Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Provoz na železničním mostě přes hracholuskou přehradu je ohrožený

Železniční most přes přehradu Hracholusky na Plzeňsku potřebuje kompletní rekonstrukci. Plány na jeho opravu ale zkomplikoval návrh, aby se původní 210 metrů dlouhá ocelová konstrukce stala kulturní památkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79ř83e65m34y67s84l 89H55o37l62u79b 5302838271897

Sice nesouhlasím s tím, že by ten páternický řitní alpinista a jeho melody-boys měli rozhodovat o technických památkách, ale bohužel situace je taková, že i o technických památkách a objektech mezi ně řazených rozhoduje MK. Není diskuze o tom, že ten most mezi technické unikáty patří. Když v Čechách kdejaký vekslák, který se černotami a "bojem proti komunistickému hospodářství" dostal k penězům a chce je pomnožit, nechá zchátrat historicky cenný stavební objekt a pak ho nechá zbourat na náklady státu, protože chudák nemá na to, aby ho opravil, je to na zabití - jak veksláka, tak zákonodárců, kteří zprasili zákony k tomu, aby to podobné excesy umožňovalo. A místo něj postaví nejlíp Hypermarket. Ale je bez diskuze, že je hovadina, aby majitel pozemku nebo stavby při rekonstrukci nechal na své náklady dělat archeologický průzkum a platil dva roky flákání bandě "vědců" a druhá hovadina bylo zavedení ceníků na památkářské práce. Jak objekt spadne do památkové péče, za vymalování chodby zaplatíš třikrát tolik, co za normální barák. Je to absurdní, protože se provádějí stejné práce, možná s jinými materiály, ale to se zohledňuje v ceně materiálu a ne prací...

0/0
21.1.2017 22:07

M91a48r23t39i88n 66K98u82b28í83k 9667309876573

Ta fyzická osoba;-D má patrně v úmyslu nikoli most chránit, ale zrušit pak celou trať, v Plzeňském kraji nic neobvyklého- viz zničení tratě Kralovice-Mladotice nebo trvalé nepřáteltví kraje k některým tratích, kde drakonicky omezil provoz- Staňkov-Poběžovice či Svojšín-Bor.

0/0
18.1.2017 13:23

P61e89t53r 41K23o44r42b42e15l 9986747360632

Já bych ta mostní pole po prohlášení za památku sundal, vyměnil a uložil na zahradě ministerstva kultury.

0/0
18.1.2017 8:41

J89a83n 66K96o71m11á26r55e78k 1153699309392

Já bych je spíš uložil na zahradě té fyzické osoby, která podala návrh na prohlášení mostu kulturní památkou.

0/0
18.1.2017 13:00

P49a94v97e35l 83K65h16a88i17l 2738319672938

Každý občan má právo požadovat jakýkoliv nesmysl, úřady jsou tu ale od toho aby to korigovaly. Proto si je platíme.

0/0
18.1.2017 17:51

M73a57r78t14i80n 96L83u67k33e55š 3646921821635

Myslím, že by si tehdejší stavitelé asi hodně ťukali na čelo, kdyby věděli že za 100 let jejich stavba defacto neumožní provoz na dráze, díky památkářům.

U technických staveb by památkáři vůbec neměli mít slovo - stavba je určená pro dopravní využití a ne pro koukání na ní. Její vzhled je jistě bonus, ale nemůže být překážkou pro omezení ba dokonce zastavení provozu na trati.

+1/0
18.1.2017 8:10

P90a85v60e73l 96Ř61a17p73e21k 7132646149765

Žijeme v naprosto absurdním státě, pokud se ministerstvo kultury může vyjadřovat k užívanému železničnímu mostu a z titulu svých pravomocí na něm dokonce zastavit provoz. Tohle je prostě nehoráznost. Je to funkční stavba. Já bych všem těm chytrákům nechal vchod do domu provést ve stylu středověku, i s navážkou výkalů, ať si užijí památky na úkor funkčnosti. Rv

+8/−2
17.1.2017 22:29

L11u79k33a76s 77N89a96v78a57r61a 9147560908268

R^R^R^

0/0
18.1.2017 1:42

R57o52m21a40n 11S37t11o22n16e52k 1829453179291

Provoz zastavi SŽDC kvuli špatnemu stavu mostni konstrukce a ne ministerstvo kultury

+1/0
18.1.2017 5:21

P76e95t70r 39H69r92a28b63á56k 6530847682150

SŽDC by pouze provoz omezilo, aby most opravilo. V případě zásahu MK tam bude provoz zastaven úplně. Pan Řapek má pravdu.

+2/0
18.1.2017 8:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.