Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Po východním okruhu Plzně by měla první auta projet v roce 2025

Stavba východního okruhu, který má zvýšit komfort dopravy v Plzni, by měla odstartovat za rok. Sedmikilometrová komunikace propojí dálniční přivaděč v Černicích, povede údolím řeky Úslavy, kolem Jateční ulice až k výpadovce na Karlovy Vary.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i24l63a50n 58Č24í64ž93e97k 4793735502448

Hezká vizualizace, to jo.

0/0
4.3.2017 22:25

J41i41ř10í 64T24e37p97r 4417300285425

Tu lávku přes železnici taky mohli o pár metrů protáhnout přes silnici. Takhle je přechod v zatáčce kousek od konce čtyřproudu.

0/0
4.3.2017 8:41

P48e13t97r 90H78r26a51b29á11k 6220987852860

Ta estakáda přes Berounku je samozřejmě nesmysl, který zde zaníceně prosazují někteří. Taková stavba nemůže projít, zejména z důvodu existence několika nemovitostí pod touto stavbou. Navíc pochybuji, že tato stavba projde přes EIU. Ovšem zřejmě zaměstnanci ŘSD, magistrátu, možná někteří zanícení, se to snaží bezhlavě prosazovat. Realita bude taková, že se postaví pouze fáze jedna s kruhovými objezdy a tak to skončí, tj. tak, jak píšu níže. Je však krásné, jak zde někteří naivně věří plánům ŘSD. Takhle ŘSD už 20 let plánuje propojení Hradce s Olomoucí popř. už 30 let plánuje propojení Prahy s Českými Budějovicemi. Skutečnost zná každý. Tato stavba určitě nebude do konce roku 2025 hotová.

0/0
3.3.2017 13:07

M83a42r95t46i20n 37V68o73k63o18u36n 9629751527599

Vážně asi neumíte číst... ta estakáda přes Berounku dostala kladný posudek EIA v roce 2015 (opět je to v těom pdfku, tabulka harmonogramu). Více čtěte, méně pište. Mám rád diskuzi, ale musí to mít smysl.

+1/0
3.3.2017 15:49

M18a43r51t19i94n 30L11u54k26e72š 3256801371535

Ještě že město neřídí natvrdlí kverulanti, kteří se zde projevují v diskuzi ;-)

Je to prospěšná stavba a už aby byla hotová R^

0/0
3.3.2017 12:15

P49e32t41r 55H23r80a81b41á60k 6310927582680

Naštěstí město řídi lidi Vám podobní a proto je zde takový bordel.R^:-)

0/0
3.3.2017 13:07

R83a94d70e38k 12U73r91b21a66n 8694880894657

Jak na to koukám, tak ta mimoúrovňová křižovatka u Částkovy v té 3. etapě vypadá na slušný masakr:) Nějak si to nedovedu představit.

0/0
2.3.2017 17:19

V81l86a78d73i94s55l40a29v 24M84i93č16k62a 2706775761824

tak podobný článek vyšel v novinách v roce 2007 a tam slibovali, že se pojede po tomto okruhu už v roce 2015. Ještě mám ty noviny schovaný ...no a za dalších 10let bude další článek, kde se bude zase slibovat....slibem nezarmoutíš...

+3/0
2.3.2017 16:30
Foto

M29i25c46h61a27l 59V54o43t22r17u45b42e81c 3610511655

Co je na tomhle obchvat, když to vede skrz město?

0/0
2.3.2017 14:47

M56a98r93t62i86n 36V46o27k48o69u19n 9769321497129

Nikdo o obchvatu nemluví, je to okruh.

+1/0
2.3.2017 15:26
Foto

M23i43c83h50a72l 53V13o64t37r34u39b81e47c 3930861415

Máte pravdu, asi zase přejmenovali článek. :)

+1/0
2.3.2017 15:49

F33r51a49n15t71i82s23e94k 92K78r28a23l 8560496774212

7km za 7let ?

0/0
2.3.2017 14:34

P71e15t32r 97H97r21a77b22á53k 6440667382560

To jste ještě optimista.

+1/−1
2.3.2017 14:40
Foto

M53i97c32h61a38l 85V34o81t43r39u39b30e87c 3560931345

Když se každému dá 7 do krabice od vína :-)

0/0
2.3.2017 15:11

M89a17r86t55i27n 20V42o71k87o42u22n 9729371617379

Koho stavba více zajímá, doporučuji tyto podrobné letáky ŘSD, zde například uvidíte, že silnice po dokončení bude mít všude 4 pruhy:

1. etapa: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553690821447226548f734f1/infoletak_s20-plzen-chrastecka_1470844759605.pdf

2. etapa: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553b7dbdc488bb6348784dd5/infoletak_s20-jatecni-na_roudne_1469604751392.pdf

3. etapa: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/553b7c8f1447226548f73524/infoletak_s20-jasminova-jatecni_1469605050614.pdf

Pokračování obchvatem Losiné : https://www.rsd.cz/mapa/attachment/5718d13f41981c4b0c021ee6/infoletak_s20-losina-obchvat_1484147907881.pdf

+8/0
2.3.2017 13:43

V25á84c48l48a79v 94M60a28l63ý 3524388374749

Znovu musím podoktnout, že celý průtah je zbytečný. Tranzit Písek-Praha-Rozvadov může použít dálnici a stačilo by dodělat západní okruh, ten by vyřešil dopravu ze sídliště na BP a odvedl tranzit z Mostu a Karlových Varů na dálnici Rozvadov- Praha a naopak.

+1/−3
2.3.2017 14:13

P91e77t19r 63H83r86a63b36á79k 6810397432650

Všude ne. Jasně je uvedeno, že tam budou dva pruhy od Boleváku.Navíc ten uzel u ul. Na Roudné měli udělat mimoúrovňově, nikoliv kruhákem a to ještě malým. Tam bude peklo a všichni se tomuto místu budou vyhýbat (nezávidim kamionům) a nakonec...nakonec to bude celé absolutně k ničemu. Tomuhle se říká nulová koncepce.

+1/−5
2.3.2017 14:40

M60a72r94t72i60n 54V81o12k24o44u49n 9179241397389

Já už vážně nevím, už jsem sem dal i přímo odkazy na pdfka, kde můžete vidět, že v druhé etapě naváže 4 proudá silnice v místě, kde se první etapa zúžuje do dvou pruhů a estakádou přes Berounku se novému kruháku úplně vyhne. prosím podívejte se na to...

+6/0
2.3.2017 15:18

V88l33a12d88i81s66l79a19v 33M58i88č49k97a 2116455131184

a Vy tomu jako věříte??? takových projektů už bylo a nic....

+1/−4
2.3.2017 16:32

M15a23r44t87i32n 89K90r82t55e72k 3779435693

A kdy bude východní spojka v Praze je v nedohlednu :-(

0/−2
2.3.2017 13:27

V55á68c56l34a46v 55M78a50l61ý 3984798634719

Zbytečně vyhozené peníze, silnice končí na Jateční a kde jsou a budou pořád fronty. Město zaspalo, prvořadý měl být průtah Košůtka - Borská pole, kde dělá většina lidí a odvede dopravu z centra, tohle vymyslel nějaký chytrák na stavebním odboru, co nerozumí dopravě, což je v Plzni vidět na každém kroku, viz malé kruhové objezdy, zablokování Klatovské a jiné úlety.

+3/−3
2.3.2017 12:55

P24e71t14r 83S10o77k41o40l 8122101947501

Přesně. Plzeň potřebuje propojit Třemošnou - Košutku, Lochotín, Vinice, Škvrňany-> Bory Polovina provozu centrem bude pryč.

+1/0
2.3.2017 13:07

M65a43r20t15i35n 92V12o75k63o12u29n 9929721637899

Co si přečíst ten článek? Stavba nekončí na Jateční, ale napojuje se na výpadovku za Světovarem a od Jateční povedou až k Losiné 4 pruhy. Za druhé stavbu provádí ŘSD a ne město, takže Plzeň s ní má společné maximálně pozemky.

+4/0
2.3.2017 13:10

V33á67c53l24a63v 33M60a74l29ý 3784718724989

A co to vyřeší? Navíc výpadovku ze Světovaru tu budou stavět kdy? Tranzitní doprava od Mostu na Rozvadov pojede pořád centrem.

0/−2
2.3.2017 13:14

M12a38r53t67i61n 83V80o22k67o45u35n 9159771867179

Časový harmonogram máte v článku/videu. Transit od Mostu na Rozvadov pojede přes západní okruh. Bude to na Novou Hospodu cca jen o 200m delší trasa než přes centrum, ale nesrovnatelně rychlejší.

+2/0
2.3.2017 13:23

V22á51c21l20a46v 87M17a72l57ý 3854418264149

Vypadá to na papíru dobře, jen ta posloupnost staveb je nějaká divná. Staví se odzadu. Jako prvořadou stavbu měla Plzeň protlačit spojku Košůtka-BP Ta by pomohla odlehčit cestu z největšího sídliště a zklidnit dopravu centrem. Kraj by zase mohl začít přemýšlet o dálničním obchvatu. Plzeň je jedno z mála měst, kde se radní snaží zbytečně vést dopravu centrem.

+3/0
2.3.2017 13:32

P67e90t35r 63H30r12a73b35á57k 6610407872810

Celý transit pojede po západním obchvatu, který má dva pruhy? To myslíte vážně? Tam to bude ale krásné...

0/−3
2.3.2017 14:37

P76e64t32r 28H19r84a46b53á62k 6770667602350

To se šeredně mýlíte. Pokud by město tohle nechtělo, tak se to stavět nebude. To jde z popudu města, nikoliv ŘSD. Myslíte, že ŘSD potřebuje průtah městem?

0/−2
2.3.2017 14:36

V20l93a65d94i81s29l67a75v 53M76i19č70k83a 2756235811634

nesmíte taky všemu věřit co kde napsali....

0/0
2.3.2017 16:31

A89n79t31o63n20í52n 49D39o76u56b79e60k 3140239689

teda kdyz vidim ty semafory a klruhove objezdy tak se mi ela spatne. kdyz uz se neco stav tak velkeho tak to prece ma byt vsechnomimourovnove. eu by zaroven nemela davat vubec dotace na jine nove silnice nez ctyr proude s oddelenym protismernym pruhem. stale se nesmyslne stavi dvouproude kde jsou proti pruhy propojene a vecne se na nich nekdo zabiji. vsechny silnice prvni tridy by pritom jednoduse sly nepatrne rozsirit a oddelit klidne jen zeleznm plutkem jako je to treba u jicina. od d8 na melnik a slane by to tak slo a na tisicich jinych mistech taky

+1/0
2.3.2017 11:20

P13e94t90r 78H68r62a78b20á30k 6160327862230

To skalní podloží, z toho už ted cítím obavy. Ty kruháky vypadají taky vesele. Ten provoz je tam ted takový, že by se tam hodil když už, tak kruhák větší, např. takový, který je u makra. Malé kruháky budou nekapacitní a fronty se tam budou tvořit i tak, takže zásadní problém to nevyřeší. Proč od Boleváku budou jen dva pruhy, to nechápu. Vypadáto, že stejný diletant, který rozhodoval o dvouproudovce u západního obchvatu, vymýšlel i tento úsek. Už ted je západní obcvcat docela dost zatížen a až bude jednou ...jednou, dokonče až ke Globusu, tak bude nekapacitní. Stejně bude nekapacitní i tento východní obchvat. Jak to budou řešit řidiči? Jednoduše. Budou jezdit přes centrum. Ten návrh, který je prezentován, by měl smysl tak před 20 lety, ale aktuálně už nikoliv. Když vidím, že je v tom zainteresovaný Náhlík, velký odborník na vše, tak už se ani nedivím. Opět další dopravní paskvil v Plzni. Mockrát děkuji.

+1/−3
2.3.2017 9:02

Z57d34e19n32ě70k 98F87r85e38m71r 8108512259654

Až bude postavena druhá etapa, tak přes tento kruhák půjde jen část dopravy na Bílou Horu. Ostatní doprava bude svedena po čtyřproudé silnici. Souběžné s Jateční.

0/0
2.3.2017 14:56

L14u72k86á24š 49H63l49á66v88k83a 4430227117203

Pane Hrabáku, vážně je pro Vás takový problém se podívat na mapové podklady na ŘSD a pořádně si to nastudovat? Po dokončení trasy Plaská - Jateční (myslím tím celek) nebude na trase žádný kruhový objezd. To se týká pouze dokončené etapy v roce 2020, než naváže na průtah dále přes Jateční ulici - nový most přes Berounky, dále kolem nádraží, Jateční ulice, kde se zbourá pavlačový dům, dále průtah až k Jasmínové ulici.

+2/0
2.3.2017 16:34

P68e11t57r 86H64r35a81b52á46k 6560897152340

A kdy bude tato stavba hotová pane Hlávka? Vy těmto malůvkám starým několik let z ŘSD věříte? Koho zde zastupujete se svým nohsledy Lukešem a spol.? ŘSD nebo město?

0/0
3.3.2017 12:57

E81v74a 33P90e37t53ř95í74k46o42v90á 9828332721895

Nechápu myšlení místních politiků, jejich dílo přivede do nejlidnatějšího sídliště v Plzni další auta. Už nyní tisíce aut denně projede sídlištěm od centra po Gerské směrem na K. Vary a po výpadovce na Třemošnou. Celý nový průtah sídlištěm po Studentské je navíc do kopce, takže motory vozidel, hlavně nákladních, svými splodinami obdaří místní obyvatele. Navíc je osazen po celé délce čtyřmi semafory a o nějaké zelené vlně se nedá hovořit. Přes Studentskou vedou dvě velmi frekventované tramvajové tratě. Fakt "super dobré" rozhodnutí.

+2/−2
2.3.2017 8:58

P44e34t87r 57H96r76a26b36á24k 6220867882830

Myšlení místních politiků opravdu nelze pochopit. Nikdo z nich nerozumí dopravě, ani životnímu prostředí a nikdo z nich zřejmě nebydlí na sídlišti. Je bych zmínil, že pokud bude jednou hotovo tohleto, tak transit ze severu mířící na východ bude komplet jezdit tímto směrem (oba směry). Transit sever-jih přes centrum a po západním obchvatu (kdyby navrhli 4 pruhy na západním obchvatu, mohl jezdit komplet přes obchvat. Transit sever-západ bude zřejmě neustále využívat centrum, zejména ten od Třemošné, neboť západní obchvat moc nepomůže. Západ-východ je řešen dálnicí, tak jako západ-jih a východ-jih, tj. adekvátně. Navíc možnost nepoužívání dálniční známky na dálnici kolem Plzně dopravě taky pomůže - to to trvalo. Bohužel zbylé směry už tak komfortní nebudou. Zvýšený provoz v Jateční možná tak nevadí, ale tato lokalita setím definitivně zabije. Studentská/Lidická/Karlovarská se stanou ještě mnohem více zatížené.Bohužel se řeší konepce navržené bůhví kdy a kvůli zastavování ploch ve východním okraji ěmsta není možné obchvat stavět tam, kede by se hodil více. Plzeň bude tedy v budoucnu ještě více zamořená.

+2/−3
2.3.2017 9:13

M61a36r40t34i43n 38V67o91k65o91u16n 9689141457319

Nesouhlasím ani s Vámi ani s paní Petříkovou. Nová trasa I-20 je zvolena naprosto ideálně. Od Bolevce kopíruje vlakové kolejiště a od Jateční až k východnímu předměstí využívá staré drážní prostory. Můžete mi někdo navrhnout, kudy by jste trasu vedli Vy? Tahle silnice má sloužit severnímu předměstí, nějaké představy o větším zatížení Studentské, Lidické nebo Karlovarské jsou liché, všechna ta auta tam jezdí již teď. Zatížení bude úplně stejné, jen se rychleji dostanete z Košutky na výpadovku na Písek.

+5/0
2.3.2017 12:25

V67á65c14l41a62v 90M17a21l67ý 3424178574649

Nejlepší řešení je vybudovat severní dálniční obchvat zkrátí se cesta Praha Rozvadov a odvede prakticky všechnu tranzitní dopravu z města.

0/0
2.3.2017 13:01

P47e19t78r 49H63r22a22b20á12k 6660487932150

To by se musel stavět už do Zbiroha a to už ted nikdo nepostaví.

0/−2
2.3.2017 14:28

P96e78t42r 81H87r92a41b93á68k 6570187552360

Ideálně? A co ty dva pruhy od Boleváku? To je ideální? Bohužel tu trasu jinudy aktuálně vést nejde, neboť estakáda by byla extrémně finančně náročná. Zatížení stejné nebude. Jak jste na tento nesmysl přišel? je celkem jasné, že tuto komunikaci bude využívat více obyvatel a navíc kvůli rozšiřování provozu na komuniakcích lze očekávat, že v roce 2025 tam bude jezdit diametrálně více vozidel. Asi možná nevíte, že kolem Studentské bydlí stovky, ne-li tisíce obyvatel. Proč není snaha vézt obchvat mimo zastavěné části? Bohužel nekoncepční rozvoj na okrajích Plzně tuto možnost skoro zlikvidovat. Lze ted děkovat zejména politickým pohlavárům, kteří se rozhodli budovat absolutně bezmylšenkovitě. Názor pana Malého by smysl určitě měl, ale dneska už je bohužel nemožný.

+2/−4
2.3.2017 14:34

M91a54r24t71i91n 36V80o12k54o56u22n 9669151917339

Po milionté, 4 pruhy budou všude. Ten dvoupruhový úsek bude v další etapě mimo úsek I/20. Na otázku, proč se nestaví mimo zastavěnou část jste si odpověděl sám, není kudy.

+4/0
2.3.2017 15:23

P21e65t97r 64H46r56a93b38á78k 6850537242250

Uvidíme, kdy se té varianty Vámi zmiňováme dočkáme, popř. zda se jí dožijeme.

0/0
3.3.2017 12:58

M69a77r60t70i93n 36V30o66k95o39u74n 9229221127529

Realizace je věc druhá, ja tvrdím, že celkově to je naplánované dobře. Má to rozumnou posloupnost, úseky se začnou využívat postupně. Pokud přijde nějaký technický problem nebo někdo stavbu z nějakého důvodu napadne a zdrží ji, to je případ, na který se zhotovitel stavby těžko připraví dopředu. Já jsem zatím celkem optimista

0/0
3.3.2017 15:56

E31v30a 24P82e10t18ř82í12k59o53v18á 9788972261445

A co ten zmiňovaný západní okruh, ten, kdo by jel od Nepomuka, by se napojil na dálnici, sjel na již funkční přivaděč od Klatov na Borská pole a dále dle návrhu podél Vinic na výpadovku na K. Vary, všechny funkční kruhové objezdy na trase s touto variantou počítají. Myslím si, že pro ty co jedou od jihu na Vary by dostatečně postačoval k vyhnutí se centru, pro životní prostředí města bezpochyby také.

0/0
3.3.2017 10:28

M85a48r21t64i41n 75V95o50k71o77u70n 9659241367339

Pokud chcete nahlížet do této budoucnosti západního okruhu, podle projektů bude pak na Vary rychlejší již z Nepomuka jet rovnou na Přeštice a na západní okruh najet rovnou od Litic.. Celý tento úsek se postupně modernizuje a chystají se obchvaty. Úsek Nepomuk - Týniště je již zrekonstruovaný. Zbývá úsek Týniště - Přeštice. A nyní se bude začínat s výstvbou 4 proudé silnice Přeštice - Šlovice (Vysoká).

0/0
3.3.2017 10:47
Foto

T51o33m53a50s 16V57e70n69d23i17s 5863759102270

tahle vizualizace je na youtube už nějaký ten rok, realizaci nevěřím

0/−3
2.3.2017 8:28

M85a56r32t50i60n 53V36o10k57o70u76n 9359781527159

Již v době publikování vizualizace na YT byl termín stavby určen na 2018-20.

0/0
2.3.2017 12:27

L38u52k68á75š 36H11l83á35v56k19a 4860247777973

Etapa Plaská, začíná 04/2018. Dnes mi to potvrdila pracovnice z ŘSD.

+2/0
2.3.2017 16:41

L57u54k10a94s 33N85a30v48a24r62a 9817950508758

super vizualizace R^ už aby to bylo

+3/0
2.3.2017 3:39

J82a73k80u78b 28K63o83s 3646272980734

Takže přeloženo do češtiny ...2045

+4/0
1.3.2017 19:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.