Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Krajem jezdí stále více elektromobilů, začaly si je pořizovat i firmy

Elektromobilů v Plzeňském kraji přibývá. Důvodem je i to, že se staví více napájecích stanic. Auta s ekologickým pohonem mají navíc čím dál větší dojezd. Na jedno nabití mohou urazit až 500 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L51u60k69á82š 49O11m18á70č16k24a 5461474881536

Mám 2 roky Teslu a jiné auto, než elektro už nechci. :)

0/0
6.12.2016 16:40
Foto

P83e54t63r 42J84a81n34o62v35s47k23ý 1108870822918

takže stovka paušál za měsíc (dotace jako sviňa) a když se sejdou 3 auta na dobijení, tahaji sirky, kdo si pujde zaplatit hotel....:)))))

0/0
5.12.2016 10:07

I94g12n55á51c 28M55r29k89v78i21č71k27a 2688802939505

a střeše domu mám sluneční elektrárnu, čerpám zelené bonusy, takže když projezdím 10 kWh, dostanu od ČEZu 130 korun,“ vysvětlil Vegr.

--------------------------------------

takže mu to vlastně platíme my...

+3/−1
5.12.2016 9:47
Foto

M32a14r51t39i34n 83B53e94n25e74s 4269964432440

Zázrak? V zimě bez topení (tedy kulich, rukavice), jinak dojezd klesne na polovic.

A už se vidím, jak hledám na delší cestě rychlonabíječky a pak tam minimálně půl hodiny čekám ....

Návratnost 8 let - to je nesmysl, za tu dobu budou dávno akumulátory pryč a auto pomalu taky. Takže zatím nic moc.

Možná, až někdy vymyslí daleko lepší baterie, ale z dostupných surovin, jinak jich stejně dostatečné množství nevyrobíme a ekologie se celkově nezlepší.

+2/−1
5.12.2016 9:39

M35a10r29t87i24n 29M43a91i47k35s38n35a73r 3634723208172

Koukám že klasický e-mobilní skeptik, jen abych narovnal vaše informace.

I s topením, většina aut to má uspornější a klesá dojezd cca o 1/3, a pro zajímavost, klimatizace i topení snižují dojezd i benzinovým a naftovým automobilům.

Akumlátor vydrží déle jak 8 let, sice mu klesne maximální kapacita, ale pořád je to kolem 80%. Auto samo o sobě vydrží prakticky jako jakékoliv jiné.

Nevím kde vidíte problém s ekologií a dostupností baterií, právě těžká dostupnost surovin ještě více zvedá ekologii, prože o to více se pak recyklují staré baterie.

0/0
5.12.2016 10:58

Z92d54e52n72ě77k 83W40e62r69n28h11a55r13t 6797125922448

Jenže ony ty baterie dnes neexistují. Pokud se bavíme o milionech aut, které se každoročně vyrobí a tedy desítkách, pokud ne stovkách milionech aut, které jsou v provozu, tak když by se nahradily elektromobily, tak zkrátka musíme někde vyrobit desítky milionů akumulátorů, tolik materiálu z recyklace ani náhodou nelze získat, drtivá většina surovin, třeba vzácných kovů, se zkrátka musí vytěžit. Což se děje, převážně v africe, metodami jako je třeba loužení rudného koncentrátu horkou směsí kyseliny flourovodíkové a sírové. Jestli si myslíte, že to zní strašně, můžu vás ubezpečit, že to je v praxi ještě mnohem horší. Těžba ropy a zpracování ropy je proti tomu naprosto zanedbatelná zátěž životního prostředí.

+1/0
5.12.2016 11:45
Foto

M76a46r26t48i92n 79B30e87n21e14s 4149954572790

Díky za upřesnění, moc jsem se tedy s dojezdem nesekl .... A pro zajímavost, topení ve velké většině aut spotřebu nezvyšuje, naopak zlepšuje chlazení. Klimatizace jde ovšem opravdu na úkor výkonu.

Nicméně, opravdu nejsem e-mobilní skeptik, spíš realista, vzhledem k současnému stavu techniky.

Pokud mi elektroauto umožní uvézt 6 cestujících na jednu nádrž (nabití) na vzdálenost alespoň 700 km v normálním komfortu a dostatečnou rychlostí, po vybití se nabije do 15 minut a pořizovací cena se nebude příliš lišit, velmi rád a rychle vyměním svá naftová a benzínová auta za elektrická. Ale opravdu nevím, jestli se takového stravu dožiju ;-).

0/−1
5.12.2016 16:01

J41a51r64o18s13l88a91v 61L32e45b56e60d58a 3256899907310

Až tyhle "ekologické zázraky" nahradí všechny čmoudy, jsem zvědav, kde je budete dobíjet, jestli se za tu dobu stihnou vystavět mnohem kapacitnější rozvodné trasy. Ono dobíjet 1000 aut nebo 4 000 000 aut je rozdíl. Jestli vůbec bude z čeho vyrábět baterie.

A jestli to bude pořád tak výhodné, až začne stát nahrazovat daně z PHM daněmi z elektřiny.

+2/0
5.12.2016 9:30

Z58d32e80n29ě95k 73W90e53r61n71h51a89r71t 6367575732698

nemluvě o šílené ekologické zátěži, kterou by znamenala výroba takových milionů baterií. O tom se moc nemluví, ale už teď je těžba materiálů, jako třeba tantal a další kovy, šílená ekologická zátěž. Jenže ono je to někde v Africe, tudíž to nikoho nezajímá. A bylo by jich potřeba mnohosetnásobně více, než dnes.

+1/0
5.12.2016 9:37

M31a24r60t24i92n 88M55a83i83k93s13n45a28r 3714723318222

Jako teď vás nezajímají ekologické problémy s těžbou, rafinací a transportem ropy - benzínu - nafty.

0/0
5.12.2016 11:00

Z46d35e97n21ě54k 89W27e58r36n29h20a42r73t 6307135842548

Zajímají - to je v podstatě zvládnutá zátěž - byť za cenu řady chyb a havárií v minulosti. U vzácných kovů to máme před sebou.

0/0
5.12.2016 11:54

L79u26k50á23š 75O37m44á32č12k15a 5331754391286

Elektro auto nabíjím, představ si, doma.

0/0
6.12.2016 16:36

J64a72r61o39s25l25a86v 28L61e45b21e13d95a 3166489437100

Jistě, teď. Kdyby je měli všichni v obci, tak vám shoří transformátor.

0/0
6.12.2016 16:50

L73u63k19á61š 61O54m56á26č45k21a 5981374921976

Kdyby nebyly ryby v potoce, byly by v rybníce.

0/0
7.12.2016 8:10

P47a67v82e98l 15O88b49d63r89ž71á17l16e40k 6136694688852

Pro firmu to celkem pochopím ... pracovní doba od-do, po skončení auto zaparkovat na firemním parkovišti a do dalšího dne se může nabíjet. Jako ještěrka ve skladu.

Ovšem pro běžné použití, kdy si auto pořizuji právě pro to, abych mohl kdykoliv sednout a vyrazit, tu vždycky bude problém, že minimálně 1/3 dne je mimo provoz.

Nemluvě o neřešitelném nabíjení při nejčastějším způsobu bydlení a parkování - na sídlištích.

+1/0
5.12.2016 9:27

L20u13k11á24š 13O56m24á72č35k80a 5951724251676

Každý bydlíme tam, kde nám vyhovuje.

0/0
6.12.2016 16:38

Z68d45e88n95ě10k 69W80e98r50n95h86a40r81t 6667745882818

Na popojíždění po městě, nějaké rozvozy a podobně, kde je jasné, že auto ujede x km a pak se odstaví k nabíječce to smysl má, zejména ekonomický. Ale na běžný rodinný provoz to není a ještě chvíli nebude. Nemluvě o tom, že z hlediska ekologie to je přinejmenším sporné, to že to nesmrdí z výfuku, ještě neznamená, že to neškodí.

+1/0
5.12.2016 9:19

Ř64e58h29o67ř 72V50l28a64s39á17k 2304754251636

To popojíždění a rozvozy je v leckterých rodinách běžný provoz.

0/0
5.12.2016 9:27

Z74d29e56n92ě98k 23W46e59r37n18h84a96r32t 6517335632268

To záleží na způsobu života. Vidím to u sebe. Ano, přes týden popojíždění do práce, pro děti a do obchodu, to beru. Ale o víkendu se vyráží na výlety, na návštěvy, jezdí se na chatu. O dovolené ani nemluvě. Navíc je auto v pohotovosti, kdyby něco, bylo by potřeba zajet k lékaři a podobně. Takže elektromobil ano, ale klasické auto to nenahradí, znamenalo by to živit dvě vozidla. No a to už nemá smysl.

+2/−1
5.12.2016 9:32

M40a34r77t80i84n 95M86a46i27k38s44n50a97r 3704103688882

Takže máte jen problém, že nevíte kde to nabíjet, celá idea je, že auto se průběžně nabíjí všude. Dojdete do práce - píchnete na nabíječku u práce, až jedete domu, tak máte plně nabíté auto, doma ho píchnete na nabíječku (pokud nebydlíte od práce 100km, tak nejspíše ještě zbývá aspoň 40%), pokud je akut problém, sednete do auta a při čekání u doktora je auto zase píchlé do nabíječky. Výlety... to už asi pochopíte. Utopie? No v německu to tak už budují, máte nabíječky u kancelářských komplexů, u obchodních center, restaurací atd. I v ČR už jsem viděl, že mají nabíječky v obchodních centrech, nějaké ty "stand alone" McDonaldy, nebo v garážích našeho kancelářského mrakodrapu. Problém samozřejmě nastává, pokud chcete děti mořit 2-3 hodiny bez zastávky na záchod a protažení nohou. :) Hold je to pak plánování jako v při dlouhých cestách v Rusku nebo Australii, kdy musíte plánovat kde zastavíte načerpat pohonné hmoty, a jestli vám to výjde... jen u těch e-aut si dokážu představit rozložený solární panel na střeše uprostřed pouště spíše, než stavbu ropného vrtu, rafinerie a nějaké té elektrárny na zásobování těchto budov. :)

0/0
5.12.2016 11:09

Z63d33e54n72ě29k 97W59e25r69n41h72a48r66t 6887975442168

Nechci sloužit svému autu a neustále plánovat, kam dojedu a zda tam bude volná nabíječka. Těžko si dovedu představit parkoviště před hypermarketem s desítkami nabíjecích stojanů. Totéž před kancelářskymi budovami. O nabíjení doma, když desítky procent obyvatel bydlí na sídlišti a jsou rádi, že vůbec zaparkují, ani nemluvě. Auto na benzín má výhodu, máme infrastrukturu čerpacích stanic a tankování na tisíc kilometrů jízdy trvá několik málo minut. Dokud elektromobily nenabídnou podobný komfort, budou problematické.

+1/0
5.12.2016 11:19

P49a61v92e14l 93O44b59d16r62ž95á17l24e86k 6196244968632

Zkuste se občas projít po ulici, kolem nákupního střediska, po sídlišti (tam hlavně v noci) ... a představte si, že u každého zaparkovaného auta (tedy kdekoliv, kde je 2,5x5 metrů místa) by byl sloupek a od něj kabel.

Stále Vám to připadá reálné? Kdo by to platil a provozoval? V řadě obcí je problém udržet funkční i veřejné osvětlení.

A to nezmiňuji, jak dlouho by tam ty sloupky a hlavně kabely vydržely.

0/0
5.12.2016 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.