- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"...se zřítil na pole po půl čtvrté dopoledne." To to nacvičovali v noci?
Když je autorotace přistání bez motoru, tak by mě zajímalo, kam ten motor ve vzduchu odložili?
A taky jsem někde četl, že autorotace je přistání s vypnutým nebo poškozeným zadním vyrovnávacím rotorem a ne hlavním rotorem. Ale nevím, školy na to nemám.
Nikdy jsem neviděl přistávat vrtulník bez motoru.
Pro nevěřící. Helikoptéra si může nesprávným ovládáním (či jiným vlivem) useknout i mnohem níže posazené součásti trupu, než je ocasní část. Na videu je armádní helikoptéra, která si vrtulí za letu usekla přední tankovací sondu. Piloti s tím musí při manévrech počítat. Zpevněné rotory mají například akrobatické helikoptéry, u kterých se s náhlou prudkou změnou směru počítá.
Doufám že je to správné video, jsem teď na mobilu, ale dle popisu a miniatury by to mělo být ono.
Včera jste se mohli uminusovat, když jsem napsala možnou příčinou nehody
Zřejmě nešťastná souhra několika okolností, na které instruktor nestihl zareagovat. Záporné přetížení, prudká změna kolektivu a list rotoru se dostal až k zadnímu nosníku.
Nevím, jak by mohl chybou pilota narazit list rotoru do trupu.
Velmi snadno, je to de facto překmitnutí listů rotoru (které jsou pružné) způsobené velmi hrubým zásahem do řízení. U některých typů vrtulníků to má fatální následky (je u nich možný až náraz konce listů hlavního rotoru do zadního nosníku a de facto odseknutí celé ocasní části jako žiletkou). Vrtulník pak nekontrolovatelně okamžitě padá. Odborná zpráva úřadu příčinu objasní, nemá cenu spekulovat. Je mi jen zoufale líto obětí, jejich blízkých, rodin. Modlitba je to jediné teď.
Přistání bez motoru se nepovedlo..
Ja je videt, ani vsevedouci instruktor nehode nezbranil a bohuzel to oba stalo zivot...
Pilot měl nejspíš nalitano v letadle a udělal manévr, kterej má v helikoptéře fatální následky