Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pětaosmdesátiletý řidič srazil motorkáře, za jeho smrt dostal podmínku

Podmíněným trestem a zákazem řízení potrestal plzeňský soudce pětaosmdesátiletého Jiřího Voláka, který o loňských Velikonocích přehlédl při odbočování v autě muže na motorce. Motocyklista na místě zemřel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74e42n67k43a 87S17e51h41n32a11l37o85v93á 91K47o65z86á70k22o60v27á 2766228265244

děda by měl zaplatit pozůstalým nemajetkovou újmu

0/0
14.3.2017 14:18

B77o12h15u44s35l66a76v 58P84o82n32í95ž95i56l 7300363866727

Anebo pozůstalý by měli zaplatit dědovi, že mu feťák způsobil trauma?

0/0
16.3.2017 18:41

J58a86r80o16s61l62a26v 87O67b71e46š33l96o 8305503296203

No ze začátku mě podmínka překvapila, ale ke konci článku, kdy se dozvim, že jel motorkář rychleji a s THC v krvi se dá podmínka pochopit, jelikož má spoluvinu i motorkář.

+5/0
14.3.2017 10:58

P45a95v96e43l 59Ř36a18p18e25k 7692906249915

Kdo leze na motorku, rovnou musí počítat s tím, že zemře. A když ještě nedodržuje povolenou rychlost a fetuje, tak tím spíš je to jen otázka času. Otec měl brečet už když se jeho syn rozhodl pro tuto cestu.

+1/−4
14.3.2017 10:17

K40a13r63e39l 43B70a49r52t28á46č98e14k 9222619842125

mam papiry na motorku nejezdim a vim ze prichazim o zazitek z jizdy ...kazdemu jeho nebe jsou slusni motorkari a taky silenci balancujici na hrane a tam je ten adrenalin mnohymi vyhledavany ...umrit muzem a nemusime ani lezt na motorku...

0/0
14.3.2017 11:24

P25e90t89r 74S24p36a54t96z52i47e56r96e52r 7794222915934

znám člověka co mu je 83 a protože má peníze, tak si koupil nové MPV auto. Po roce už koukal zase po novém. On najezdí ve svých 83 letech to co mnohdy nikdo z nás. Jeho roční nájezd je kolem 40 tis km. Pořád někde jezdí. Co tak povídal tak vezme doma bábu a jedou na oběd do Prahy. Je hodně čilej. Takže ono nelze automaticky říkat, že lidi v takovém věku nemají už řídit.

+5/−2
14.3.2017 8:32

O65n21d84ř48e64j 91Š77i60m44e55k 5233562327228

I on nema ve svem veku ridit. Proste nema! Je vysokym rizikem pro ostatni ucastniky provozu. Ten doktor, co ho pustil, je zas vrah. Tak to proste je.

+2/−10
14.3.2017 8:35

P24e23t76r 76S43p50a37t48z13i87e72r15e71r 7484552345104

ten člověk může mít lepší reakce než vy a je rozhodně víc vyježděnější než vy, tak že v provozu je více čitelnější...takže i ve svém věku může být lepší než vy..a proto ho chcete odstranit? nevíte jakou má fyzickou kondici. A za mě člověk co má sice svůj věk, ale udržuje svou fyzickou kondici na jisté úrovni je lepší než člověk co mu sice je 30, ale váží 170 kilo a v autě se sotva pohne. Ten je daleko větším nebezpečím na silnici.

+7/−2
14.3.2017 8:40

L68u90d45v43í90k 97G60a97j21d24o79š80í40k 2505303344412

Jednoduše - věk nerozhoduje o řidičských schopnostech.

Mimochodem statistika spíše hovoří o tom, že nejvíce nehod způsobují začátečníci do věku 30 let.

Pak je tu ještě další aspekt - sociální. Starší člověk má velmi často auto jako jediný prostředek, jak se vůbec někam dostat, protože neujde víc než 200 m v kuse.

+1/−1
14.3.2017 9:07
Foto

M82a75r13i78o 51H65l27a17s 3952741671856

Vinen je systém, který dostatečně nekontroluje způsobilost k řízení. Nejde jen o visus, ale i o rychlost reakce na vnější podněty, která s věkem zákonitě klesá.

Do svých 65 jsem měl naježděno přes 600 tis. km bez nehody z vlastní viny. Pak jsem dostal šedý zákal a po implantaci očních čoček a doléčení mně oční chirurg vystavil glejt, že jsem opět schopen řídit.

Jenže jsem zjistil, že mám na LO zúžené zorné pole právě na vnější straně a řidičák jsem položil.

0/0
15.3.2017 13:54

L21u87d30v22í86k 41G76a80j32d78o26š44í38k 2235673324572

Docela se těším, až vám bude přes osmdesát, jestli se toho tedy vůbec dožijete.

+1/0
14.3.2017 10:37

D32a75n80i39e65l 79T31s31c26h34e28r35n93a32y 2915212159122

Pokud je zdravej, tak neni problem, jsou tricetilety o za volantem nemaji uz davno co pohledavat

+1/−1
14.3.2017 17:23

P91a59v28e62l 87Ř56a60p60e95k 7852436239525

Kdo najede 40 tis. ročně, měl by platit speciální daň, protože není normální takhle obtěžovat okolí.

0/−5
14.3.2017 10:20

L58u84d48v52í90k 15G75a55j18d98o90š70í16k 2585543374552

Bohužel tohle se v této zemi týká jen "parazitujících" podnikatelů a ani nemusí najezdit tolik.

Na druhou stranu, jak byste to chtěl kontrolovat?

0/0
14.3.2017 10:40

P33a32v32e20l 75Ř71a38p68e87k 7332786149825

Těžko říct. Zkrátka ježdění autem je ve vztahu k negativnímu vlivu na okolí a stále rostoucímu počtu aut a najetých km holt příliš levné.

0/0
14.3.2017 11:52

L44u87d13v81í68k 50G54a79j10d16o38š56í82k 2605363914802

Nepochybně máte pravdu. Ale vyřešit to není jednoduché. Cena ujetého kilometru je provázána s celou ekonomikou.

0/0
14.3.2017 16:27

P97a15v32e49l 62K20h89a41i81l 2228199822138

Jasně, a kdo sní víc rohlíků než je celostátní průměr, tak taky. ;-D

+1/0
14.3.2017 16:34

R81a96d50e34k 63Š13a66r34l88á14k 6811759320266

Ještě mohli dědovi vybrat spoření, prodat pár věcí a dát je tomu tátovi. Možná mohli skásnout i doktorku, která mu to podepsala. Takhle to měl dost zadarmo. Do vězení samozřejmě takový člověk nepatří.

+4/−1
14.3.2017 8:15

L63u91d21v12í76k 16G34a72j81d43o81š76í22k 2495863374442

Motorkář jel rychle a byl zhulenej. Čili spoluúčast.

+4/−2
14.3.2017 9:09

R96a96d34e41k 15Š58a95r33l34á56k 6191119500736

To, že mu našli něco v krvi, neznamená, že byl v té době zhulenej.

+5/−1
14.3.2017 9:11

P93a95v77e88l 11Ř17a16p96e56k 7342686899815

Užívání THC trvale devastuje mozek, takže ta otázka je irelevantní.

0/−2
14.3.2017 10:18

R83a12d76e46k 78Š35a91r61l57á43k 6241779510596

Stejně, jako nadměrné sledování televize a pití alkoholu. Na druhou stranu má spoustu pozitivních účinků na lidské zdraví, které třeba televize postrádá.

+3/0
14.3.2017 10:27

L24u70d40v69í51k 81G26a71j96d35o37š90í98k 2765173464682

To je jen taková výmluva pro ty, co to chtějí užívat. Musí si přece nějak odůvodnit, že jejich jednání je v pořádku.

THC je dobrý sluha, ale zlý pán. Jako všechno, když se to přehání.

Mimochodem: ten alkohol je při řízení taky zakázaný a sledování TV za volantem lze považovat za nevěnování se řízení. ;-)

0/−1
14.3.2017 10:46

R24a96d79e71k 17Š34a13r94l14á11k 6431299550866

Určitě souhlas, nic se nemá přehánět. Ale přehnané negativní reakce k užívání konopí se mi taky příčí. Jsou dokázané léčivé účinky, já si tu nic neobhajuju. Ta reakce byla na Řapka, který to shrnul obecně a ne na řízení. Tak ať se nebaví jeden o koze, druhý o voze.

+2/0
14.3.2017 10:53

L39u63d47v41í62k 37G30a40j53d37o22š14í50k 2195863354242

Přehnaná negativní reakce je zcela v pořádku, pokud je konopí ve spojení s řízením motorového vozidla.

Jinak ať si každý hulí jak chce, pokud ho to baví a nevadí mu, že si tím časem vygumuje mozek. Sednout v takovém stavu na motorku a pustit se do provozu je ale neomluvitelné.

0/0
14.3.2017 10:58

L54u21d73v98í79k 71G86a17j46d37o73š46í79k 2815513504482

A co to podle vás tedy znamená?

0/0
14.3.2017 10:42

R96a36d61e44k 54Š18a47r83l53á51k 6581129830926

Že někdy předtím mohl tuto látku požít, nicméně v krvi to může být dlouho, ale už to nemá patřičné účinky. Prostě po 14 dnech co jste kouřil trávu fakt nejste zkouřenej.

0/0
14.3.2017 10:47

L78u85d88v18í80k 86G58a91j59d34o25š98í55k 2925723554692

Míru omámení snad řeší naměřená hladina THC v těle (tu neznáme) a pokud k tomu přihlížel soud jako k argumentu, dá se předpokládat, že se nejednalo o metabolity, ale o akutní intoxikaci.

Navíc pokud by bylo THC detekováno až po 14 dnech po užití, tak to napovídá spíše tomu, že dotyčný užíval drogu pravidelně.

0/0
14.3.2017 16:44

P63a12v22e60l 72K79h10a12i36l 2258369292378

Pokud měl "něco" v krvi nesměl řídit!!

0/0
14.3.2017 16:35

J14a62n 44K66r67p92e92c 5436683604472

byl by soud tak shovivavy i ke me? pokud byl v dost dobre kondici k rizeni, ma dost dobrou kondii jit do vezeni.

+2/0
14.3.2017 8:12

L44u12d20v38í18k 90G90a80j95d88o48š80í80k 2555153164872

Záleží jak byste projevil účinnou lítost. Tenhle pán to zřejmě udělal příkladně a přesvědčil. Navíc s řidičskou minulostí bez poskvrny.

Motorkář krom toho nebyl zcela bez viny.

+1/−1
14.3.2017 9:11

P71e32t71r 31H30r62a64b88á34k 6780617362930

Dobře vychovaný syn to asi úplně nebyl, ale jinak to auto tam prostě být nemělo. Pro mne je nepochopitelné, že člověk, kterému je 85 let, může ještě řídit. Když vidím pravidelně seniory v tomto věku, tak jejich reakce je prostě pomalá. Nemůžou za to, ale aby měli pod nohami několik koní? Zde by se mělo řešit prodlužování řidičského oprávnění, kdy by měly být nějaké praktické testy, které by měly prokázat, že určitý člověk ještě může řídit. Je jasné, že dávat nějaký nepodmíněný trest 85 letému člověku je v podstatě zbytečné. Zde je zásadní chyba v systému. Škoda ztraceného mladého života.

+6/−5
14.3.2017 7:59

I26v70a 69K70r93i44š34t54o33f48o65v80á 9628208625865

RvJinak zdrávo???? Z čeho usuzujete, že nebyl dobře vychovaný? 8-o8-o

+3/−1
14.3.2017 8:05

J14a38r24o87s25l72a79v 89L75e53b12e65d12a 3436629537390

Překočil rychlost na čtyřproudé silnici ve svátek možná až o 10 km/h! To spolu se zbytky THC svědčí o jeho asociálním postoji až misantropii, zejména vůči matkám s kočárkem a seniorům. Jednomu z nich schválně způsobil problémy a dohnal ho před soud. Takové věci slušně vychovaný syn přece nedělá.

+4/0
14.3.2017 8:44

L17u39d44v46í27k 21G19a47j77d47o81š63í80k 2115773714912

Pardon, ale THC za řidítky se nedá označit jinak, než jako hovadství. To je neomluvitelné a svědčí to o nezodpovědnosti. Nezodpovědnost je obvykle následek výchovy, která není zcela v pořádku.

+1/0
14.3.2017 10:52

P56a96v79e62l 57P52e89l79c 2949493425

Zalezi na tom co znamena "nasli v krvi". Dneska vam "najdou" v krvi metabolity a seberou ridicak, kdyz jste kouril pred 24hodinama a davno to na vas nema zadnej vliv.

0/0
15.3.2017 22:10

P86e64t72r 76S58p86a53t66z31i70e75r79e34r 7574952515394

Toto je smutná událost a ve svém příspěvku se nechci zastávat ani jedné strany. Ale logicky v našem právním řádu je uvedeno a pojišťovny to mají ve svých podmínkách uvedené, pokud pojedete s jakýmkoliv vozidlem pod vlivem jakékoliv neschválené látky (alkohol, THC a jiné) tak v případě jakékoliv události, kterou i nezaviní ten dotyčný, je spoluviník, jelikož jel pod vlivem. A tedy pojišťovny nemusí nic plnit. S rychlostí je to něco jiného. Na to se už pojišťovny nedívají. To je věc policie.

+6/0
14.3.2017 7:25

J55a96r52o51s68l79a74v 21L20e28b91e53d11a 3966189727420

Trochu je potíž s tím, že aktivní THC mizí z krve velice rychle, zatímco metabolity zůstávají v organismu i týdny. Ty ovšem nijak neovlivňují schopnosti dotyčného.

A další věc je míra ovlivnění řidiče: údajně řízení pod vlivem THC zhruba zdvojnásobuje, používání hands-free zčtyřnásobuje a 1.2 promile alkoholu asi patnáctkrát zvyšuje riziko nehody.

+2/0
14.3.2017 9:49

P12e31t48r 74T96r92y73š82č65u55k 5373704229751

Já fakt nechápu některé příspěvky, jedině že by místo THC měli v sobě diskutéři něco silnějšího...

Jel pouhých o 10 km rychleji, THC v krvi bylo zjevně stopové a mohlo tam být klidně 14 dní!

Nemám rád drogy ani motorkáře, ale pokud někomu stačí, že se děda omluvil, tak je něco shnilého v jeho myšlení.

p.s. To že někoho pošleme za katr a nikdo si z toho nic nevezme, platí asi u 80 procent zločinců. Takže co je to za argumentaci?

+8/−4
14.3.2017 7:00

A11l82e64x95a36n51d67r 28C83h96y64t47i67l 2604222305721

První polovina souhlas, druhá nesouhlas.

Vězení má napravovat. Děda jistě nezamýšlel nikoho vědomě zabít. Vzhledem k vysokému věku a dalším okolnostem by ho vězení nijak nenapravilo. Udělal řidičskou chybu, která by u střetu dvou aut skočila pouze zmačkanými plechy.

Když si vezmu jiné případy: http://prachaticky.denik.cz/zlociny-a-soudy/za-usmrceni-a-ublizeni-na-zdravi-dostal-ridic-podminku-20140314.html

tak je podmínka a zákaz řízení adekvátní a trest vzhledem k okolnostem běžný.

+4/−1
14.3.2017 8:02

M67i17k90u55l73á13š 64L57é13v78y 5672125344461

Silně pochybuji že by vězení někdy někoho napravilo. Běžný člověk má z vězení respekt, strach, na to tam ani nemusí jít aby strach či respekt získal. Vězení není nic jiného než trest. Říká se taky že vězení je VŠ pro kriminálníky - tím se myslí fakt kriminálníky, ne ňoumové co něco zbabrali a skončí v base

0/0
14.3.2017 10:46
Foto

T50o97m51á89š 70D45v11o80ř31á73k 7835476507191

A kdo se tedy bude starat o taťku toho motorkáře?

+3/0
14.3.2017 6:55

P58e34t22r 69P45e81t69ř63í30k 3291370791988

je také důležité, aby v článku bylo upřesněno, zda se jednalo o THC či metabolity, je to významný rozdíl! (ač to na celé věci již nic nezmění)

+8/−1
13.3.2017 23:48

L47a32d71a 98N25o58v59a23k 4492263697

neni to důležité.. Byl to prostě toxikoman...

+1/−4
14.3.2017 1:30

L51i83b71o86r 84J26a71n36e61č54e98k 4775655965661

Ne, jen pod vlivem. Jako muzete byt opily ale ne alkoholik, stejne tak si muzete dat travu a nebyt fetak.

+7/0
14.3.2017 6:34

R76a86d76e31k 62Š89a45r62l57á58k 6741679870896

Až to někdo povolí, lidi, jako vy to začnou požívat, jako první. Ale teď je to nelegální, tak to je asi špatné.

+1/0
14.3.2017 8:13

L94u18d18v51í28k 60G20a81j77d14o57š11í27k 2545483544162

Velmi nepravděpodobné.

0/0
14.3.2017 10:54

M11i57c16h81a36l 72C93h17a60l47u18p38a 6368510139473

Od určitého věku by člověk řídit neměl, nevěřím tomu, že v osmdesáti má člověk srovnatelné reakce jako ve dvaceti nebo třiceti a pak může zbytečně způsobit takové situace.

+11/−4
13.3.2017 23:18

J70i58ř89í 69S23c78h16m41i94d19t 5710733614725

Tohle určovat nějakou hranicí věku nelze, protože každý jsme jiní, proto tu máme povinné lékařské prohlídky od 65 let, takže pán musel takovou prohlídku jistě absolvovat již několikrát, dále není řečeno, že zde věk byl příčinou nehody, takové přehlédnutí je celkem časté, ale naštěstí jen málokdy končí takhle tragicky.

Na naších silnicích obecně by to chtělo míň spěchat a více se koukat a soustředit na řízení, jsme asi jeden z nejuspěchanějších národů v Evropě a za jízdy jsme myšlenkami někde úplně jinde.

+8/−2
13.3.2017 23:58

L90a23d13i51s72l20a80v 17B68e45r24o44u67n23s11k52ý 1507612533626

Povinné lékařské prohlídky jsou od toho, aby na nich někdo vydělal a ne aby skutečně posoudil schopnost řídit. Když jedna moje známá zjistila že její mamince která v 85 jezdila jak blázen, neviděla, neslyšela atd. že jí doktorka hodlá vydat potvrzení s povolením řídit, tak jí musela uplatit aby to nevydala . . .

+3/0
14.3.2017 7:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.