Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Plzni začaly sloužit trolejbusy s baterií, vydrží dvanáct kilometrů

Plzeňské dopravní podniky vyslaly do ulic krajského města sedm nových trolejbusů, které v úsecích bez trolejí jezdí na energii z akumulátorů. Plzeň je třetím městem v republice, které tento typ vozů koupilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S53l91a63v31o42m84í60r 61Š48t68ě90p20á89n 1498404912604

Je to řešení pro menší města s MHD ...udělat páteřní síť s trolejí od které se budou vozy vzdalovat do jednotlivých lokalit.

0/0
14.2.2017 13:07

J89i39ř93í 47P41r24a72ž89á61k 9370112231592

Další nesmysl od nekompetentních úředníků. Bus s EURO 6 má skoro nulové emise, stojí polovinu, dělá menší uhlíkovou stopu.

Předpokládám, že "motivace" od výrobců musela být zajímavá.

+2/0
13.2.2017 20:35

H68a64n90u56š 81H50o73r33á63k 9831504216663

Ale zere naftu. A ne malo. On takovej autobus, za deset let, sezere naftu za 20MKc.Trolejbus se proste od nejakyho najezdu vyplati. Prakticky je to pomerne uzky rozmezi, kdy uz se vyplati trolejbus, ale jeste se nevyplati tramvaj.

No a baterka do trolejbusu neni tak draha, oproti elektrobusu je to pomerne levny, protoze i ten dojez je nepomerne kratsi. Pritom pomerne vyrazne rozsiruje moznosti trolejbusu a eliminuje jeho zasadni nevyhody, jakoze treba neumi objet nehodu. Proti pomocnymu dieslu to neni moc velkej cenovej rozdil, navic minimum udrzby a temer zadna limitace vykonu.

+2/0
13.2.2017 21:24

J75i32ř76í 91P94r56a82ž95á18k 9910492901582

Máte reálné ceny, nebo jen teoretizujete? Baterie je těžká drahá, bus musí být těžší, aby baterku uvezl.

Jinak každé elektroauto je pouze auto na uhlí s komínem v Tušimicích.;-)

+1/0
13.2.2017 21:28

J54i31ř16í 68P94r97a33ž47á55k 9410512351582

Takže teorie. Zkuste násobilku;-). Dle vás ročně nafta za 2 miliony. To je při ceně 33 Kč/litr denní nájezd 500 km denně při spotřebě 35 l/100km, což dokazuje, že vaše reakce je z říše pohádek. Jinak elektromobil dělá horší uhlíkovou stopu než spalovací motor. Když započtete výrobu, likvidaci,....

+1/0
13.2.2017 21:34

H83a19n19u25š 16H40o63r89á12k 9161234396603

Baterie neni az tak tezka, je to jenom pomocna, proto ani neni o moc drazsi nez ten dieslovej pomocnej motor+generator. Mozna jsem se o kousek sekl(kdysi jsem to pocital, mozna jsem dal delsi zivotnost tomu busu. BTW, pri vasich cenach a spotrebe je denni najezd 474km), ale spotreba je kolem tech 35 az 40l/100km a denni najezd kolem 250-300km - to jsou cisla z provozu.

A uhlikovou stopu at si resi ekologisti, to je tak magickej vypocet, ze kazdymu vyjde co chce.

0/0
13.2.2017 22:11

J19i27ř13í 85P68r81a63ž41á59k 9250772411762

R^

0/0
13.2.2017 22:32

M81a26r67t51i84n 30Č60a53p31e34k 6210981827344

Jenže ten autobus by jel cca 90% trasy pod dráty, takže by 90% trasy produkoval emise zbytečně. A pokud je na těch 90% trasy takový provoz, že tam má ten trolejbus smysl (zhruba od intervalu 15 min v rovině celodenně), tak ekologičtější nebude ani autobus s EURO 1000.

0/0
14.2.2017 9:47

J83i28ř90í 41P14r62a80ž68á72k 9370382371652

Ten úsek bez trolejí je tak exponovaný dopravně, že pár emisí od busu by podstatně zhoršilo podmínky tak, že by byly překročeny limity emisí, daných zákonem?

0/0
14.2.2017 10:09

M65a75r30t76i58n 98Č37a98p85e18k 6840471717534

Tak znova. Proč tahat autobus pod drátama, kvůli krátkému úseku bez nich? Zvlášť v situaci kdy by většinu dne zbytečně (jako auto) někde prostál.

A emise to zvýší, jelikož místo trolejbusu bez emisí pojede v celé trase autobus s"nulovými" emisemi.

0/0
14.2.2017 11:01

J40i58ř72í 80P60r56a82ž79á17k 9740962861982

Pochopil jste konečně, že elektropohon je ve skutečnosti poháněn uhlím, pouze s tím rozdílem, že "výfuk" má ve Chvaleticích nebo v jiné elektrárně? Když spočtete účinnost vč. všech ztrát při nabíjení, složitou, ekologicky příšernou výrobou accu, jejich přepracováním, tak to i "ekologicky" vyjde špatně.

Elektropohon je těžší o accu. Tím snížená kapacita vozu, vyšší mrtvá hmotnost. Uvědomte si, že veškerou energii si veze auto v accu. A ten trolejbus kvůli pár km vozí celou dobu těžké accu. Spalovací motor část hmotnosti paliva bere z okolí -vzduch na spalování.

0/0
14.2.2017 13:57

M72i29l45o98š 78K56o91t32e87k 3649574

My nemáme v provozu atomové elektrárny? Odkdy?

0/0
14.2.2017 22:08

J90i31ř33í 34P56r28a14ž32á28k 9240182251412

Musíte brát v úvahu, že elektřina se vyrábí v celé řadě elektráren- podívejte se na energetický mix u nás.

0/0
14.2.2017 22:19

M78a64r55t14i18n 92Č49a69p83e12k 6490981237884

Gratuluji, právě jste klesl na úroveň ČESMADu a podobných. Účelové porovnávání dvou konstrukčně stejných řetězců z různých částí je demogogie a lobbing.

Když chcete u elektromotoru brát účinnost od místa zpracování suroviny (elektrárny), tak musíte vzít účinnost spalovacího motoru od rafinerie. Teda další spalovací motor, který vám to palivo doveze a nějaké elektrické pumpy pro jeho přečerpávání. Jinak to nemá žádnou výpovědní hodnotu. Ale pro zmanipulování davu, že elektromobilita je na nic to stačí.

Ano vůz je těžší, ale kapacita je proti autobusu stejná - pro baterie je využit prostor motorové věže.

0/0
15.2.2017 8:57

J49i48ř92í 96P47r35a84ž26á13k 9640602561812

Takže se po dobu, kdy jede bez baterie, vozí mrtvá hmota accu. Zkuste si spočítat, kolik energie na to zbytečně padne.

Zkuste si spočítat celkovou účinnost a uhlíkovou stopu od výroby po likvidaci. Zatím to pro elektropohony nevychází dobře a asi ještě dlouho nebude.

0/0
15.2.2017 9:08

J28a77n 82H76r54u14z36a 8834468769377

Tuto vymoženost, byť jen na pár potřebných metrů pro překonání vadného úseku měly v Brně trolejbusy před 50 roky. Na 12 km tedy ty olověné baterie nestačily, ale to nebylo třeba.;-)

0/0
13.2.2017 18:00

O75n82d55ř63e51j 61N49o32v16á29k 9907434779749

Uf. ... vždycky si vzpomenu na ten plně elektro-bus, co měl jezdit po Malé Straně a nepřežil první (a ještě navíc mírnou) zimu .....

+4/0
13.2.2017 17:26

L25u27c92i53a79n 39P10a52p41a91z86i64a33n 5664327671835

Tak to moc kilometrů není.

+3/0
13.2.2017 17:06

M22a64r55t29i20n 59Č11a69p48e23k 6980171597224

Ani není potřeba. Ty baterie tam jsou pro případ nějaké mimořádnosti a pro krátké výlety na místa, kde není dostatečný provoz, aby se vyplatilo tam postavit trať (měrné udržovací náklady rostou s klesajícím počtem spojů), ale zároveň by ten autobus zbytečně jel 90% trasy pod dráty.

0/0
14.2.2017 9:41

P58a90v42e75l 38M21a65t52a33s 1571455810127

Z Černic do obchodního centra Olympie jezdí trolejbusy na baterie už nějakých 8 let. Takže žádná novinka.

0/−1
13.2.2017 16:55

H31a58n73u83š 97H49o96r32á58k 9641204686973

Ne. Jezdi na diesl. Baterka je v Plzni novinka.

+5/0
13.2.2017 19:26

P82a92v77e69l 61Ř39a41p84e36k 7512746749885

Vůbec nechápu, proč je takový problém natáhnout pár km drátů do Letkova, že se radši dělají takovéhle drahé a neekologické experimenty.

+2/−6
13.2.2017 16:46

V90a55c11l98a12v 94S62n23a28j66d27r 4640356321616

To nevypada na experiment, kdyz v cizine jiz uz jezdi vice nez v CR

+3/−1
13.2.2017 16:55

H72a61n68u82š 21H28o51r66á69k 9401784756303

Aaa mistni expert nechape... Tak ja ti to vysvetlim. Prachy. To jsou sloupy, nosny lana, trolej, nova menirna, pravidelna udrzba... A to vsechno kvuli 6! trolejbusum denne...

+2/−1
13.2.2017 19:02

P72a89v72e46l 42Ř32a73p17e41k 7132626209655

No tak hlavně že tyhle akuvozítka jsou levnější. Nikde není psáno, že tam musí jezdit jen 6 trolejbusů denně. To tam jezdí dnes, protože ta cesta je drahá, a drahá je proto, že tam nevedou dráty, ale jezdí tam tyhle experimenty.

A pokud i přes to všechno nedává drát do Letkova smysl, což bych vzhledem ke vzdálenosti dokázal pochopit, tak adekvátním řešením je normální autobus, jedoucí do Božkova, příp. až k tramvaji.

+1/−4
13.2.2017 19:07

H12a29n78u59š 12H44o74r16á62k 9731784236163

Jsou podstatne levnejsi nez elekrifikace ty trati. A nejakej narust nema smysl, Letkov je furt jenom vesnice.

A je to lepsi reseni nez extra autobus, lepsi vyuziti lidskejch zdroju.

+1/−1
13.2.2017 19:29

S15l79a36v59o41m42í64r 82Š47t96ě93p36á90n 1878894392974

nejde jen o jednu trasu ... třeba v Pardibucích a podobných městech by se pomocí tohoto mohli zbavit autobusů úplně

0/0
14.2.2017 13:10

M53a36r79t57i17n 84Č64a49p60e29k 6730851977824

Tak v Pce,asi ne. Na některé spoje by byl potřeba velký dojezd, takže by to byl elektrobus s pomocnými sběrači.

0/0
15.2.2017 9:19

P20a71v62e19l 67Ř11a60p75e13k 7772336469455

Ten kopec z Božkova nahoru to podle mě nedá, resp. tam se to vyfluše jako na 20 km rovince.

+1/−1
13.2.2017 16:44

P41e61t18r 17B82a27č72a44v80č68í78k 3353318281739

V Božkově si lupne řidič laku na rakve a zbytek dotlačí.:-)

+2/0
13.2.2017 16:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.