Diskuze

Krajem jezdí stále více elektromobilů, začaly si je pořizovat i firmy

Elektromobilů v Plzeňském kraji přibývá. Důvodem je i to, že se staví více napájecích stanic. Auta s ekologickým pohonem mají navíc čím dál větší dojezd. Na jedno nabití mohou urazit až 500 kilometrů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LO

Mám 2 roky Teslu a jiné auto, než elektro už nechci. :)

0 0
možnosti
Foto

takže stovka paušál za měsíc (dotace jako sviňa) a když se sejdou 3 auta na dobijení, tahaji sirky, kdo si pujde zaplatit hotel....:)))))

0 0
možnosti
IM

a střeše domu mám sluneční elektrárnu, čerpám zelené bonusy, takže když projezdím 10 kWh, dostanu od ČEZu 130 korun,“ vysvětlil Vegr.

--------------------------------------

takže mu to vlastně platíme my...

3 1
možnosti
Foto

Zázrak? V zimě bez topení (tedy kulich, rukavice), jinak dojezd klesne na polovic.

A už se vidím, jak hledám na delší cestě rychlonabíječky a pak tam minimálně půl hodiny čekám ....

Návratnost 8 let - to je nesmysl, za tu dobu budou dávno akumulátory pryč a auto pomalu taky. Takže zatím nic moc.

Možná, až někdy vymyslí daleko lepší baterie, ale z dostupných surovin, jinak jich stejně dostatečné množství nevyrobíme a ekologie se celkově nezlepší.

2 1
možnosti
MM

Koukám že klasický e-mobilní skeptik, jen abych narovnal vaše informace.

I s topením, většina aut to má uspornější a klesá dojezd cca o 1/3, a pro zajímavost, klimatizace i topení snižují dojezd i benzinovým a naftovým automobilům.

Akumlátor vydrží déle jak 8 let, sice mu klesne maximální kapacita, ale pořád je to kolem 80%. Auto samo o sobě vydrží prakticky jako jakékoliv jiné.

Nevím kde vidíte problém s ekologií a dostupností baterií, právě těžká dostupnost surovin ještě více zvedá ekologii, prože o to více se pak recyklují staré baterie.

0 0
možnosti
JL

Až tyhle "ekologické zázraky" nahradí všechny čmoudy, jsem zvědav, kde je budete dobíjet, jestli se za tu dobu stihnou vystavět mnohem kapacitnější rozvodné trasy. Ono dobíjet 1000 aut nebo 4 000 000 aut je rozdíl. Jestli vůbec bude z čeho vyrábět baterie.

A jestli to bude pořád tak výhodné, až začne stát nahrazovat daně z PHM daněmi z elektřiny.

2 0
možnosti
ZW

nemluvě o šílené ekologické zátěži, kterou by znamenala výroba takových milionů baterií. O tom se moc nemluví, ale už teď je těžba materiálů, jako třeba tantal a další kovy, šílená ekologická zátěž. Jenže ono je to někde v Africe, tudíž to nikoho nezajímá. A bylo by jich potřeba mnohosetnásobně více, než dnes.

1 0
možnosti
PO

Pro firmu to celkem pochopím ... pracovní doba od-do, po skončení auto zaparkovat na firemním parkovišti a do dalšího dne se může nabíjet. Jako ještěrka ve skladu.

Ovšem pro běžné použití, kdy si auto pořizuji právě pro to, abych mohl kdykoliv sednout a vyrazit, tu vždycky bude problém, že minimálně 1/3 dne je mimo provoz.

Nemluvě o neřešitelném nabíjení při nejčastějším způsobu bydlení a parkování - na sídlištích.

1 0
možnosti
LO

Každý bydlíme tam, kde nám vyhovuje.

0 0
možnosti
ZW

Na popojíždění po městě, nějaké rozvozy a podobně, kde je jasné, že auto ujede x km a pak se odstaví k nabíječce to smysl má, zejména ekonomický. Ale na běžný rodinný provoz to není a ještě chvíli nebude. Nemluvě o tom, že z hlediska ekologie to je přinejmenším sporné, to že to nesmrdí z výfuku, ještě neznamená, že to neškodí.

1 0
možnosti
ŘV

To popojíždění a rozvozy je v leckterých rodinách běžný provoz.

0 0
možnosti