Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Mostu se poprvé rozjel soukromý rychlík. Bude jezdit 10 let

V neděli časně ráno vyjel na trať Plzeň-Most první soukromý rychlík. Se společností GW Train Regio podepsalo ministerstvo dopravy smlouvu na 10 let. Ze sedmi párů rychlíků mezi oběma městy jich soukromá společnost zajišťuje pět, zbylé dva pak České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a40n 28Č84e54k90a56l 7589915364654

Takže jak se dalo očekávat - primární reakcí je brekot šotoušů...

Ano, absence vzájemného uznávání tarifů je chyba, ale není to chyba toho soukromníka, je to chyba Ministerstva coby zadavatele, a ČD, které se evidentně dohodnout nechtějí (což můžeme chápat, ale to nic nemění na tom, že je to dětinské kopání ve stylu "béé, sebrali mi hračku").

+4/−3
12.12.2016 9:32

P42a15v33e73l 88P24r88o21k35o86p 6828562635230

Nadšený jekot zastánců bezohledné liberalizace byl také očekávaný.

Já orgasmus ze zeleného vláčku místo modrého nedostávám. Potřebuji se dostávat z místa A do místa B a zpět prakticky denně, v různý čas, včas, za rozumné peníze a nejlépe v klidu. Problémy při cestování jsou celkem časté (zpoždění, výluky, mimořádnosti) a u soukromníků, kteří se neobtěžují se zajištěním náhradních souprav, menší nejspíš nebudou, viz dnešní hláška GWTR:

"Vážení cestující. Dnes 12. 12. 2016 jsme museli vlak 1082 s odjezdem v 10:05 hod. z Plzně nahradit autobusem, přičemž došlo ke zpoždění vyššímu než 60 minut. Za vzniklé problémy se Vám omlouváme."

Už se nemohu dočkat, až tento svěží vítr zavane i do mého regionu a i já si budu moci denně užít radosti různých tarifů, přepravních podmínek, nečekání na přípoje atd. To mi skutečně chybělo. A děkuji za nálepku.

+1/0
12.12.2016 14:40

J72o53s55e33f 51Š31o11l85t94e57s 8234628310283

Jezdi autem.

0/0
12.12.2016 14:49
Foto

B78r33o91n60i16s22l76a49v 83G82a16b64r88y95š 2932859681

V článku není uvedena cena za přepravu. Takže:

GW-TR: 173 Kč

ČD - běžný smrtelník: 199 Kč

ČD - IN25: 149 Kč

ČD - IN50: 110 Kč

+2/0
12.12.2016 9:08

R51i14c94h43a64r68d 74B44a71r51t68o61š 4769505479921

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^

+1/−3
11.12.2016 20:35

M87i34c39h38a69l 93G42r94i93v30a63l72s45k18ý 8333462217745

Nejsou to soupravy ze 60-let.?To už se kromě vraků aut k nám vozí i vlaky repasované.;-(

+5/−2
11.12.2016 19:11

P16a96v41e32l 84S46o32v18i11č26k43a 4836248175702

Tyto jednotky byly vyráběny v letech 1986 až 1996. Navíc na železnici platí trochu jiná měřítka. Pokud je vozidlo udržováno a čas od času projde velkou rekonstrukcí tak je schopno splňovat požadavky doby i půlstoletí po jeho výrobě, aniž by cestující vůbec poznal věk daného vozu. Jako příklad lze uvést ojeté vozy z Rakouska u ČD a Regiojetu, které patří k tomu nejlepšímu na našich kolejích.

+1/−2
11.12.2016 19:58

P46e36t41r 19K27o14r21b17e18l 9356397150502

Chápu, když se se vozy dálkových spojů rekonstruují a používají v dálkových spojích. Tady jde ale o motoráky z lokálek.

+3/0
11.12.2016 22:00

P39a56v74e41l 23S77o12v83i64č87k28a 4636628955102

Co je tak moc rozdílného mezi starým vozidlem na dálkovinu a starým vozidlem pro regionální trať? Pokud je v dobrém stavu rám, skříň a podvozky tak není důvod, aby i motorák neprošel rekonstrukcí. ČD například provozují na rychlících řadu 854, která vznikla rekonstrukcí motorových vozů z let 1968-1970. Část (853) byla původně určena pro Vindobonu, část (852) pro místní rychlíky, dnes jsou všechny po rekonstrukci a dál slouží na regionálních tratích. Proč by soukromník nemohl dovést modernější vozidla a provozovat je?

+3/−3
11.12.2016 22:22

J71a19n 82Č40e63k43a90l 7889625954664

Protože soukromník je pro šotouše sprosté slovo...;-D

+2/−1
12.12.2016 9:28

P44e15t93r 95K52o37r15b14e88l 9196347580832

Těmihle soupravami jsme před patnácti lety jezdili lokálkami v německé části Krušných hor. Nevím, co si o tom mám myslet.

+5/0
11.12.2016 18:59

L12u30c61i89a60n 10P94a49p12a37z51i29a16n 5754517531395

Staré vagony vyhozené v Německu do šrotu se u nás prezentuje jako velké vítězství. Bože, kam až jsme hluboko klesli díky devalvaci české koruny a nechuti mít nastavené férové hospodářské vztahy včetně odpovídajících mezd, ze kterých by místní obyvatelstvo si mohlo dopřát odpovídající kvalitu života včetně dopravy pro toto nikoli minulé století.

+11/−3
11.12.2016 18:29

P84a65v57e82l 24S67o92v74i35č32k95a 4286908155742

Mnohem starší vozy "vyhozené v Rakousku do šrotu" dnes u nás patří k tomu nejlepšímu na Českých kolejích. A to jak u ČD, tak u RJ. Pokud je železniční vozidlo správně udržováno a pravidelně prochází velkými rekonstrukcemi tak není důvod, aby nemohlo sloužit i přes 50.let aniž by si cestující uvědomili věk vozu, ve kterém sedí..

+4/−5
11.12.2016 20:04

P66a55v34e58l 53S80o63v14i22č64k24a 4526148445512

Zajímalo by mě, co tak negativního anebo nesprávného jsem uvedl ve svém příspěvku. V podstatě je to jen konstatování faktu, že na železnici (a to i na západě) běžně slouží desítky let staré vozidla, ale údržba a opravy jsou na takové úrovni, že to běžný cestující nepozná. Např. Švýcarsku mají v provozu vozy, které jsou v lepším stavu jak mnohé "koženky" u nás a při tom byly vyrobeny dříve.

Mohl bych poprosit jednoho z těch, co dali mínus, o vysvětlení? A teď to myslím upřímně, prostě nevím co tak špatného jsem napsal...

+4/−1
12.12.2016 8:48

K41a64r12e61l 66N15o51v17á59k 8760326142943

Já Vám zatím minus nedal. Ale "obhajujete" vraky. Patří k tomu nejlepšímu v ČR ne proto, že jsou tak skvělé, ale proto, že to tu máme v tak zuboženém stavu.

Protože kdyby ty vraky byly tak skvělé, tak je v Rakousku/Německu používají i nadále. Nevěřím, že by Němci/Rakušani vyhazovali špičkové stroje.

A pokud je pravda, že je možné tak skvěle renovovat půl století staré vozy, proč je taháme z ciziny a nerenovujeme si ty svoje "skvělé" stroje? Protože - jak píšete - je potřeba solidní údržba a dobré chování. K tomu nám tady nepomohou ani zlaté vozy.

0/0
12.12.2016 12:08

P51a22v35e43l 43S76o93v83i79č33k62a 4336198985122

Já jsem rád za Váš názor, protože je to konstruktivní diskuse. K věci:

Rakušané vyřazují vozy, protože nakoupily spustu nových Railjetů. Pro ně už jsou ty vozy nadbytečné, pro nás jsou dobré. Dá se argumentovat, že by jsme taky měli nakupovat nové vlaky, ale na to bohužel nemáme peníze. Přesto ty Rakouské vozy jsou dle mě dobrá volba. Proč? Protože cca 15-20let dozadu probíhal u ÖBB tzv. Upgrading Program, který vozům dodal klimatizaci, uzavřené WC, zásuvky a vozy prošly generálkou pojezdu. Dále je nutný technický dobrý základ. Naše koženky mají kratší skříň (typ UIC-Y oproti UIC-Z) a horší podvozky (Gorlitz V zvládne po velké rekonstrukci max 160km/h, Rakouské vozy jsou na 200km/h). V neposlední řadě Rakušané vozy nabídly za cenu srovnatelnou s naší rekonstrukcí + vozy byly okamžitě k dispozici do provozu (až na první várku pro ČD, ale to je trochu jiný příběh).

Zde je to podobné. V době, kdy většina vozoparku (byť pravda ne pro rychlíky) je složena z Regionov s jednonápravovými podvozky (ano jednonápravový podvozek existuje, koncepce Rybák) je německá jednotka řady 628 o řád lepší. Navíc po té rekonstrukci mají i moderní interiér.

Ano uznávám argument, že by jsme neměli být šroťákem Evropy, ale pokud dovezené "šroty" jsou kvalitativní i provozní posun kupředu oproti našim vozidlům a nestojí mnoho, tak je to dle mě dobrá cesta jak velmi rychle obnovit podstatnou část železničních vozidel.

0/0
12.12.2016 13:06

V57a64c24l21a20v 31H19a40j13e47k 3106409249

na ale na těch rychlících reginy nejezdí.

0/0
12.12.2016 13:35

M24a69r55t90i24n 58Š61u14l14c 2467299100495

Ne, ale České dráhy na nich jezdí motorovými vozy 842 z let 1988-1992 (umakart, na něm přidělaná venkovní zásuvka na 230 V, ze které jde ale 0 V a přečalouněná sedadla) a řídícími vozy 952, které vznikly rekonstrukcí poštovních vozů Postmw z let 1984-1985. Krom toho, že hranatá 842 a kulatá 952 se k sobě vůbec designově nehodí, tak rozdíl ve stáří s 845 (628) GWTR není významný, resp. není žádný a vzhledově jsou na tom vozy GWTR možná i lépe.

0/0
12.12.2016 15:51

V98a28c39l68a28v 89H20a67j37e36k 3236989949

za 10 let se i železniční svět posunu. Dnes provedená rekonstrukce bude určitě jiná něž před 10 lety.

0/0
13.12.2016 7:49

V95i49k64t69o29r 32K66o72š73k48a 4292240327789

Hlavně už teď dopravce ví, že je jaksi v loji..... moc toho nenajezdí díky velké výlukové činnosti na této trati v roce 2017. Díky SŽDC a hurá do autobusů.

+5/0
11.12.2016 18:22

J83o87s86e19f 32Š96o60l69t15e35s 8664278100903

Fascinuje mne, jak se na každé diskuzi o vlacích vyskytnou zaměstnanci ČD, kteří neochvějně bojují za svůj žvanec.

+2/−12
11.12.2016 18:22
Foto

B24r94o39n86i72s33l48a92v 75G77a32b30r14y52š 2592639691

Takže podle stejné logiky jste GW-TR.

+2/0
12.12.2016 8:31

J48o94s32e47f 93Š88o17l97t75e26s 8214618760603

V tom případě máte pokřivenou logiku. Já se tu nesnažím za každou cenu hanět ČD. Což vy u GW-TR děláte, i když to nemá logiku. Stěžujte si na ty, kteří situaci způsobili. Ne na společnost, která se jen snaží vydělat.

0/0
12.12.2016 13:44
Foto

B95r35o15n12i68s22l62a96v 31G87a68b92r57y31š 2592729221

Ukažte mi, kde jsem haněl GW-TR.

0/0
12.12.2016 13:54

J76o38s57e43f 96Š95o47l64t41e69s 8474768110103

Vy byl obecný plurál. Tedy nejen vy, ale všichni podobní šotouši.

0/−1
12.12.2016 14:49
Foto

B97r86o69n34i53s87l41a96v 85G18a51b69r26y44š 2352769541

Asi Vás zklamu, ale šotouš nejsem. :-)

+2/0
12.12.2016 15:12

J11u54r38a 52D68z29u38r46i61k 7921351390

A proč zrovna Plzeň - Most musí jezdit retro vlaky?

+11/0
11.12.2016 17:57

R63a29d10e35k 49J13a60n86a82t81a 9715216774512

A co by tam mělo jezdit? Uvědomte si, že to je zastaralá trať, jejíž trasování se od doby stavby v podstatě nezměnilo. Je pomalá.

Možná vám to není známo, ale když se zamyslíte, snadno pochopíte, že na pomalé trati potřebujete pro stejný přepravní výkon (daný interval a kapacitu vlaků) vlastnit více souprav než na trati rychlé. A z toho plyne, že abyste jakžtakž zachoval náklady na oskm srovantelné s rychlou tratí, měl byste na pomalé trati jezdit sopravami levnými - tj. repasovanými, odepsanými.

+2/0
11.12.2016 23:10

M87a19r52t17i15n 66Š54u60l95c 2177839650725

A co je na těchto jednotkách retro? Na EC do Německa jezdí rekonstruované vozy odkoupené od ÖBB, vyrobené na konci 70. let, které prošly už druhou rekonstrukcí... a není to žádné retro...

0/0
12.12.2016 17:44

M20a25r32i98á59n 88J38o66s79e15f17í33k 1193941227358

Je to konkurence ČD. Tak co by kupovali nové vlaky, když ten šrot co provozují české dráhy na většině tras, strčí do kapsy renovovaný šrot z německa.

0/−1
12.12.2016 20:36

V11í28t87ě48z17s41l54a64v 89K81l57o87z75í19k 3561289444457

Je to na pytel, neprospěje to nikomu. Chci jednoho národního dopravce a jednu jízdenku.

+8/−2
11.12.2016 17:17

J16i36n86d74ř86i55c15h 40H71r85d53l56i26č38k86a 4806894989604

Super. Monopolem za kvalitnější služby.

+4/−5
11.12.2016 17:47
Foto

B56r76o96n89i31s79l71a49v 31G35a34b49r27y50š 2602179461

Na MHD v Jihlavě má taky monopol dopravní podnik. To samé třeba v Havířově, kde MHD zajišťuje ČSAD Havířov. Tento monopol Vám nevadí?

+1/0
12.12.2016 8:32

J25o54s10e53f 12Š10o14l66t88e12s 8364528560133

Vadí. Argumentovat někomu, že když jsou jinde monopoly, tak může být i tady, je trochu divné, ne? To jako, že když si nestěžuje všude a pořád, nemá nárok si stěžovat vůbec?

0/0
12.12.2016 13:46
Foto

B33r12o70n27i17s28l55a95v 75G36a97b37r43y81š 2642739841

Proč by to mělo být divné? Za současných okolností ČD splňuje to, jak by měla být dopravní obslužnost na železniční síti organizována. Čili taktový jízdní řád, jednotná pravidla dispečerského řízení, komplexní tarif, jízda na jednu jízdenku. Zavolá snad personál Jančurova zpožděného vlaku do Prahy, aby navazující spoj do Plzně počkal?

I já mám proti ČD pár výhrad. Samozřejmě že mají nějaké rezervy a nejsou dokonalí. Ale na rozdíl od cirkusáka nebo paštikáře aspoň umí provozovat drážní dopravu.

+1/0
12.12.2016 13:58

J75o16s61e55f 50Š80o19l94t69e60s 8744758780283

Já mám proti ČD jednu zásadní výhradu. Jsou absurdně drazí a nevýkonní.

0/−1
12.12.2016 13:59
Foto

B47r30o30n67i59s25l23a18v 59G42a90b51r39y35š 2942819581

Drazí? Já po síti nacestuju přes 30 tis. km ročně a na jízdenkách včetně IN50 zaplatím necelých 20 tis. Kč. Dokázal by to černý, žlutý nebo zelený líp?

+1/0
12.12.2016 14:01

J69o23s74e37f 24Š23o31l67t37e85s 8504108650103

Drazí. Já ČD vůbec nepoužívám a přesto na ně ze svých daní přispívám ročně hromadou peněz.

0/−1
12.12.2016 14:11
Foto

B55r93o26n13i66s81l16a87v 94G65a38b85r41y86š 2892659951

To já přece taky. :-) Ale vůbec mi to nevadí. :-)

0/0
12.12.2016 14:47

J85o19s28e82f 34Š49o91l52t48e70s 8964468490853

Vy je ovšem využíváte. Já platím za něco, co nevyužívám a ani v podstatě nemám možnost využívat, vlakové spojení s mám bydlištěm je tragické.

0/−1
12.12.2016 14:48
Foto

B93r46o20n32i24s53l84a93v 25G58a24b29r58y34š 2562409251

Já taky ze svých daní příspívám na věci, které nikdy nevyužiju. A nevěším se z toho. Po dálnici jsem jel snad 5x v životě.

0/0
12.12.2016 15:11

J79o42s29e21f 24Š34o22l65t38e30s 8264568630333

Já se z toho nevěším. Pouze proti tomu protestuji.

0/−1
12.12.2016 15:12
Foto

B63r54o73n85i46s69l89a53v 26G20a91b72r17y59š 2192959171

Tak já budu protestovat proti tomu, abych ze svých daní živil příživníky, což je mnohem horší. Jenže vím, že mi to stejně nepomůže.

+1/0
12.12.2016 15:27

J57a32n 22P81r27i90c60h46y15s94t52a80l 8331728783

V jinych zemich je dopravcu cela rada a na vsechno plati jedna jizdenka, dokonce i s MHD. Neschopnost bych hledal na ministrestvu a krajich. Oni to objednavaji, tak si tu jednu jizdenku maji dat do podminek.

+8/0
11.12.2016 18:29
Foto

J90a45n 57V89a37l17a98l76í90k 6256869550356

dopravců at je třeba 50 ale je potřeba ta jedna jízdenka...

+3/0
11.12.2016 18:43

M76a63r31i22á22n 20J34o83s55e72f53í58k 1653371247568

Já chci kvalitní služby a ty bez konkurence pro ČD nedostanu.

0/−1
12.12.2016 20:41

J17a36n 34J58e54m67e22l17k38a 1715430

Že opět není zmíněna cena za jízdenku :-) Ano stát možná ušetřil. Ale :-)

Navíc Ťok objednal prý periodu co 4 hodiny. Takže zbytek prý objednaly kraje, které to naštěstí lepí, i když to není jejich náplň. Proto tam zůstaly ty R spoje ČD. Aspoň někdo má rozum. Na 10 let přímé zadání u soukromníka z důvodu zajištění obslužnosti? Dovedl bych pochopit na 3 roky.

Stejně jako Ostrava Jeseník, zrušen rychlík. Nyní je místo toho SP Krnov - Jeseník, tedy nejspíš kraj supluje stát. Až Ťok vysoutěží R Ostrava, Krnov, Olomouc, na což se dlouhodobě třepe, zákazník dojede do Krnova, vyběhne ven, koupí si lístek na Krnov Jeseník.

K tomu cestující jezdily pohodlným vlakem 843 z roku 98. Teď budou jezdit vozem, z roku cca 86, z wikipedie. (cca 30 let - že by vyřazen v Německu ze služby?)

Super soutěže na Šumavu. Dopravce chce jezdit vlakem Regio Sprinter. Dle wiki to má kapacitu k sezení cca 75 lidí ;-D. ČD tam jezdily v sezóně 3 vozovými soupravami, někdy 2 patrovými. A bylo obsazeno.

Jeden vůz má 126 míst (2 patra) resp 88 míst(1 patro). Tedy třeba 340 míst. Opravdu si někdo myslí, že když Zimola sice možná ušetřil 15%, ale rapidně sníží kapacity, ztratí se síťovost a regulace jízdného státem, že je to lepší výsledek pro občana? Já ne. Když ušetřili cca 20 milionů ročně na x tratích a třeba moravskoslezský kraj má roční rozpočet 20 miliard! Naprosto směšná částka.

Navíc jejich IDS pro ne-místní u Šumavy nic neřeší. Jednotlivé jízdné si určuje dopravce. A bude tam 15 let..

+7/−1
11.12.2016 16:04

J78a41r75o33s36l62a53v 47K37o13m36o92ň 1770474114361

cestující si může zakoupit jízdenku v předprodeji v jiné stanici, nebo na internetu. Tak pokud pojede soukromníkem tak si na přestup na ČD může koupit lístek už v nástupní stanici. Rychlíky stojí jen ve stanicích a tam jsou pokladny ČD otevřené

0/−2
11.12.2016 16:51

Š24t45e77f26a81n 25F31r28i71č38a 7882968623166

To je blbost na kvadrát. Pokud např. pojedu s rodinou na síťovou jízdenku v sobotu nebo neděli, tak ta mi nebude platit na žádný soukromý vlak, ale jen na spoje ČD. Zatahování soukromníků do základní obslužnosti je ne jeden, ale deset sedmimílových kroků zpět. Rozbít něco, co funguje, je vrcholně diletantské a nezodpovědné. Rv

+3/0
11.12.2016 18:28

L23i85b86o61r 79V25a42v64ř25í86k 7313582813802

Soukromý dopravce v rámci kvalitního IDS je v příměstské dopravě zahraničí celkem běžný jev. Je důležité provázat vzájemné jízdní řády a tarify. Více fandím soukromým vlakům tam kde dobře funguje IDS než u rychlíků.

+1/0
11.12.2016 19:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.