Diskuze

V Plzni začaly sloužit trolejbusy s baterií, vydrží dvanáct kilometrů

Plzeňské dopravní podniky vyslaly do ulic krajského města sedm nových trolejbusů, které v úsecích bez trolejí jezdí na energii z akumulátorů. Plzeň je třetím městem v republice, které tento typ vozů koupilo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je to řešení pro menší města s MHD ...udělat páteřní síť s trolejí od které se budou vozy vzdalovat do jednotlivých lokalit.

0 0
možnosti
JP

Další nesmysl od nekompetentních úředníků. Bus s EURO 6 má skoro nulové emise, stojí polovinu, dělá menší uhlíkovou stopu.

Předpokládám, že "motivace" od výrobců musela být zajímavá.

2 0
možnosti
HH

Ale zere naftu. A ne malo. On takovej autobus, za deset let, sezere naftu za 20MKc.Trolejbus se proste od nejakyho najezdu vyplati. Prakticky je to pomerne uzky rozmezi, kdy uz se vyplati trolejbus, ale jeste se nevyplati tramvaj.

No a baterka do trolejbusu neni tak draha, oproti elektrobusu je to pomerne levny, protoze i ten dojez je nepomerne kratsi. Pritom pomerne vyrazne rozsiruje moznosti trolejbusu a eliminuje jeho zasadni nevyhody, jakoze treba neumi objet nehodu. Proti pomocnymu dieslu to neni moc velkej cenovej rozdil, navic minimum udrzby a temer zadna limitace vykonu.

2 0
možnosti
JH

J26a39n 59H79r29u50z86a

13. 2. 2017 18:00

Tuto vymoženost, byť jen na pár potřebných metrů pro překonání vadného úseku měly v Brně trolejbusy před 50 roky. Na 12 km tedy ty olověné baterie nestačily, ale to nebylo třeba.;-)

0 0
možnosti
ON

Uf. ... vždycky si vzpomenu na ten plně elektro-bus, co měl jezdit po Malé Straně a nepřežil první (a ještě navíc mírnou) zimu .....

4 0
možnosti
LP

Tak to moc kilometrů není.

3 0
možnosti

Ani není potřeba. Ty baterie tam jsou pro případ nějaké mimořádnosti a pro krátké výlety na místa, kde není dostatečný provoz, aby se vyplatilo tam postavit trať (měrné udržovací náklady rostou s klesajícím počtem spojů), ale zároveň by ten autobus zbytečně jel 90% trasy pod dráty.

0 0
možnosti
PM

P57a37v55e12l 80M62a39t34a83s

13. 2. 2017 16:55

Z Černic do obchodního centra Olympie jezdí trolejbusy na baterie už nějakých 8 let. Takže žádná novinka.

0 1
možnosti
HH

Ne. Jezdi na diesl. Baterka je v Plzni novinka.

5 0
možnosti

P64a55v95e53l 83Ř44a92p94e11k

13. 2. 2017 16:46

Vůbec nechápu, proč je takový problém natáhnout pár km drátů do Letkova, že se radši dělají takovéhle drahé a neekologické experimenty.

2 6
možnosti
VS

To nevypada na experiment, kdyz v cizine jiz uz jezdi vice nez v CR

3 1
možnosti

P34a69v16e98l 26Ř75a86p20e10k

13. 2. 2017 16:44

Ten kopec z Božkova nahoru to podle mě nedá, resp. tam se to vyfluše jako na 20 km rovince.

1 1
možnosti
PB

V Božkově si lupne řidič laku na rakve a zbytek dotlačí.:-)

2 0
možnosti