Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žák s maketou pistole ve třídě křičel Alláhu akbar, stíhá ho policie

Policie na Plzeňsku vyšetřuje incident ve střední škole v Kralovicích, kde student prvního ročníku během vyučovací hodiny odešel na toaletu a když se vrátil do třídy, měl v ruce maketu zbraně a křičel Alláhu akbar (arabsky Bůh je veliký). Policisté už mladíka obvinili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50a70v31e19l 74P98o44p28e88l54k45a 2341844350968

V prvé řadě vyhodit na hodinu ředitele za to, že netuší proč v té škole je.

0/0
12.11.2016 17:32

J14a60n 69S26l81o79v61í89k 3299577850408

střední pomocná nejspíš.

+1/0
9.11.2016 11:57

K17a33r11e85l 28U67r50b54a15n 2734744331179

Dvojika z mravu y to měla pořešit.

0/0
9.11.2016 10:31

P66a74v20e24l 72V50ě20t62r49o93v38e42c 6306518972871

Chudák kluk, chtěl být zajímavý - a přeťápl to. Chyba úsudku. Ale kdo neudělal občas nějakou blbost. I když na zbraň ve škole si tedy nevzpomínám.

Ředitel to bere vcelku vyváženě, nic jiného mu asi nezbývá, není moc prostoru k manévrování a je třeba počkat, jak to uzavře policie. Mělo by se ale přihlédnout k tomu, že vyjma leknutí a smíchu se nikomu nic nestalo.

0/0
9.11.2016 9:37

T79o11m61á88š 67D36o94m86i67n27i65k 7445805914405

Takže 15letý kluk dostane záznam do rejstříku za hloupý vtípek, kterému se třída zasmála. Aha.

+2/−7
9.11.2016 1:43

K84a46r19e24l 15C50h75a56r17v74á77t 3676387720

Jelikož rákoska už není ve škole povolená, zasloužil by podmínečné vyloučení, pro jeho vlastní dobro. Na školní půdě se dopustil přestupku proti zákonu o zbraních a střelivu, airsoftová pistole není hračka. Nikdo nepřišel k újmě, ale na ulici by ho podobný fórek mohl stát život. U nás je ta šance asi zatím celkem malá, ale v USA nebo Izraeli by se v podstatě jednalo o sebevraždu.

+9/−3
8.11.2016 23:39

M52i96l25o51š 65K35l71e23p44á48č40e79k 9322555545831

V dnešní době jsou v tipy podobného charakteru přinejmenší velmi nevhodné. 16. letej kluk už by to měl vědět. Je dobře, že mu to policajti vysvětlí.

+7/−4
8.11.2016 21:28

P74e80t57r 62N52ě95m21e37c 4910473130537

To nebyla maketa zbraně, autore, ale zbraň kategorie tuším D, jen se sice dá nabývat volně, ale nošena musí být skrytě. Autore autore.. ..bude další milion takových článků?

+2/0
8.11.2016 20:42

L53i23b89o67r 65N24á24b30ě49l91e24k 3655683702122

Ta airsoftová hračka pro malé děti je zákonem brána, jako zbraň kategorie D. Vzít to do třídy může jen totální vypatlanec.

+10/0
8.11.2016 20:26
Foto

G70e83o34r27g29i12s 32F98a95s20u75l29i56s 1856873583

Tak to mi připomnelo historku, která se stala, když jsem chodil asi do 4. třídy (před více než 40 lety). Borec pár dní po pionýrském slibu vystřihl do rudého šátku 2 díry na oči, šátek si dal přes oči jako masku a křičel po třídě že je Zoro mstitel! My se smáli ale soudružky jeho smysl pro humor nesdílely. Dostal 2 z chování a vyhazov z pionýru :). Dnes bychom řekli, že to byl disident. :)

+17/−1
8.11.2016 20:06

H27a31n27a 68N30e57m71e23c18k41o34v44a 2822660905930

Satek si se strelnou zbrani splete opravdu jenom idiot. Airsoftova pistole je uplne neco jineho :-(. Blbeckovi jednozacne tvrdy postih uz jenom jako odstrasujici priklad pro dalsi pripadne blbecky!!

+2/−1
9.11.2016 9:10
Foto

G81e93o50r52g67i30s 82F51a31s23u93l56i89s 1946673433

Já to nesrovnávám přeci, jen mi to připomnělo starou historku z dětství. Nic víc. :)

0/0
9.11.2016 10:23

J60i42ř95í 43V50a11c80e22k 9228218186875

Měla byste si uvědomit, že v právním státě se trestá podle práva a né pro výstrahu...

+1/0
9.11.2016 10:59
Foto

G76e86o26r39g29i80s 46F62a44s45u90l96i47s 1746473163

Přesně. Tresty pro výstrahu nemají s právem moc společného.

0/0
9.11.2016 17:04

P63e24t33r 22B72i89b82r49l69e 8568527790221

Absolutně nesouhlasím s většinou. Borečka by měli vykopnout jako prašivého psa, policajti pořádně "vyslechnou" ve vazbě. Bych vás chtěl vidět, kdyby se to stalo ve třídě Vašeho dítěte. Teď machrujete, jaký je ředitel debil, ale vytáhnot pistoli Jakoukoliv) na Vašeho syna/dceru byste asi nepřešli jen tak tlemením. Pamatuji si velmi dobře na dobu, kdy tu vládlo rudé komando a my se báli nahlas říkat básničky o Hitlrovi!!! Už asi zapomínáte, ne? A islám je setsakramentské zlo a v dnešní době, kdy je každá podobná situace velmi sporná, není tohle možné přejít jen tak zasmáním a mávnutím rukou, obzvláště, že se ten blbeček šel připravit na WC!!! Sorry, ale tady bych postupoval mnohem, ale mohem přísněji!!!!

+13/−11
8.11.2016 19:49

S37t39a55n21i94s74l43a96v 64S36t18u57p15k97a 6251505985950

Třída se smála, znala ho, věděla, že to je vtip. Paradoxně Vaše "vyslechnout" má vypovídací hodnotu o praktikách komunistů či již nacistů.

+13/−4
8.11.2016 19:52

P74e63t73r 58B96i86b95r24l85e 8148767680721

Není sprostý kdo naznačí, ale ten kdo domyslí, takže přání je otcem myšlenky, že? že byste byl komouš, nebo nácek? Já tím myslel podržet si ho v lochu dva dny, aby věděl, co by ho mohlo čekat, párkrát vyslechnout, aby věděl, že se s ním nikdo nebude mazlit, na ty Vaše praktiky jsem OPRAVDU nemyslel...

+4/−6
8.11.2016 20:04

S37t66a49n17i15s45l84a52v 10S13t19u97p87k24a 6641675905670

"vykopnout jako prašivého psa", "pořádně vyslechnout", jsou Vaše slova a stěží s něčím zaměnitelná.

Jenom proto, že máte obrovskou negaci k IS (v čemž nejste sám), neumíte rozlišovat a zaváděl byste paradoxně podobné praktiky komunistů či nacistů, čímž byste se dostal na stejnou úroveň.

Pokud by přišlo na věc a k volbě stran, tak budu bojovat jak proti IS, tak proti Vám.

+4/−3
8.11.2016 20:07

P97e69t60r 77B26i47b78r42l67e 8258797870391

Jazyk český má mnoho možností jak zvýšit důraz nebo zvýraznit důležitost. Jedním z toho je např. přirovnání nebo uvození sousloví, čímž dává vyjadřovatel najevo, že to není opravdu to, co by se tím opravdu mohlo myslet. Do důsledku jste to vložil jen Vy. O nacistech a komunistech jste začal Vy, takže ten, kdo takto nihilisticky uvažuje jste pouze Vy. A vidíte - jsme ve stejné situaci: obhajujete kluka, který s pistolí šel do třídy a třída se smála. Já napsal v uvozovkách něco a vy už mě přirovnáváte ke komunistům a nacistům. Je vidět, že jste buď velmi mladý, nebo s velmi neurovnaným myšlením. Zamyslete se nad tím, co je to, zač teď brojíte. Já proti Vám vůbec nic nemám, jen se bráním nařečí a zdůrazňuji svůj názor. ;-)

+2/−4
8.11.2016 20:14

S29t94a63n80i90s64l90a19v 15S23t52u74p59k64a 6591195725400

Tak ještě jedno a naposledy:

K žádnému přečinu nedošlo, ale došlo ke vtipu. Podsouváte obviněnému věci, kterých se nedopustil.

Nemůžete lidi soudit za to, jako co jejich vtip ve Vašich očích vypadá. To se pak právě dostáváte do dob minulých.

+2/−5
8.11.2016 20:15

P55e93t46r 78B98i22b59r50l11e 8378727760691

Tak ještě jednou a naposledy: Chápu Vás, že když nemáte děti, nemůžete uvažovat jako ostatní, ale to Vás neopravňuje obhajovat někoho, kdo se připraví a pak ohraožuje, byť jen náhražkou, své okolí. Zkuste s touhle pistolkou vněhnout do banky a zavolat totéž a přidat k tomu "peníze nebo život".... Taky to bude jen legrace? Buď Vás ochranka zastřelí, nebo Vás zavřou na 10 let.... Jsem zvědavý jak byste tohle obhajoval. Prostě udělal něco, za co bych ho jako ředitel školy vyloučil. Můj osobní názor.

+5/0
8.11.2016 20:33

S71t21a73n89i13s33l43a73v 13S98t57u91p55k17a 6131655825280

Mám děti a tak jako podsouváte něco mě, podsouváte něco obviněnému a chcete jej zavírat za přečin, jež se nestal.

Kdyby je následně postřílel, pak by šlo o přečin, ale nestalo se tak, zasmáli se. Jednalo se o vtip. To se stalo. Nic jiného se nestalo.

Nemůžete soudit ani zavírat za věc, která se nestala ani za to, že by někdo jiný mohl jednat tak, jak si myslíte, ani za to, že Vás tento vtip jakkoliv irituje.

Máme prostě jasně daná fakta, že šlo o vtip. To, z čeho můžete hocha nyní obvinit je špatné nakládání se zbraněmi skupiny D.

+1/−4
8.11.2016 20:44

P32e94t83r 34B92i91b50r95l51e 8308497620631

Kdybych byl na místě učitele a ten týpek by vešel do třídy s tímto, co se v článku popisuje, udělal bych všechno pro to, aby nedošlo k tragédii. V tu cvhvíli, jako neznalec zbraní, bych nemohl vědět, že to není smrtelně nebezpečná zbraň. Ochránil bych děti za cenu života toho vtipálka, pane. Snažíte se obhajovat neobhajitelné. Prostě se to nemělo stát. Jděte do banky s touto pistolí a s úsměvem na tváři - na to jste mi neodpověděl....

+3/−2
8.11.2016 20:51

S45t38a53n80i62s85l74a56v 85S39t66u52p93k87a 6851525145560

Uvádíte klamné analogie, které se nezakládají na faktech, ale jedná se o Vaše úvahy, kdy se Vám něco nelíbí.

Pokud se Vám něco nelíbí a chcete za to lidi zatýkat, musíte se prosadit ve volbách a poté, když budete mít ústavní většinu, může Vaše moc výkonná uzákonit takové jednání, jež by se dalo vykládat dle Vašich úvah, jako protiprávní.

Obviněnému stále něco podsouváte, abyste si mohl obhájit své přesvědčení pro zadržení, které by se Však nezakládalo na faktech, ale na Vašich úvahách, kdy se Vám něco nelíbí.

0/0
8.11.2016 20:59

P83e28t18r 49B80i84b47r27l80e 8488167800221

No, pane Stupko, myslím, že není normální vůbec tu pistoli nostit do školy, natož ji vytáhnout a provádět s ní COKOLIV, aniž by to byla arabská zvolání. Pokud si myslíte něco jiného nebo to obhajujete, jste buď jeho otec (člen rodiny) nebo blázen. To mi asi stačí...

+2/0
8.11.2016 21:07

S33t49a45n22i63s12l35a49v 79S18t71u46p65k27a 6801975145640

Naopak. To, že děti vyvádějí takovéto nesmysly, kdy se různě zviditelňují apod., je zcela normální a proto máme právo, které bylo vytvořeno tak, aby umělo oddělit věci, které si domýšlíme, od toho, co se skutečně stalo.

Ani jeho kamarádi ve třídě si neuvědomovali, že tento vtip, kterému se smáli, je porušení zákona o zbraních skupiny D a má své opodstatnění.

Vaše "do lochu" a "vyslechnout" je pak ono domýšlení, která nemá opodstatnění se skutkovou podstatou, jež stala.

Pokud to však chcete změnit, existují cesty, jak toho dosáhnout.

0/−1
8.11.2016 21:21

S52t46a73n65i44s54l95a56v 67S43t44u14p35k49a 6141265425120

ad "vyslechnout") Do uvozovek jste to dal pravděpodobně proto, že by se nejednalo o klasický výslech.

ad "loch") I samotné zadržení na dva dny by bylo protiprávní natož Váš "výslech"

0/0
8.11.2016 20:32

S58t75a31n49i77s16l14a20v 46S12t25u66p65k28a 6761825625430

Už samotné "dání do lochu na dva dny" jsou právě praktiky, jež se za minulých dob hojně užívaly.

+1/−1
8.11.2016 20:09

S47t67a15n90i25s17l43a91v 14S74t81u31p42k48a 6831775495370

Pro takové zadržení a výslech neexistuje oprávnění. Tyto praktiky sloužily k zastrašování atd. apod.

+3/−1
8.11.2016 20:11

P42e13t68r 66B60i33b18r92l41e 8118777250361

Třída se smála, dokud měl air.softovou pistoli, kdyby přinesl opravdovou, tak by se smála do prvního výstřelu - už tu pár takových případů bylo, kdy "nikdo nečekal", že by to mohl udělat.... "vždyť jsme ho znali"....."takový hodný kluk to byl".... Prosím, nechte těch alibistických keců. Prostě udělal něco, co se nedělá, a to striktně. Jako se neošahávají cizí holky, jako se nejzedí pod vlivem, jako se nekrade, jako se nedělá mnoho dalších a dalších věcí....prostě se to NEDěLÁ. A kdo to udělá, MUSÍ nést následky. hotovo

+6/−6
8.11.2016 20:08

S51t85a69n78i74s96l67a59v 24S16t85u12p38k37a 6251695755810

Jakákoliv klamná analogie nic nezmění na tom, že k žádnému přečinu nedošlo. Podsouváte obviněnému věci, kterých se nedopustil.

Nemůžete lidi soudit za to, jako co jejich vtip ve Vašich očích vypadá. To se pak právě dostáváte do dob minulých.

+2/−1
8.11.2016 20:13

M86a78r48t50i59n 74S79e16d80o81n32a 2745426246879

Vy osahavate slecny co znate, ze to povazujete za nevhodne pouze u cizich? Jiste, kluk udelal pitomost, ale reakce policie a i vase je silne ujeta.

+4/0
8.11.2016 20:15

M47i39r44o71s69l19a80v 81H77a28v95e81l 2645328950910

Absolutní souhlas !!

+2/−5
8.11.2016 19:52

V33l64a28d89i46m87í11r 35V94e97t68e25š84k37a 2481725715232

R^R^R^

+1/0
9.11.2016 6:25

H89a97n79a 96N15e72m15e95c70k31o63v91a 2252830845890

Naprosty souhlas. Blbeckovi jednoznacne tvrdy postih uz jenom jako odstrasujici priklad pro dalsi pripadne blbecky!! Take jako ponauceni, ze takove chovani tolerovano jednoduse nebude.

+1/0
9.11.2016 9:12

P97a19v24e33l 51V59ě37t18r76o71v49e64c 6966498782331

Vy si, pane Bibrle, říkáte básničky o Hitlerovi?

0/−1
9.11.2016 9:39

S20t51a41n96i22s35l59a54v 84S49t26u78p71k12a 6821845405940

Toto obvinění má smysl:

Držitel zbraně kategorie D nesmí zbraň nosit viditelně v místech, kam má veřejnost volný přístup - §15 odst. (5) písm. a)

Toto je nesmysl:

Mluvčí policie Plzeň-venkov Markéta Fialová potvrdila, že policisté už patnáctiletého chlapce obvinili z výtržnictví a z nebezpečného vyhrožování. Bližší informace k případu však sdělit odmítla.

+3/0
8.11.2016 19:49

R38o39b58e47r71t 39M69á71s29l43o 1331501987307

Také mě přišlo, jak kdyby to schválně klasifikovali chybně.

0/0
8.11.2016 19:55

I52v39a81n 73P51a86p 9768712

kdyby to udělal v německu imigrant tak je to klukovina-)))

+2/0
8.11.2016 19:27

P59e68t48r 11Ž43á57k 1457743878643

Airsoftova zbran neni detska hracka.

+12/0
8.11.2016 19:23

Z34d11e20n49ě74k 72W78e11r37n49h16a25r31t 6437505942368

Zbraň je definovaná v zákoně. A airsoftová pistolka je hračka. Ale to nic nemění na tom, že ten kluk zaslouží pár rákoskou, nic lepšího na takové případy ještě lidstvo nevymyslelo.

0/−4
8.11.2016 19:42

F42r30a19n42t52i27š65e78k 88M98i70t95a21š 6359546544679

Airsoftová zbraň, je zbraň kategorie D. A je to definováno v zákoně.

+3/0
8.11.2016 19:55

P26a96v20e12l 64V18a93n50ě59č37e65k 4434473141591

Problem je v tom, ze mu ucitel nemuze jednu vlepit a tim to proste vyresit. Papinek by potom skakal jako certik na klicek.

+12/0
8.11.2016 19:10

J47a31n 13M54o78t31ů80r83e53k 7690842721189

Souhlasim s tim, ze ucitel deti nema co mlatit, takovou moji duveru rozhodne nemaji!

+2/−3
8.11.2016 19:22

R14o25m24a61n 70K62a27c52h84l33í76ř 7213241911920

Jakože v čem?...učitel není dostatečně fundovaný posoudit jestli si ten konkrétní spratek zaslouží jednu po paštěce?...dřív to fungovalo docela obstojně...a ten strach, že když se to doma provalí tak slízne ještě jednu...k nezaplacení =D

+6/0
8.11.2016 19:26

V89l10a44d50a93n 20Č57e89r32n98í74č45e44k 8232656413790

Učitel skutečně fundovaný není.

0/−1
8.11.2016 19:46

L44i85b45o43r 23B14e72n84á85t16s62k96ý 3362438637391

Nesouhlasím, výchovný pohlavek je potřeba. Bohužel je jiná doba. Za mého studia se to občas dělo, ale nikoliv bez důvodů a také to nebylo násilí. A že bych si postěžoval rodičům.. To mi za prvé nedovolila čest a dále bych doma dostal také. Bohudík byly tehdy rodiče, kteří v prvním důvodem shledávali, že to bylo oprávněné a synáček něco vyvedl, co odporovalo zažitému pořádku. Dneska si rozmazlení fracci dělají co chtějí a rodiče, aniž by se zamysleli nad sebou jestli něco udělali špatně, tak hledají chybu někde jinde.

+8/0
8.11.2016 19:30

R87o93m53a35n 43K78a96c55h35l91í61ř 7943261811390

To mi připomíná jeden pořad, který sem omylem shlédnul, myslím to bylo na Barandově...máti dovlekla zapšklého synátora do TV, že s ním není něco v cajku, změny v chování etc. a že má paní máma dojem, že si na něho zasedl třídní, tak proto že se chová jak dick...nakonec se ukázalo, že týpek se chová jak dick, ale proto, že jeho máti felí s ředitelem...;-D

0/0
8.11.2016 19:36

Z29d90e96n75ě38k 56W58e76r94n71h65a17r13t 6947915942658

Přesně tak. Pan učitel ve škole byl intelektuál, který držel v ruce maximálně psací pero. Zato otec byl horník, zvyklý na sbíječku. Bylo naprosto jasné, od koho raději budeme raději držet pohlavek.

0/0
8.11.2016 19:45

V21l16a56d28a21n 16Č45e65r87n88í18č30e51k 8772676133760

Za mne se tak také dělo a z mého nynějšího, dospělého, pohledu, většinou nespravedlivě. Situaci nezvládl učitel, ač by měl být v tomto směru vzdělán. A to se týká i "psychické" šikany, která byla ve školství všudypřítomná.

0/0
8.11.2016 19:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.