Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Plzni začaly sloužit trolejbusy s baterií, vydrží dvanáct kilometrů

Plzeňské dopravní podniky vyslaly do ulic krajského města sedm nových trolejbusů, které v úsecích bez trolejí jezdí na energii z akumulátorů. Plzeň je třetím městem v republice, které tento typ vozů koupilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S88l50a19v12o69m23í69r 22Š69t59ě58p21á97n 1618304822694

Je to řešení pro menší města s MHD ...udělat páteřní síť s trolejí od které se budou vozy vzdalovat do jednotlivých lokalit.

0/0
14.2.2017 13:07

J37i18ř23í 66P86r26a18ž35á82k 9750982621672

Další nesmysl od nekompetentních úředníků. Bus s EURO 6 má skoro nulové emise, stojí polovinu, dělá menší uhlíkovou stopu.

Předpokládám, že "motivace" od výrobců musela být zajímavá.

+2/0
13.2.2017 20:35

H76a57n69u61š 72H22o42r46á76k 9351784616783

Ale zere naftu. A ne malo. On takovej autobus, za deset let, sezere naftu za 20MKc.Trolejbus se proste od nejakyho najezdu vyplati. Prakticky je to pomerne uzky rozmezi, kdy uz se vyplati trolejbus, ale jeste se nevyplati tramvaj.

No a baterka do trolejbusu neni tak draha, oproti elektrobusu je to pomerne levny, protoze i ten dojez je nepomerne kratsi. Pritom pomerne vyrazne rozsiruje moznosti trolejbusu a eliminuje jeho zasadni nevyhody, jakoze treba neumi objet nehodu. Proti pomocnymu dieslu to neni moc velkej cenovej rozdil, navic minimum udrzby a temer zadna limitace vykonu.

+2/0
13.2.2017 21:24

J10i96ř55í 13P96r64a23ž79á48k 9450182981112

Máte reálné ceny, nebo jen teoretizujete? Baterie je těžká drahá, bus musí být těžší, aby baterku uvezl.

Jinak každé elektroauto je pouze auto na uhlí s komínem v Tušimicích.;-)

+1/0
13.2.2017 21:28

J33i10ř76í 85P46r70a59ž11á82k 9110512461872

Takže teorie. Zkuste násobilku;-). Dle vás ročně nafta za 2 miliony. To je při ceně 33 Kč/litr denní nájezd 500 km denně při spotřebě 35 l/100km, což dokazuje, že vaše reakce je z říše pohádek. Jinak elektromobil dělá horší uhlíkovou stopu než spalovací motor. Když započtete výrobu, likvidaci,....

+1/0
13.2.2017 21:34

H17a49n32u60š 81H44o14r17á26k 9211784786773

Baterie neni az tak tezka, je to jenom pomocna, proto ani neni o moc drazsi nez ten dieslovej pomocnej motor+generator. Mozna jsem se o kousek sekl(kdysi jsem to pocital, mozna jsem dal delsi zivotnost tomu busu. BTW, pri vasich cenach a spotrebe je denni najezd 474km), ale spotreba je kolem tech 35 az 40l/100km a denni najezd kolem 250-300km - to jsou cisla z provozu.

A uhlikovou stopu at si resi ekologisti, to je tak magickej vypocet, ze kazdymu vyjde co chce.

0/0
13.2.2017 22:11

J43i48ř87í 38P21r60a61ž70á87k 9420692891872

R^

0/0
13.2.2017 22:32

M17a12r77t27i94n 14Č65a19p56e73k 6560871627734

Jenže ten autobus by jel cca 90% trasy pod dráty, takže by 90% trasy produkoval emise zbytečně. A pokud je na těch 90% trasy takový provoz, že tam má ten trolejbus smysl (zhruba od intervalu 15 min v rovině celodenně), tak ekologičtější nebude ani autobus s EURO 1000.

0/0
14.2.2017 9:47

J94i93ř17í 88P96r16a67ž36á21k 9230542891902

Ten úsek bez trolejí je tak exponovaný dopravně, že pár emisí od busu by podstatně zhoršilo podmínky tak, že by byly překročeny limity emisí, daných zákonem?

0/0
14.2.2017 10:09

M83a26r29t17i62n 69Č93a36p12e38k 6980251747224

Tak znova. Proč tahat autobus pod drátama, kvůli krátkému úseku bez nich? Zvlášť v situaci kdy by většinu dne zbytečně (jako auto) někde prostál.

A emise to zvýší, jelikož místo trolejbusu bez emisí pojede v celé trase autobus s"nulovými" emisemi.

0/0
14.2.2017 11:01

J68i86ř74í 40P49r57a85ž66á76k 9800522711822

Pochopil jste konečně, že elektropohon je ve skutečnosti poháněn uhlím, pouze s tím rozdílem, že "výfuk" má ve Chvaleticích nebo v jiné elektrárně? Když spočtete účinnost vč. všech ztrát při nabíjení, složitou, ekologicky příšernou výrobou accu, jejich přepracováním, tak to i "ekologicky" vyjde špatně.

Elektropohon je těžší o accu. Tím snížená kapacita vozu, vyšší mrtvá hmotnost. Uvědomte si, že veškerou energii si veze auto v accu. A ten trolejbus kvůli pár km vozí celou dobu těžké accu. Spalovací motor část hmotnosti paliva bere z okolí -vzduch na spalování.

0/0
14.2.2017 13:57

M29i80l89o64š 72K15o23t81e91k 3379664

My nemáme v provozu atomové elektrárny? Odkdy?

0/0
14.2.2017 22:08

J93i27ř68í 47P91r64a18ž72á32k 9920982481462

Musíte brát v úvahu, že elektřina se vyrábí v celé řadě elektráren- podívejte se na energetický mix u nás.

0/0
14.2.2017 22:19

M82a14r41t14i26n 49Č47a63p89e86k 6730541217734

Gratuluji, právě jste klesl na úroveň ČESMADu a podobných. Účelové porovnávání dvou konstrukčně stejných řetězců z různých částí je demogogie a lobbing.

Když chcete u elektromotoru brát účinnost od místa zpracování suroviny (elektrárny), tak musíte vzít účinnost spalovacího motoru od rafinerie. Teda další spalovací motor, který vám to palivo doveze a nějaké elektrické pumpy pro jeho přečerpávání. Jinak to nemá žádnou výpovědní hodnotu. Ale pro zmanipulování davu, že elektromobilita je na nic to stačí.

Ano vůz je těžší, ale kapacita je proti autobusu stejná - pro baterie je využit prostor motorové věže.

0/0
15.2.2017 8:57

J35i19ř61í 40P76r59a17ž45á32k 9880482741212

Takže se po dobu, kdy jede bez baterie, vozí mrtvá hmota accu. Zkuste si spočítat, kolik energie na to zbytečně padne.

Zkuste si spočítat celkovou účinnost a uhlíkovou stopu od výroby po likvidaci. Zatím to pro elektropohony nevychází dobře a asi ještě dlouho nebude.

0/0
15.2.2017 9:08

J71a79n 49H89r30u41z53a 8814678739187

Tuto vymoženost, byť jen na pár potřebných metrů pro překonání vadného úseku měly v Brně trolejbusy před 50 roky. Na 12 km tedy ty olověné baterie nestačily, ale to nebylo třeba.;-)

0/0
13.2.2017 18:00

O64n51d88ř12e13j 40N94o91v80á90k 9817624709629

Uf. ... vždycky si vzpomenu na ten plně elektro-bus, co měl jezdit po Malé Straně a nepřežil první (a ještě navíc mírnou) zimu .....

+4/0
13.2.2017 17:26

L31u88c38i46a81n 52P64a51p37a74z82i50a95n 5524237661915

Tak to moc kilometrů není.

+3/0
13.2.2017 17:06

M67a45r52t75i34n 69Č14a42p90e93k 6550931307894

Ani není potřeba. Ty baterie tam jsou pro případ nějaké mimořádnosti a pro krátké výlety na místa, kde není dostatečný provoz, aby se vyplatilo tam postavit trať (měrné udržovací náklady rostou s klesajícím počtem spojů), ale zároveň by ten autobus zbytečně jel 90% trasy pod dráty.

0/0
14.2.2017 9:41

P26a77v37e97l 51M25a45t85a31s 1531225230237

Z Černic do obchodního centra Olympie jezdí trolejbusy na baterie už nějakých 8 let. Takže žádná novinka.

0/−1
13.2.2017 16:55

H29a61n43u51š 78H23o97r24á27k 9271854956293

Ne. Jezdi na diesl. Baterka je v Plzni novinka.

+5/0
13.2.2017 19:26

P33a14v90e58l 18Ř57a17p84e66k 7682536709505

Vůbec nechápu, proč je takový problém natáhnout pár km drátů do Letkova, že se radši dělají takovéhle drahé a neekologické experimenty.

+2/−6
13.2.2017 16:46

V80a24c98l62a20v 55S84n79a56j51d76r 4790316741986

To nevypada na experiment, kdyz v cizine jiz uz jezdi vice nez v CR

+3/−1
13.2.2017 16:55

H59a50n11u32š 91H41o94r72á44k 9641164386613

Aaa mistni expert nechape... Tak ja ti to vysvetlim. Prachy. To jsou sloupy, nosny lana, trolej, nova menirna, pravidelna udrzba... A to vsechno kvuli 6! trolejbusum denne...

+2/−1
13.2.2017 19:02

P88a73v96e17l 71Ř52a42p13e28k 7332846729475

No tak hlavně že tyhle akuvozítka jsou levnější. Nikde není psáno, že tam musí jezdit jen 6 trolejbusů denně. To tam jezdí dnes, protože ta cesta je drahá, a drahá je proto, že tam nevedou dráty, ale jezdí tam tyhle experimenty.

A pokud i přes to všechno nedává drát do Letkova smysl, což bych vzhledem ke vzdálenosti dokázal pochopit, tak adekvátním řešením je normální autobus, jedoucí do Božkova, příp. až k tramvaji.

+1/−4
13.2.2017 19:07

H32a89n82u54š 68H18o78r42á95k 9411274266583

Jsou podstatne levnejsi nez elekrifikace ty trati. A nejakej narust nema smysl, Letkov je furt jenom vesnice.

A je to lepsi reseni nez extra autobus, lepsi vyuziti lidskejch zdroju.

+1/−1
13.2.2017 19:29

S17l61a65v12o86m31í28r 94Š76t55ě54p68á23n 1378564602634

nejde jen o jednu trasu ... třeba v Pardibucích a podobných městech by se pomocí tohoto mohli zbavit autobusů úplně

0/0
14.2.2017 13:10

M35a80r55t24i43n 59Č61a71p68e15k 6760701797114

Tak v Pce,asi ne. Na některé spoje by byl potřeba velký dojezd, takže by to byl elektrobus s pomocnými sběrači.

0/0
15.2.2017 9:19

P35a88v13e17l 34Ř84a61p20e82k 7972376229375

Ten kopec z Božkova nahoru to podle mě nedá, resp. tam se to vyfluše jako na 20 km rovince.

+1/−1
13.2.2017 16:44

P98e98t94r 51B85a44č76a91v44č13í40k 3723118141409

V Božkově si lupne řidič laku na rakve a zbytek dotlačí.:-)

+2/0
13.2.2017 16:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.