Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Problém zdravotnictví? Je příliš levné a snadno dostupné, říká lékařka

Většina českých pacientů si neuvědomuje, že zdravotní péče je u nás snadno dostupná a levná. Nadužívá se, a proto je zdravotnický personál vyčerpaný. Je to chyba systému. To si myslí domažlická praktická lékařka Věra Ghattasová, která poskytla rozhovor MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M32i82l41o60š 13Z67i44k84m93u89n52d 7565829579290

Paní doktorko, zkuste dělat něco jiného a humor Vás přejde.Lékařská péče a přístup lékařů se za posledních 10 let rapidně zhoršil. Nezájem a přehmaty jsou běžné, ale hlavně je zajímá kolik dostanou. Nelépe 25 ... Omlouvám se těm, co dělají práci dobře, odborně a laskavě.

0/0
5.3.2017 1:11

L60u59c38i13a81n 36P64a20p91a97z68i17a16n 5884327911275

Tak jistě, pokud má někdo plat jako pan doktor, tak se zdá vše levné až skoro zadarmo. Problémem českého zdravotnictví jsou nízké mzdy v celé republice jako takové a díky tomu jsou i nízké odvody (v absolutních částkách) a z nich se špatně financuje vše co dělá moderní kapitalistický stát prosperujícím státem. Je alarmující, že výše HDP je na cca 65% úrovně Německa, ale mzdy v Česku jsou sotva na úrovni 40% HDP Německa.. Celou dobu nám bylo tlučeno do hlavy, že mzdy musí být v souladu s produktivitou práce, kerá velmi vzrostla, ale naše platy jsou nejhorší ve střední Evropě. Snadná dostupnost našeho zdravotnictví dávno neplatí, v regionech se musí dojíždět desítky kilometrů, protože regionální ordinace či nemocnice se ruší a neexistují. A v Praze to také není ideální, za zubařem aby se jezdilo přes celou Prahu, dětského stejně neseženete. Tak kde je ta snadná dostupnost?

+1/0
2.3.2017 10:24

M86i19r57o50s19l69a12v 80B27e65d90n86á49ř 6157589794961

No potěš koště... Chudáci lidé, kteří mají paní doktorku za praktickou lékařku.

+3/0
28.2.2017 1:12

E63v29a 38H83o63m72o67l71k48o62v43á 5603378940714

To je taková snůška polopravd, to aby jeden pohledal. Jak může být tato žena lékařkou s takovými názory? Dojala mne věta, kde u pásu 20 letá bere 25 000,- čistého a sestry dělají na tři směny. Chtěla bych vědět, kde je ta fabrika s pásem, a za druhé,i tam se 100% také pracuje na 3 směty, to jest..5 dní ranní,5 dní odpolední, 5 dní noční( to je pro doktorku).Ono se je to na tři směny ve skoro ve všech montovnách. A protože je také dělám, vím jak to směnování a hlavně noční dokáže zamávat s psychikou i tělem.

...V ostatních státech se běžně čeká na specializované vyšetření několik týdnů až měsíců..ona zřejmě neví, že my také čekáme na určitá vyšetření dlouho, a někteří lidé se ho nedočkají. A jestliže se ruší lůžka z důvodu chybějícího personálu, tak pacienti za to opravdu nemohou. Je to prostě arogantní bába! Na to zdraví nám jdou z výplaty solidní částky, proč bychom neměli být levně a dostupně ošetřeni..no to jsou tedy hlášky. Je vidět, že diplom může mít kdokoliv, divím se, že nedělá posudkovou doktorku, tam jsou takovýhle exoti!

+3/0
27.2.2017 23:34

M97í35r69a 73Z98i77k50m88u35n32d 2644708728339

Pokud budu paní doktorku posuzovat podle nadpisu článku, tak si musím myslet, že upadla na hlavu.

+3/0
27.2.2017 9:39

P51a91v20e36l 19V35ě12t63r43o33v45e89c 6776698172681

Nejdu k lékaři, když nemusím nebo když mne nezve, určitě neobtěžuji s banalitami. A mám za to, že stejně to má i cca stovka lidí v mém nejbližším okolí. Umím si teoreticky představit i jiné pacienty, ale těch asi není většina. Napadá mne, že ty nepopulární poplatky, které Sobotkovi vyhrály volby, nebyly až tak špatné a lidí jako já se dotkly jen velmi okrajově.

+1/0
26.2.2017 19:19

E30v89a 69H29o87m24o45l84k80o28v23á 5403128610974

Kdyby se pořádně vybíraly daně, kdyby je platili všichni včetně zahraničních firem, kdyby poslanci neschválili daňové prázdniny na 20 let velkým firmám, kdyby OSVéčka neměli až 80% odečty, což je ve světě neslýchané, tak peněz by bylo dost. Je smutné, že špatné rozhodnutí a i špatné hospodaření, lidé doplácí kromě daní ještě přímo z peněženky. Ještě smutnější je, že lidé to ještě schvalují, anižby se zamyslili, kde je chyba.

+1/0
27.2.2017 23:42

P11a93v48e96l 70V33l33a28s 4695693440904

Je potřeba zavést zdravotnictví bývalého SSSR, pijavice, baňky, vodku a pod, za vydatné pomoci úspěšných léčitelů. Lékaři si potom konečně oddechnou, zdravotní pojišťovny zbohatnou, všichni budou rádi.

0/0
26.2.2017 19:06

M45i37c19h10a79l 81V66a11l74e11n53t44a 6364566340

Z této diskuze je mi na blití. Ano, jsem lékař. A nebojím se to přiznat, byť v této společnosti je na nás nahlíženo jako na zloděje a vyděrače. Jsem zaměstnanec v nemocnici, abych si žil lépe, pracuji navíc na záchrance, ano, beru i 150 k hrubého, z toho ale zaplatím na daních násobek toho, co průměrný občan. Abych tolik vydělal, musím pracovat 350 hodin měsíčně, že při tom porušuji zákoník práce je snad jasné, jinak by se to stihnout nedalo. Prostým vydělením mi vychází plat 428 Kč hrubého na hodinu, myslí si někdo, že je to odpovídající plat lékaře? Studovat můžou jít i vaše děti, i moji rodiče platili daně, i právníci, architekti a ostatní vysokoškoláci neplatí za studium a vycestovat mohou, zdá se vám to nespravedlivé?

Obdivuji paní doktorku, že do toho článku šla, neboť musela přesně vědět, jak na ni bude nahlíženo, ale prostě na stará kolena měla tu potřebu sdělit svůj názor, mimochodem prokázala velmi dobrý úsudek a náhled na naše zdravotnictví - za ta léta si prostě lze udělat obrázek.

A teď vzkaz pro všechny hatery v této diskuzi: Budete brečet, "váš" lékař - v budoucnu typicky Ind, Ukrajinec nebo Rus event. Arab, vám nebude rozumět a bude hůř!

+3/−2
26.2.2017 10:37

J55i89ř21í 71K60u80n34e43š 4940390725450

350 hodin měsíčně? To je skutečně odpracované a nebo jen úvazky?

+4/0
26.2.2017 17:46

P44e96t70r 98B58r53i32n98č56e70k 6286422575440

Hele. Jako OSVČ odpracuju 10 hodin denně a další průměrně 2 hodiny denně se věnuji papírování a mám polovinu toho co vy. Mám dvě vysoké školy (to jen o té době studia). Nikdy jsem neměl potřebu brečet a stěžovat si, byť vy těch 428 Kč máte vždy a já ne, protože u mně zákazník práci může reklamovat, což já u pojišťovny v případě nespokojenosti odvedené práce lékařem udělám těžko. Průměrně 1x ročně mám kontrolu z nějakého úřadu (sociální, zdrav.p., žú, fin.ú.). Nedej bože někoho zaměstnat. To pak něco jezdím vysvětlovat i 2x ročně.

Jako v každé profesi zde máme kvalitní zaměstnance, méně kvalitní a totální lůzry. Lékařům se toto srovnání bohužel také nevyhýbá. Jsme lidi.

Nechápu proč se divíte reakcím, když velká skupina lidí se setká u lékaře s neochotou, pohrdáním, dlouhou čekací dobou, nedostatečnými znalostmi, apod. Z logiky věci přece vyplývá, že pokud nevím, neumím = nedostanu zaplaceno. Mají to lékaři taky tak? Je to princip ve všech oborech, proto se ptám.

"V ostatních státech se běžně čeká na specializované vyšetření několik týdnů až měsíců, lidé jsou vděčni za jakoukoliv péči" - ano, dál na východ ano. Na západ je to ale trochu jiné kafe (s vyjímkou Anglie). Všude se můžete pojistit stejně jako u nás. Jen léky s lékařem víc konzultujete, protože jsou dražší a jsou na ně větší doplatky.

Nestává se tak, že vám dermatolog předepíše mast nebo antibiotika jen tak zkušebně, protože v případě neúspěchu a doplatku třeba 3000Kč mu s ní potom přijdete osladit kafe. Tzn. řádně vás vyslechne, podívá se na vás, případně udělá lab. a poté vás informuje o tom co vám "asi" je, jak se to bude léčit a jak dlouho to bude "asi" trvat. Vy potom pochopíte co vám je, jak se to bude léčit a jak dlouho to může trvat a nemusíte hledat jiného lékaře, který přesně tohle udělá. Kolik lékařů toto dělá u nás? Ve svém okolí je 100% spočítám na jedné ruce.

+2/0
27.2.2017 8:24

E59v33a 10H50o13m69o23l97k76o37v58á 5963828190214

Pracovala jsem 4 roky v nemocnici, vím jak je to se službami doktorů.

A co se týče Indů, Ukrajinců, Arabů..no oni už pár let v těch nemocnicích jsou a máte pravdu, navzájem si nerozumíme. Je to šílené a jde o životy. Ale my pacienti za to nemůžeme.

Co se týče studia zadarmo a odchod za lepším..je nemorální, nezplatit dluh, navíc když studium je na vysoké úrovni a pro Němce, kteří zde na čerstvé doktory čekají, je to pohádková výhra.

Je všeobecně známo, že doktror doktora nepodrazí, byť by jeden z nich byl blb..

+1/0
27.2.2017 23:51
Foto

J92i23ř69í 17Š45v31a14g13r 4114932895137

Je-li vám na blití, předepište si antiemetika nebo se jděte vyzvracet k paní doktorce, o které je článek, ať taky má na stole něco jiného než jen to papírování...

0/0
4.3.2017 9:05

J57i76r83i 71S77o23u25p31a11l 1424534355126

Také by jste šli s Vaším autem raději 10x zbytečně do servisu, než aby se Vám v něm něco jednou rozbilo? Nešli! Protože by Vás to stálo peníze. Ale k doktorovi půjdete raději 10x zbytečně, to je zadarmo. Ale ono to není zadarmo, stojí to strašně peněz, jen jdou ze "společné kapsy" a dotují to i ti málo placení zdravotníci.

+3/−2
26.2.2017 10:31
Foto

J32i46ř30í 43Š50v60a70g22r 4874632565577

Kdybych nemohl mít nikdy jiné auto - podobně jako tělo, tak bych desetkrát zbytečně šel do servisu - nebo spíše šel tam, kde mi vysvětlí, jak odlišit zbytečné od nutného.

0/0
4.3.2017 9:40
Foto

I35m22r23i55c29h 98S55u22c65h65a31r91s65k79ý 8836663875191

Problém zdravotnictví je taky v tom, že se zdravotního pojištění doplácí na plastické operace, které se tváří, že jsou s cela placeny ze soukromých prostředků.

To pí. doktorka nezmínila neboť by ukázala sama na své kolegy......;-)

+1/−1
26.2.2017 10:06

M59i68c44h14a23l 84V83a68l59e42n29t89a 6694236360

To mi tedy dejte příklad. Kdy plastikovi zaplatí kosmetický zákrok pojišťovna? Navíc tohle je zcela mimo mísu, v obrovském rozpočtu je plastika zcela zanedbatelná, navíc její větší část je placena přímo pacienty. Pojišťovna hradí jen něco, např rekonstrukci prsů po rakovině nebo popáleniny a pod, vývojové vady...

+2/0
26.2.2017 10:41

E23v52a 10P12e74t80ř43í97k23o45v65á 9258372771705

Takže paní doktorka je unavená z té nesmyslné administrativy a pak ještě nepochopila, že je stále lepší, když někdo přijde desetkrát zbytečně, než když jednou nepřijde a bude ho to stát život. To je tak, když má někdo soukromou praxi a socialisté mu seberou 30,- Kč za poplatek.

+3/0
26.2.2017 8:29

P76e13t34r 77V13o87n23d30r98a37c71e59k 7485231923750

paní doktorka bude asi dcerou doktora Mengeleho - podle toho, co jsem si přečetl v článku by nejraději odradila lidi, aby k doktorovi nechodili s banalitami a počkali až se nemoc rozjede ....... také mě zaujala věta: ,,V ostatních státech se běžně čeká na specializované vyšetření několik týdnů až měsíců, lidé jsou vděčni za jakoukoliv péči,, - ano - je potřeba dát pacientovi čas na jeho nemoc a pokud se dožije vyšetření, tak tam zahájit léčbu - ti co během čekání umřeli by stejně zemřeli dříve nebo za desítky let - tak co !

+5/−2
26.2.2017 6:27

J95a17r64d51a 36Ž82í64d22e37k 5268707307685

jsem pro jednu věc u lékaře podepíšeme fakturu duplikát dostaneme naskenujeme pošleme doktorovi emailem či poštou na zdravotní pojištovnu a EET je na to krátká,a uvidíte kolik se ukáže že občané vydávají miliard zbytečně na zdravotní péči kolik doktorů vykazuje úkonů na lidi co ji ani nespotřebovali ,jen na to chybí vůle co bylo doktorů co jim an to přišla pojištovna ,ale to už byly částky většinou víc jak 5 milionů a pokud obvodák skubne pojistovnu o 100 tisíc měsíčně když bude skrovný 50 tak to nikdo neřeší ale co je těch doktorů co si takovým způsobem pomáhají a to nemluvím o přeprodeji léků to je opravdový byznys ,který by dělal skoro každý kdyby na to měl papír

+1/0
26.2.2017 0:17

Z56d69e55n90ě88k 65H25r65u90b20ý 9484108312

Vrátil bych poplatek za návštěvu lékaře, klidně i na 50 korun. Ubude uplácení a hlavně otravové co zbytečně zdržujou.

+4/−3
25.2.2017 22:46
Foto

T11o74m13a31s 93V83e30n69d68i17s 5723359432920

poplatek za akutní ošetření na pohotovosti by měl být 1000 Kč, tím by se vyfiltrovali otravové a hypochondři

+1/−5
25.2.2017 23:38

B48ř21e49t85i26s91l61a51v 67Š25í67m58a 9564761192

Tomas Vendis

To tezko, ti - otravové a hypochondři - by si volali zachranku, ta je zadarmo.

0/0
26.2.2017 9:06

P15e96t25r 51B15r81i88n19č16e31k 6856102975860

To je sice správná, ale bohužel naivní představa :-(

0/0
27.2.2017 8:26

E62v82a 65H54o72m76o53l50k33o32v17á 5683598170864

Uplácelo se i za těch 30,- , a kdo jsou ti otrapové ?

+1/0
27.2.2017 23:57

T62o45m37a53s 60M63a19t56e82r38a 4216581113433

Copak, doktoři mají málo? Začíná masáž?

+5/−1
25.2.2017 21:25

J64a39r91o63s63l14a42v 11L14i83š98k64a 6639726920441

Děkuji paní doktorko za tento rozhovor. Konečně někdo veřejně a hlavně přesně popsal, co je problémem našeho zdravotnictví a jak tenhle systém vychoval občany k naprosté ignoranci k vlastnímu zdraví. Málokdo v téhle diskuzi si to však dokáže přiznat, z politiků to nedokáže přiznat nikdo. Takže nás nečeká nic dobrého.

+5/−3
25.2.2017 20:31
Foto

T45o32m81a32s 52V85e58n56d47i33s 5523359822260

paní má naprostou pravdu a popsala problémy českého zdravotnictví naprosto přesně ...

+3/−5
25.2.2017 19:33
Foto

I60m27r51i16c68h 92S25u15c94h12a54r60s40k53ý 8536943105451

Problémem zdravotnictví jsou praktici, kteří dostávají peníze jen zato, že mají lidi (pojištěnce) ve své evidenci.........:-PRvRvRv

Pak to jsou specialisté, kteří pumpují obrovské peníze s rozpočtu na spousty vyšetření, které nemají opodstatnění.

Nakonec to jsou distributoři léku, kteří žijí jen ze své podstaty.........;-)

Názor pí. doktorky lze prezentovat jednoduchým způsobem, když já sním celé kuře a doktorka nic, tak jsme v průměru měli přece každý půl kuřete.........;-D;-D;-D

+4/−4
25.2.2017 18:31

J63o48s92e88f 76V78y89s77k80o44c26i40l 7613160289

Naprosty souhlas s pani dokorkou, doktori proste maji byt elita, protoze elita proste jsou. Ale takovi lide prece jenom fnukaji a topi se v penezich, darebaci nenazrani, ne? Pokud budeme nadale zit (kde se to hodi) v socialismu a mit politiky schopne jenom udrzovat koma, aby je nahodou nekdo nesesadil, tak prestanou postupne existovat takove veci, ktere uz hodne let jedou jenom ze setrvacnosti a nejakeho pocitu odpovednosti, nebo jenom ze konkretni lide proste neradi neco opousteji/meni (jako tato pani doktorka). Bohuzel si nikdo ani 25 let po prevratu neuvedomil, ze tady nezijeme ve vakuu a lide muzou porovnat a hledat uplatneni kde chteji. Bylo by proto super vytahnout hlavu z pisku a zacit si vazit doktoru a ucitelu, protoze jinak za chvili uz nebudeme poslouchat reci ani o tom jak se mame lepe oproti USA, jak je super, ze mame bezplatne zdravotnictvi a skolstvi, protoze tuto pohadku uz nebude mit kdo realizovat. Jsou to samozrejme dobre veci pro udrzeni socialniho smiru, a v zakladu s tim rozhodne lze souhlasit, ale prave chybi veci jako nekde spoluucast, prevence zneuzivani - pacienty i doktory, nejaka motivace, postihy, ochrana pedagogu, apd. T.j. ryzi neschnopnost a strach politiku. A kdyby vyhrala volby strana toho politika z povolani, co zije cely zivot prevazne z prispevku obcanu, tak to musi byt posledni rana do rakve hlavne tech doktoru, co jsou v praci cele dny a hlavne proto si vydelaji penize, ktere jim ovsem lide i takovi politici zavideji. Ale mladym uz tolik na rodisti nezalezi, proto se nebudou stale casteji pakovat pryc.

+6/−5
25.2.2017 17:58

D86a32n81i22e56l 14K98r28a39u36s 1794770919541

Jo, tak elita ?

A proto má zájem psát si nikdy neprovedené úkony.

+5/−3
25.2.2017 18:05

P14a13v51e33l 16J71a43n32č71a50ř72í26k 2894221794886

Ve zdravotnictví je naopak peněz dost. Kdyby se ale neplatilo za předražené přístroje a léky tak by zbylo i na doktory. Řeči o levném zdravotnictví jsou blud. Zadarmo je zaklad, vše ostatni už se platí. Co by paní doktorka ještě chtěla?

+3/−3
25.2.2017 17:47

J63a50n 47E41m53m31e71r 2814528413633

Dle statistiky dáváme do zdravotnictví mnohem menší procento HDP, než okolní země, takže peněz ve zdravotnictví není dost.

+1/0
27.2.2017 10:07

J29i62ř61í 95Ž11á97k 5339751413738

U nas se maji lekari hrozne spatne vidte pani doktorko. Je vudetbze jste hrozne prepracovana a vycerpana. Mam pocit ze z dani na tdravotnictvi odchazi dost. Jen by ve zdravotnictvi se nesmelo bst tolik zlodeju. Ve vedeni nemocnic by nesmeli sedet fetaci, kteri si vedou tajne sesity o uplatcich a dalsim faktem je, ze neni lekar jako lekar jako neni mechanik a mechanik. Nekdy se divim ze jste nekteri z Vas dostalo diplom. Jste schopni pacientovi predepsat uhli na zaludek a on je z toho za pul roku nador.

+8/−4
25.2.2017 17:26

A17l54e44n83a 64E59l40i49á40š23o86v47á 3504721392398

Tak s tím titulkem rozhodně souhlasím. Na druhé straně nepovažuji lékaře za lidi, kteří čestně užívají své vzdělání. Jsou lidé vzdělanější, znalejší, s méně než třetinovým platem. Prostě prokoučovali výběr své vysoké školy.

+3/−5
25.2.2017 17:14

K59a11m82i40l 68K79r74b17á24l68e20k 6534702275663

Problém je jinde: doktoři chtějí maximalizovat svůj zisk a to dělají tak, že léčí a léčí ale neuzdravují. Pro ně je zdravý člověk neatraktivní, nic z něj nemají, proto se z nás všech snaží udělat pacienty.

+8/−5
25.2.2017 17:05

V45i48k24t56o94r 13V57e88s70e40l42ý 5215283754805

Je to tak. Potřebují léčit a nikoliv vyléčit.

+4/−1
25.2.2017 17:27

D22a88n66i71e48l 31K91r10a14u36s 1794360699941

Praktický lékař má v evidenci průměrně 1623 pacientů.

Kapitační platba činí 52,- Kč na pacienta měsíčně.

Celkem to činí 84396,- Kč měsíčně.

Aniž by provedl jakýkoli pracovní úkon, má na zaplacení sestry, nájmu a režijních nákladů.

+9/−2
25.2.2017 16:50

P48a86v78e23l 55K51h98a35i25l 2438369122228

Má lékařka má měsíční kapitační platbu za loňský rok 108 Kč, pochybuji, že vaše by to měla tak nízko.

0/0
26.2.2017 19:41

J21a10n 36E68m55m40e42r 2564318853973

84396 měsíčně jako superhrubá mzda pro dva lidi + veškeré náklady kolem se vám zdá jako dostatečné? Jen na tu mzdu to dá v čistém něco málo přes dvacet tisíc na jednoho. A úkony provádět musí, aby tu kapitaci dostal, většina úkonů praktického lékaře je placena jenom tou kapitací.

0/0
27.2.2017 8:33

P78e45t52r 47T20a29r24a75s86i92d32i53s 3628974718

At je to pravda ci ne, smerujeme k tomu pomalu. V trznim prostredi to ani jinak nejde. Nemusim byt vizionar, abych vedel, ze nastava usvit soukromeho PLACENEHO zdravotnictvi a stejne pak skolstvi. Vazim si vsak dosavadni pece, protoze lekarske znalosti nemam. Budu na ni rad vzpominat. Za 20 let nam to dalsi generace nebudou verit ;-).

+2/0
25.2.2017 16:41

A34l81e86n72a 32E44l45i19á80š98o77v66á 3334941362488

V tom školství zatím to soukromničení příliš nejde. Víme, že soukromé školy vzdělávají předevšímhloupé děti bohatých rodičů.

+2/−1
25.2.2017 17:16

J27a10n 79L43u20k97á60š 7257953293592

Jak ktere soukrome skoly + nezapomente, ze nastupuje socialni inkluze.

Nejeden rodic bude ochoten priplatit, aby jeho dite nechodilo do skoly se socialne neprizpusobivymi ci retardovanymi.

+3/−1
25.2.2017 17:19

V24l28a88d56i72m70í83r 16R60o68z58e62h62n42a35l 5718470417616

Cirka před padesáti lety obvodní lékař ke starším nechodící pacientům přijel na kole dnes když má auto musí pacient přijet k němu kdysi vedl veškerou evidenci na kartách na papírech dnes má k dispozici počítače a pořád to nejde

+12/0
25.2.2017 16:03

A89n80t59o54n14í52n 82S63v60o36b30o70d76a 3134843319902

Záleží jen na doktorovi, můj jezdí po nemocných, posílá eleltronické recepty, takže nemusím k němu do čekárny čekat na napsání receptu, potom stačí zajít do správné lékárny :-), takto si nechává tchýně předepisovat léky

+4/0
25.2.2017 16:12

T90o52m14a95s 49K88o75v78a68n46d27a 4100831358224

Diskutujici zde absolutne nechapu. Pani doktorka ma pravdu.

Ano ma administrativu hrazenou, ale skutecne mame lekare na vyplnovani formularu? System je spatny. Jsem zasadne pro spoluucast pacientu. Pro moznost pripojisteni nad ramec zakladniho zdravotniho pojisteni. Ziskat tak moznost nadstadartni pece, myslim tim, objednat se u lekare na presny termin atd. Bohuzel system naseho zdravotnictvi toto legalne neumoznuje a tak stale funguje pouze znamost. Jen pro ty co ji maji. Zaplatit to legalne nelze. Jen kvuli tomu aby nikdo nebyl zvyhodnen.

+7/−2
25.2.2017 15:22

A82n43t38o78n63í72n 83S13v89o17b32o78d40a 3974813599772

Existuje možnost se stát kulichem, stačí se zeptat ministra zdravotnictví, on tento pojem zavedl. Potom chdíte do nemocnice vchodem pro kulichy a nečekáte :-(

0/0
25.2.2017 16:14

D21a44n80i94e36l 65K50r90a83u75s 1454150659621

co, nebo kdo je Kulich ?

0/0
25.2.2017 16:51

A76n11t17o87n43í73n 15S66v27o17b48o24d88a 3264193459792

http://zpravy.idnes.cz/kulichove-v-nemocnicich-jsou-ale-v-peci-neni-rozdil-tvrdi-reditele-1cw-/domaci.aspx?c=A110203_131432_domaci_jba

je vidět, že mnoho lidí neví, že pro ně péče nikdy nebude :-(, ta je pro kulichy, zbytek čeká, jestli na ně něco zůstane a nebo uplácí

+1/0
25.2.2017 17:56

J86a48n 88L49u54k27á55š 7767873863782

Zrovna individualni objednani za priplatek uz dnes kdejaky lekar poskytuje, mnohdy i mimo ordinacni hodiny. Vetsina nemocnic nabizi nadstandardni pokoje.

Pro ten zbytek je potreba, aby nekdo oficialne definoval, co vse je standard, na ktery ma kazdy narok, a toho se politici boji jak cert krize, jelikoz vysledek bude bud neufinancovatelny, nebo silne nepopularni, pripadne oboji naraz.

+1/0
25.2.2017 17:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.