Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sdílení bicyklů se v Plzni stalo běžnou dopravou, uživatelů je přes tisíc

Bikesharing neboli sdílení bicyklů se v Plzni stává běžnou součástí veřejné dopravy. Počet uživatelů i výpůjček vzrostl letos oproti loňskému roku na trojnásobek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a32n 89M39a85t31ě98j42k80a 4232344297

já když ty kola, (nebo lépe řečeno hajtry) vidím opřené, tak mi fakt neláka se na nich ani svézt... to je si spíš přivodit nějaký uraz, nebo poničit si hadry. A proto raději používám kolo své na kterém vím, že je v pořádku. Tohle by se mohlo zlepšit.

0/0
7.12.2016 12:12

F16r64a51n31t31i53š54e96k 59M18o95s49s 8512253729239

Ještě by bylo dobré v centru zřídit stojany na kola, aby se kola (nejen ta sdílená) nemusela přivazovat k dopravním značkám.

0/0
6.12.2016 14:13

P79e47t21r 55S26c76h19u86l89d88e82s 1934351309478

Několik vašich kol se již několik týdnů povaluje naproti pivovaru v okolí Žatecké ulice...

0/0
5.12.2016 21:43

L84u16d34ě54k 51N45ě15m49e33c 5435471412664

Koukám, že sem musej psát Pražáci, nebo jinak postižení jedinci. Normálně tady v Plzni takovou animozitu k cyklistům neregistruju.

+1/0
5.12.2016 21:21

P16e27t26r 15H83r87a85b63á45k 6250427252740

Tak docela by mne zajímalo, z jakých čísel se vychází. Zatím jsem neviděl jediného člověka jet na tomto kole. Vídám na několika místech už několik měsíců připevněná kola z této akce a nevypadá to, že by se používala. Nejvíce mne však pobavilo, když jsem kousek u Hornbachu objevil tři tato kola hozená na zemi u jednoho místního sociálního domu. Každému něco chybělo a byla podle mého nepoužitelná. Myslím si, že z nějakého důvodu, nevím jakého, se se tato akce dost přechvaluje.

+1/0
5.12.2016 20:28
Foto

P68e36t95r 33S16u21c52h83ý 3510963152203

Já sem tedy aktivní uživatel, bežně při jízdě potkávám další lidi na půjčených kolech a už se mi několikrát stalo, že sme třeba na semaforu čekali dvě kola vedle sebe. Nepoužitelná kola se objevují, buď někdo něco ukradne a nebo poškodí (vypuštěné duše, ulámané košíky). Ale musím se zastat týmu, který to má na starosti. O kola se podle mě starají a když je potřeba, tak ho co nejdříve opraví.

A jinak mi to prostě přijde jako dobrý nápad. Když je hezky, tak než abych jel trolejbusem, tak si rád půjčím kolo, svezu se kam potřebuju a tam ho zase vrátím. Nemusím se pro něj vracet, prostě ho tam nechám pro někoho dalšího a příště si zas půjčím jiné. Nenutím to nikomu, komu se to nelíbí, ať si to nekupuje a na těch kolech nejezdí, ale mě osobně to přijde jako zajímavá možnost a myslím, že to nikomu nijak neškodí :-)

+5/0
5.12.2016 21:10

P32e89t46r 10H78r88a20b59á91k 6810167112950

Napíšu to takhle - slabá reklama, špatný systém (oproti cizině) a zřejmě uspokojení na dotacemi, které na tohle dostávají. To, že to neškodí, to je myslím jasné každému. Ovšem čekal jsem v tomhle mnohem větší vývoj, nikoliv jen postupný nárust počtu kol. Chtělo to větší vazbu na nádraží a na další instituce, kde by se tohle hodilo. To ovšem nefunguje. Beru to jako velmi zajímavý, leč nedotažený nápad.

+1/0
6.12.2016 12:13
Foto

P39e89t14r 15S68u40c65h28ý 3550223972383

V podstatě s vámi souhlasím. Taky bych si přál, aby to mělo větší rozmach. Trochu mi není jasné, jak to myslíte tím špatným systémem proti cizině? V čem by se podle vás měli zlepšit? A k těm nádražím - studuju v Praze a ať přijedu do Plzně autobusem nebo vlakem, tak se mi opravdu sporadicky stane, že poblíž není žádné kolo.

Věřím, že i samotní provozovatelé systému by si přáli to zlepšit a posunout dál, ale taky rozumím tomu, že jestli to dělají dobrovolně, po práci a "za své", tak to nejde tak snadno. :-(

+1/0
6.12.2016 12:23

P79a59v94e44l 60V95ě93t36r67o83v19e96c 6536848322591

půl milionu ročně, za deset let tedy pět milionů. A 1150 uživatelů. Tedy za deset let na jednoho uživatele něco přes 4300,-, z toho si cca 40% platí sami, asi se to vyplatí spíš, než si koupit vlastní kolo. Jen na druhé straně nevím, v jakém stavu za pár let ta kola budou...

0/0
5.12.2016 19:24

J19i73ř71í 95N15e28u11m51e22i27s33t50e92r 2212925193851

Tolik? A to ještě počítejme, že minimálně desetina se registrovala jen tak.ze zvědavosti a pro všechny případy....

0/0
5.12.2016 19:24

P14e44t37r 23K64m65í23n31e90k 5987854151803

V roce 2016 měla podle wikipedie Plzeň 169.858 obyvatel. Při 1.159 uživatelích to dělá úctyhodných 0,68%. To je v Plzni běžná doprava asi jako jízda na slonovi nebo rikša...

+4/−3
5.12.2016 18:56

L54u59d66ě92k 31N49ě93m96e85c 5675411712924

A to si představte, že na věž plzeňského kostela vystoupí za rok srovnatelný počet Plzeňáků. Jestli by taky nestálo za to ji zbourat.

0/−1
6.12.2016 12:24

R67i84c10h26a80r79d 73M68i40c29h66a45l87o81w72s20k10i 1461559915546

Zase novinářský blábol, nepatrné procento obyvatel Plzně někdy zkusilo jet na sdíleném kole. Zkrátka ovinářský odpad.

+2/−1
5.12.2016 18:52

L34u11d11v98í24k 17O51n54d41ř50í69č38e64k 8480415510278

to máme skoro 0,6% obyvatel Plzně. Gratuluju

+3/−2
5.12.2016 18:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.