Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zasypat, nebo pronajmout? Podchod u nádraží v Plzni už nemá smysl

Plzeň by se mohla zbavit opuštěného podchodu na křižovatce Americké třídy a Sirkové ulice. Už jím totiž nevede ani jediná trasa, která by měla pro chodce smysl. K rozhodnutí chybí v podstatě jen vůle zástupců města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V46á98c48l36a24v 73V36i94l41e87t16a 8568352979443

Tak že teď na rok a půl ztratil podchod smysl tak nějak není pro budoucnost argument, že? Otázka není, jaký smysl má teď (žádný, jako cokoliv v okolí staveniště), ale jaký případně bude mít smysl po dokončení stavby. Je možné, že stejně žádný, neznám detaily projektu. Ale argumentovat současným stavem je hloupost.

A ještě k panu primátorovi. Ráz městské třídy by Sirkova získala, pokud by kolem ní byly stromy a místa po zasypaných vstupech do podchodu by se využila na zeleň, stánky nebo něco podobného. Pokud se jen zasype a zabetonuje (nebo zaasfaltuje), bude to pořád kus dálnice.

+2/0
7.2.2017 23:29

P10e90t87r 77H13r53a96b83á30k 6740547852720

V rámci rekonstrukce nádraží se tento podchod solidně hodil do koše, ačkoliv se mohl skvěle využít. Místo toho se udělaly přechody v Sirkově a Šumavské. Když se tenkrát ten podchod dělal, asi nikdo nečekal, že za 20 let nějaký chytrák dojde k závěru, že je k ničemu. A on bohužel aktuálně skoro k ničemu je. Večer tam vleze jen někdo velmi odvážný a ve dne někdo, kdo chce závodit se semafory. Je to další smutný ukazatel hloupých rozhodnutí představitelů města Plzně.

0/0
7.2.2017 13:43

Š82á21r77k58a 32K60o24r93u73n80k86o49v37á 1290116584433

Kdo tvrdi, ze je nevyužívaný? Chodím tudy často a potkávám dost lidí, kteří si tudy zkracují cestu. Kdyby byl podchod osídlen, byly tam krámky, kavárny, případně služebna MP, aby se tam lidé cítili bezpečně, jistě by byl podchod hojně využíván jistě by se z neho stali i místo pro setkávání. Chápu, ze pro pany radní je podchod nadbytečný, ti si posadí svůj úřednický zadek před radnicí do limuzíny a o tom, jak běží život v podchodu u nádraží nemají ani páru! :D

+3/0
7.2.2017 13:01

R61o22m25a75n 83P51e23c79h75a92n 7120633166491

Zeptejte se Chovance ten jako "student práv" přeci ví vše a se vším si ví rady!!!

0/0
7.2.2017 8:49

D28a50v31i57d 76V38a96n12ě46k 6291664354200

Já jsem pro zachování podchodů. Přechody na takto frekventovaných křižovatkách zdržují dopravu.

+2/0
7.2.2017 7:18

L11a37d75i33s94l35a85v 22B42u69r95d98a 2697634778565

Já jsem pro přechody. Podchody zdržují pěší dopravu.

0/−2
7.2.2017 8:24

D67a22v40i67d 41V67a97n15ě70k 6341294454590

To červená na přechodu taky...

0/0
7.2.2017 11:34

P74e95t19r 58M40a21l51ý 9980690164373

Místo přechodu v Šumavské měli podchod protáhnout až na nádraží. Denně by tím místem prošla spousta lidí, kteří by využili i obchody a mohlo to třeba fungovat. Rozhodně by to bylo asi tak 1000x bezpečnější než slavné nové přechody.

+5/0
7.2.2017 6:53

J29o36s85e80f 35H58a16n73y28á54š 2784169363

Nehodilo by se z něj udělat podzemní parkoviště?

+1/0
7.2.2017 5:30

P67a78t43r39i70k 61S70p16i50t61z67b73a86r49t 1384526364565

Skvělý místo na noční klub

+8/0
6.2.2017 23:24

J16o12s47e14f 81Z27a78h21á27l54k26a 4153949888816

Zasypat nebude stačit, musí se zároveň vyřešit bezpečný pohyb chodců nahoře. Ve směrech Americká-Šumavská (nádraží) a Sirková-Mikulášská (nádraží).

+1/0
6.2.2017 21:19

M89i61r77o22s37l17a44v 31S78u73c27h16y 5470199770310

A nechtěl by někdo řešit dopravu trošku koncepčně, se smyslem pro plynulost provozu? Křižovatka U Jána, most Milénia a jejich přirozená spojnice - Sirková ulice jsou paskvil na entou - systém vás vede oklikou a jen brzdí plynulost dopravy.

Můj názor (a uznávám, že není zrovna laciný) je vybagrovat pořádný koridor od pivovaru k mostu Milénia, přivést tramvaj blíže k budově nádraží a mimoúrovňově ji vykřížit s hlavní dopravní tepnou. Mimochodem, podchod vznikl jen coby odpadní produkt. Jeho prvotním cílem bylo sloužit jako protiatomový kryt.

+2/−2
6.2.2017 20:42

F91r96a81n10t34i30š74e61k 22M91o49s53s 8602333569719

Proč přesouvat tramvaj? Ta teď staví úplně ideálně, když se udělal podchod ze Šumavské. Ideální spojení s vlakem, trolejbusem a budoucím autobusovým nádražím.

+3/0
6.2.2017 21:21

P15e59t76r 73H24r29a88b70á79k 6670397632200

Prvotní cíl? Pokud vím, tak se přemýšlelo o podzemce.

0/0
7.2.2017 13:44

Š40t12ě48p32á34n 17K23a87r56l69í86k 3264109453671

Sice se mě to už netýká, ale já bych z toho udělal nějakou diskotéku, nějaké vstupy zasypat a může to v klidu fungovat.

+2/0
6.2.2017 19:46

J89i70ř55í 27K55o31c42u58r10e57k 6775774915398

Asi tak. Třeba by tam mohl zahrát i Lord Morbivod.

0/0
6.2.2017 23:13

M53i61l44o96s11l60a46v 14S37e97d49l58á95č57e88k 1893560232827

Je třeba říci, že to prosazení přechodu přímo k zastávkám už přineslo své ovoce - viz zmrzačený chodec na vozíku a mrtvý motorkář - a to je jen jedna nehoda, o které vím. Místem chodím (tím podchodem a vím proč) i jezdím a chodci-běžci stíhající tramvaje bez ohledu na barvu panáčka na semaforu jsou tam velmi častí. No běžci... naposledy se mi tam před autem na mojí zelenou přepotácela paní s francouzskou holí.... Pravý bonbónek je pak za rohem místo k přecházení (ne přechod pro chodce) navazující na podchod do Hlavního nádraží. Myslím, že to většina lidí nedokáže rozlišit a chodci se tam chovají jako na přechodu, zejména když přijede vlak, tak si tam vykračují husím pochodem v dlouhé řadě a vůbec netuší..........

+9/−1
6.2.2017 19:18

P31a79v19e22l 22P18r88o96k53o48p 6748552385310

Proč by paní s francouzskou holí měla zajímat vaše zelená?

0/−1
6.2.2017 19:59

J58i13ř18í 51K28o97c84u30r84e42k 6565764955348

Protože semafor většinou nedává zelenou autům a chodcům zároveň. Takže pokud one měl zelenou, tak je prakticky jisté, že na přehodu byl červený panáček. Snad to není příliš složitá dedukce.

+4/−1
6.2.2017 23:10

Z84d69e20n10ě63k 94F69i58a43l48a 6312881215622

Tak záleží.

Při odobočování je při vaší zelené i na přechodu pro chodce zelená.

A že pak zelená na přechodu už nesvítí neznamená, že nesvítila, když paní na přechod vstupovala.

+1/−1
7.2.2017 8:30

P92e65t61r 52H20r37a47b53á80k 6470387252970

To není tento případ.

+1/0
7.2.2017 13:46

J10o93s75e64f 44Z21a63h22á83l37k74a 4903439608986

Přechod pro chodce před vstupem do podchodu do hl.n problémový není. V Šumavské není tak hustá doprava a přechod je navíc dělený ostrůvkem, Chodci tak nepřekonávají oba pruhy naráz. Se situací v okolí tramvajových zastávek souhlasím, ale to je problém všech tramvajových zastávek. Někteří lidé se při pohledu na přijíždějící tramvaj chovají jako idioti. Bez ohledu na stáří, pohlavía fyzickou kondici. Zajímavé, že hlavně ve špičkách, kdy tramvaje jezdí v intervalech menších než pět minut.

+3/0
6.2.2017 21:15

M68i68l29o39s85l31a37v 29S79e14d66l68á86č41e88k 1713710482957

To je právě ten problém, on to není přechod pro chodce, ale místo k přecházení, které má jiný právní režim, což lidé vesměs vůbec netuší. Vymáhají si tedy jakousi přednost, kterou nemají...Jinak máte pravdu, třeba míjet zastávku U Práce ve špičce, to aby měl řidič oči všude.

+3/0
7.2.2017 6:51

F69i63l66i82p 86H77r56b50e19k 2384860606750

Přesně tak, a proto tam jedu dobrovolně do 30 km/h, bez plynu, s nohou připravenou na brzdě, i když teoreticky bych mohl až 50 km/h. Škoda, že se za to nedávají do bodového systému plusové body, které by si pak mohl člověk vybrat na oplátku tam, kde jede 70 km/h ve městě, ale tam kam se chodci ani dostat nemohou (typicky rovné, přehledné, 4 proudé silnice se svodidly).

+1/0
7.2.2017 10:37

J75a47k84u21b 27M98a38r75k71v74a94r60t 9772523765802

předchod problémový opravdu není, protože tam žádný není

+1/0
7.2.2017 6:57

P93a64t13r52i46k 90E45g11e85r 2428600389801

Zasypání to bude stát nemalé peníze. Pokud by došlo k pronájmu tak z toho zase peníze budou a Plzeň může vylepšit třeba zeleň, parky, opravy chodníků, fasád, tramvajových úseků atd. Nevím jak to tam vypadá, jsem z Prahy, ale pokud Plzeň denně o žádné peníze nepřichází tak bych to nechal být. Ještě je možné u každého vchodu postavit cihlovou stěnu to se mi sice nelíbí, ale v Praze v ulici Veselské u zst. Krausova a Avia Letňany jsou takto podchody uzavřené. Místní sem chtěli metro C do sídliště ne do pole!

+1/0
6.2.2017 18:45

P28e90t92r 53S89o91k48o55l 8772541717191

Podchod slouží pro cestujících z nádraží do centra, nebo už ne?

+1/0
6.2.2017 18:25

J30i96ř87í 70P32a18r35k79a69n 3246724820178

Ne nutně, z nádraží se dá jít přechodem přímo na tramvajovou zastávku a odtud dál do centra. Je to stejně daleko jako podchodem a nemusí se ze schodů a do schodů.

+1/0
6.2.2017 19:28

J38o83s12e82f 34Z84a47h98á93l53k83a 4123179868596

Tak přímé to zase není. Vyjdete z nového nádražního podchodu apřes dělený přechod překonáte Šumavskou. Přejdete Nádražní, kde naštěstí není skoro žádný provoz. Potom obejdete zastřešení vstupu do podchodu a dalším přechodem se dostanete na tramvajovou zastávku. Odtud můžete dál pokračovat kamkoliv tramvají. Pokud chcete do centra pěšky, musíte přes další přechod a skončíte na rohu parkoviště Tesca. Tady se musíte rozhodnout zda k přechodu před tescem a dále po Americké a nebo přejít přes parkoviště, na terasu kolem policejního ředitelství a dále mostem U Jána a Pražskou na náměstí. Zkrátka vysvětlit někomu, kdo to tam nezná jak se dostane z nádraží do centra - katastrofa.

+1/0
6.2.2017 22:02

J38a34k26u20b 40M42a26r93k56v39a62r33t 9352583215132

a zajímavý paradox je, že Šumavskou nepřekonáváte po přechodu :-P

0/0
7.2.2017 6:56

Š27á19r45k60a 17K46o72r52u69n34k20o35v52á 1140686254313

Pokud jdu na nádraží po pravé straně Americké, tak je pro mne určitě kratší vejít do podchodu, eskalatorem vyjet nahoru a pod mostem ( teď to tedy dva roky nepůjde), dojít k hlavnímu vchodu nádraží. Zrovna tak obráceně, když jdu pěšky do centra je to takhle mnohem lepší, než to obcházet pres Šumavskou a všechny ty přechody. Než to tam přejdu, tak podchodem jsem už dávno na mostě.

0/0
7.2.2017 13:17

H75a50n44a 96F61i52n74k22o89v54á 1526715604216

Já osobně si myslím, že podchod už teď opravdu nemá moc velký smysl. Navíc se tam poměrně dost stahovali bezdomovci a podobné existence, takže pokud jsem byla dříve nucena tamtudy jít, třeba už za tmy, vždycky jsem radši měla v ruce pepřák. O tom smradu ani nemluvím... To si radši počkám nahoře na přechodu na zelenou.

+4/0
6.2.2017 17:49

J49o82s49e65f 91J71ů35z51a 1908618733507

Možnost volby je nejlepší. Každý si podle svého vkusu a okamžitých podmínek vybere, co mu lépe vyhovuje. V noci bych šel asi také raději horem, ale neplzeňský se setkávám se situací, kdy dole není pusto a nahoře člověk, je-li disciplinovaný, trčí, zatímco s použitím podchodu je už pomalu u Radbuzy.

+2/0
6.2.2017 18:01

J15o32s89e50f 52J70ů47z12a 1598178753167

Především je lež, že podchod už nemá smysl. Stále je obvykle rychlejší projít podchodem, než čekat na zelenou nahoře. A i když dost lidí teď chodí horem, podchodem se stále chodí také hodně.

+9/0
6.2.2017 17:32

M64i66l69a48n 27W90e29l80s18e22r 5692528128471

Stejny problem mame v CB. Nejprve z podchodu zmizely obchody a nedavno radnice udelala na povrchu semafory a prechody. Takze uz nikdo nema zapotrebi do te spinave diry jit.

0/0
6.2.2017 17:03

V76o53k95o33u58n 82V33l21a46d52i32m48i12r 8812338579618

Pokud za ne chtelo mesto predrazene najemne, nedivim se. A o cistotu se snad melo take starat to mesto.

+2/0
6.2.2017 17:43

D42a16n43i11e35l 11J86a33n10k41o 9929419920612

Za čistotu mohou ty prasata co tam chodi - cili VASI spoluobčané ...

0/−1
6.2.2017 18:51

M46i48l14a92n 93W16e35l57s92e82r 5532298278251

I Vaši spoluobčané.

+1/0
6.2.2017 18:53

Š77á88r46k56a 59K60o37r46u68n45k50o51v18á 1980586514393

Tam se uklízí. Jednou denně tam jezdí vytiraci vuz.

0/0
7.2.2017 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.