Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čelní srážku s kamionem na Domažlicku nepřežil osmnáctiletý řidič

Čelní srážku s nákladním automobilem u Draženova na Domažlicku v úterý vpodvečer nepřežil teprve osmnáctiletý řidič osobního vozu. Silnice mezi Draženovem a Domažlicemi je v místě nehody uzavřená a policie odklání dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H21a56n29a 69N50e33m96e53c84k61o89v14a 2302430955450

Řidiči, ruku na srdce. Kdo z nás neudělal někdy chybu z nepozornosti? Bohužel chyba toho hocha dopadla hodně špatně ;-(. Je to tragedie a možná i trochu osud. Hodně sil všem pozůstalým.

0/0
7.12.2016 23:28

P19e12t86r60a 34K48o90l17o59u93c48h29o83v70á 8824907965947

nojo asi mobil u ucha a vyšší rychlost.....klasika

+1/−2
7.12.2016 10:59

K73a69r40e68l 71V28a86c77h82u28t 9893702119293

V autoškolách by měli více prostoru věnovat názorné výuce - je NUTNO mladým lidem vštípit tu základní informaci, že čelní srážku s kamionem nepřežije v osobním autě nikdo, čelní srážku s osobákem skoro nikdo. :-/ ... a je tedy nutno se čelním srážkám vyvarovat - a to zejména vlastním rozumem.

+1/0
7.12.2016 8:58

J38a57r32o47s76l93a56v 60K61a79d49l66e61c 5231619862661

Měli by získávat praxi na nějakých ořezaných autech...Rv

0/0
7.12.2016 8:02

P26e44t89r 73V33o27n32d34r13a41c44e76k 7895871313460

Ať se mládí vydovádí ...... mě jen štve, že většinou ještě ublíží někomu jinému .... v tomto případě rozbitý kamion .......

+2/−1
7.12.2016 5:15

J26a80n 17J75o36r39d45a24n 5331127779

Uz mel suchy inkoust na ridicaku?

+4/−3
6.12.2016 21:31

F54r19a40n29t61a 47T38i25m47a82n 7960138531900

Přesně tak. Já mám řidičák na auto od r. 1999 (na velkou motorku a traktor ještě déle), a rozhodně o sobě nemůžu říct, že mi na něm zaschl inkouust nebo že jsem zkušený řidič!!

+2/−1
6.12.2016 21:48

P98e14t68r 38S25c62h68w58a85r85z 2321518529916

No jestli jste za 17 let ježdění nezískal zkušenosti, něco je asi špatně :)

+4/−2
6.12.2016 23:38

J41i21ř28í 23K86ü12h72r 2650126290396

Kdo tvrdí, že 17 let řídil?

+2/−1
7.12.2016 5:23

F89r27a91n35t77a 18T71i67m11a29n 7600638531910

Já jsem nepsal ani slovo o ježdění.

0/0
7.12.2016 10:28

M67i86c88h76a68l 16H27i95r33k95a 4937406870883

Třeba jenom pokora?

0/0
7.12.2016 12:45

J83a68n 96J77o21r33d37a90n 5501237289

R^

0/0
19.12.2016 12:52

J31i31ř90í 37J87i28r59č35í96k 3358131582832

Skutečně si myslíte, že velký znamená bezpečný? Velký má vždy výhodu, ale podmínka je, že musí být oba podobného konstrukčního stáří. A Volvo je skutečně etalon bezpečnosti v současné době, nicméně spousta výrobců se mu dávno přiblížila. A to nemyslím jen nějaké luxusní značky. I čelní střet s kamionem Volvo skutečně má ve svém repertoáru, nicméně kamion jede 30km/h a auto 50 km/h. Nemá asi cenu posílat známý střet Davida s Goliášem, ale třeba ne každý to viděl.

https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs

+1/0
6.12.2016 21:12

M32i15r20e95k 85G13a46j92e48r 5731886889950

Na jednu stranu je to dost prekvapivy vysledek testu, ale na druhou stranu chybi ve videu vyhodnoceni impaktu toho narazu na ostatni casti tela nez jsou nohy. Zpomaleni pri narazu a tedy pravdepodobnost umrti na vnitrni zraneni je podstatne vetsi u lehciho vozu. Ten renault uplne odskocil a nedovedu si predstavit, co to udela cloveku s hlavou a vnitrnimi organy. Bez airbagu by to nebylo k preziti urcite.

0/0
6.12.2016 23:41

L32u72b12o77m49í65r 66S84a40z28e97č45e97k 7979688365383

Podívej na fotky co to udělal! Přervané pásy, volant až div ne v motoru, kinetická energie je svinstvo!

0/0
7.12.2016 12:50

J14i60ř63í 85J81i34r29č90í96k 3128491382412

To, že renault odskočil, neznamená vůbec nic. Aby člověk přežil, nesmí dojít k deformaci prostoru pro cestující. Proto existují systémy jako bezpečnostní sloupek řízení, pedály nebo uložení motoru, který se při nárazu nedostane dovnitř vozu. Těch systémů jsou mraky. Přetížení je sekundární záležitost. Ano, je smrtelné, ale je dokázáno, že krátkodobě člověk vydrží i desítky g. Uvádí se, že 20g vydrží člověk v sedě po dobu 1s. Náraz samozřejmě trvá dejme tomu 0.1s. Ta hodnota bude tedy mnohem vyšší než 20g. Ale zobecnit to nelze. Záleží na hmotnosti daného jedince, zdravotním stavu, věku, kondici atd. Pepa prostě nemusí vydržet to, co Franta. Navíc o snížení přetížení se starají kromě deformačních zón omezovače tahu pásů, které má dnes každé auto. V současné době se řeší jiné problémy. Hodně pomáhá Adac, na základě jeho výzkumu a testů bude měnit euroncap metodiku crashtestů. Problémem je boční náraz, kde nedochází k aktivaci předpínačů a tak spolujezdec může vyklouznout z pásu a pasažéři se tak zraní o sebe. Nebo to, že auta mají vpředu deformační zóny v jiných výškách. Viz video.

https://www.youtube.com/watch?v=_mViPD4OTZM

Tady mají výhodu auta s výztuhami kolem motoru a navíc pod ním(napadá mě třeba Peugeot 407, který s tímto přišel asi jako první).

Jinak nejdále je v testech Amerika(www.iihs.org), kde používají u bočního nárazu výrazně těžší vozík. Pak to je small overlap crashtest, který je jednoznačně nejtěžší druh kolize a spousta aut si na něm vylámala zuby. Navíc se prokázalo, že tam, kde konkrétní model uspěl, tak na místě spolujezdce jaksi chyběly nosníky a pokud by byl náraz na druhou stranu, spolujezdec má smolíka. Tady dopadl nejlépe Hyundai tucson v kategorii SUV. Ale dá se předpokládat, že podobnou habaďůru dělá asi kdekdo. Samozřejmě mizerná bude i ochrana zezadu, tady žádné oficiální crashtesty nejsou. Vše je ale otázkou času a až se zpřísní testy, výrobci se musí přizpůsobit. Nic jiného jim nezbyde, pokud chtějí prodat..

0/0
7.12.2016 18:48

P35e67t64r 84K50e20t68t40n49e72r 1407842864171

Neštěstí.

+1/−1
6.12.2016 21:09

J22a36k58u74b 41P42o83b87o17ř64i76l 2413744984386

Dítěti koupím raději 20 let staré Volvo, než 10 let staré Clio. A kdyby mělo Volvo zbytečně vysoký výkon, tak ho nechám diagnostikou "přiškrtit"

+2/−3
6.12.2016 20:30

I20r34e41n27a 75P42l57a34c38h66e28t63k97o28v73á 1556724546740

tank bude bezpecnejsi

+3/0
6.12.2016 20:53

M53i58r64e27k 60G31a76j57e35r 5881856219100

Jenze ten nesmi na silnici.

0/0
6.12.2016 23:42

M44a97r32t96i97n 37K61a77d55l17e94c 5761235683384

dítěti je dobrý dát občas pár facek když udělá zásadní chybu, pak bude vědět že narážet do kamionu znamená smrt.

+6/0
6.12.2016 21:12
Foto

J24i62ř88í 32D81v20o80ř76á87k 5575829900858

Fakulta Managementu . Tak to mnohé vysvětluje .

+5/0
6.12.2016 21:23

M56i45r34e93k 67K95o66v98a90c21i76k 5271461791767

No tak ten zařídil rodičům fakt veselé vánoce. :(

+7/0
6.12.2016 20:07

P45e94t88e46r 68V86a35ň52u78š14a43n21i86k 4257406216512

aspon zabil jen sam sebe a ne nakou rodinku v protismeru;-O

+2/−2
7.12.2016 4:01
Foto

F90i37l83i86p 21B37l76o32v57s60k96ý 2253188548460

Nechci se ho zastávat, ale nemusel zdaleka jet tak, že by někoho ohrožoval (tím mám na mysli rychle a bezohledně). Možná prostě jen nestihl včas zareagovat a udělal začátečnickou chybu. A bohužel, to byla ta poslední v jeho životě. :-(

+3/0
7.12.2016 8:10

P24e91t40e29r 69V57a47ň16u51š11a22n17i52k 4647556576982

no asi nebyl ve svem pruhu, ne?

+1/0
7.12.2016 8:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.