48r 36S42a66z57e85č57e97k 7979188115103

Spoluúčast proč? Jestli měl více než jedna, ŘP do čistírny správní řízení a pokuta. Jestli méně, pokuta!

0/0
12.4.2017 13:07

K83a68r32e44l 49W84a76t72z41k59o 9636137887186

Protože pojišťovna si zisk vzít nedá, přesněji na něm bude vymáhat část škody. Opilý neměl na silnici co dělat.

0/0
12.4.2017 13:26

P64e42t29r 81B56u96r11d65a 3150195519667

Jak alkohol za řízením totálně neschvaluji, tak v tomto případě je mi líto simsonáře. Mám doma také toto motorové kolo, když jedu s manželkou, tak rozjezd do kopce se podobá spíš koloběžce (ne vinou mé ženy jsme na maximálním zatížení, možná i pár kilo přes). Jestli dával přednost protijedoucímu, byl si vědom, kolik toho zvládá jeho motor, dělal asi vše pro to, aby dojeli v pořádku. Bude potřebovat hodně sil.

+7/0
12.4.2017 9:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.