Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vrtulník u Kaznějova se nejspíš zřítil při nácviku přistání bez motoru

Při procvičování takzvané autorotace, tedy přistání bez motoru, pravděpodobně havaroval vrtulník, který se v úterý zřítil u Kaznějova na Plzeňsku. Trosky, v nichž zahynuli dva muži, bude dále zkoumat Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P32e57t60r 80S76u45c49h78ý 3820203322893

"...se zřítil na pole po půl čtvrté dopoledne." To to nacvičovali v noci?

0/0
17.8.2016 18:45

M97i67c14h52a18l 35M48i67n72a41ř80í55k 9982726959858

Když je autorotace přistání bez motoru, tak by mě zajímalo, kam ten motor ve vzduchu odložili?

A taky jsem někde četl, že autorotace je přistání s vypnutým nebo poškozeným zadním vyrovnávacím rotorem a ne hlavním rotorem. Ale nevím, školy na to nemám.

Nikdy jsem neviděl přistávat vrtulník bez motoru.

0/0
17.8.2016 18:43

K71a44r16o22l32í20n49a 43P76o88s68p89í92c72h72a13l80o47v53á 6896841859176

Pro nevěřící. Helikoptéra si může nesprávným ovládáním (či jiným vlivem) useknout i mnohem níže posazené součásti trupu, než je ocasní část. Na videu je armádní helikoptéra, která si vrtulí za letu usekla přední tankovací sondu. Piloti s tím musí při manévrech počítat. Zpevněné rotory mají například akrobatické helikoptéry, u kterých se s náhlou prudkou změnou směru počítá.

https://m.youtube.com/watch?v=VAdpKpppZiA&itct=CBYQpDAYACITCMjGsIHYyM4CFRIEHAodnFMJ1FIlbWlsaXRhcnkgaGVsaWNvcHRlciBjdXQgb3duIGZ1ZWwgZGljaw%3D%3D&client=mv-google&gl=CZ&hl=cs

Doufám že je to správné video, jsem teď na mobilu, ale dle popisu a miniatury by to mělo být ono.

+1/0
17.8.2016 17:05

P31e79t48r 47N76ě57m87e84c 4895722152727

Pilot v přezkoušení asi neuspěl :(

0/0
17.8.2016 15:39

I69r86e21n50a 63P90l25a82c27h41e75t94k68o60v42á 1116184876190

Včera jste se mohli uminusovat, když jsem napsala možnou příčinou nehody

0/0
17.8.2016 15:32

J78i49ř63í 66V74a55c61e61k 9588868256635

Zřejmě nešťastná souhra několika okolností, na které instruktor nestihl zareagovat. Záporné přetížení, prudká změna kolektivu a list rotoru se dostal až k zadnímu nosníku. ;-(

0/0
17.8.2016 15:26

L33u84d60ě62k 26N56ě38m16e66c 5535401362204

Nevím, jak by mohl chybou pilota narazit list rotoru do trupu.

+1/0
17.8.2016 15:03

O87n14d74ř49e98j 74E20l33i50á15š 1942419598886

Velmi snadno, je to de facto překmitnutí listů rotoru (které jsou pružné) způsobené velmi hrubým zásahem do řízení. U některých typů vrtulníků to má fatální následky (je u nich možný až náraz konce listů hlavního rotoru do zadního nosníku a de facto odseknutí celé ocasní části jako žiletkou). Vrtulník pak nekontrolovatelně okamžitě padá. Odborná zpráva úřadu příčinu objasní, nemá cenu spekulovat. Je mi jen zoufale líto obětí, jejich blízkých, rodin. Modlitba je to jediné teď.

+7/0
17.8.2016 15:12

L15u13d98ě29k 10N18ě89m44e16c 5435851722114

Mně to nevychází technicky. Snad že rychlá změna pohybu směrem nahoru při pomalém otáčení rotoru? Vždyť to si přece odporuje.

0/0
17.8.2016 15:17

Z31d65e48n23ě52k 78T69r79u22t61n82o76v91s22k22ý 7373533116730

Obdobně u vírníku, který se nesmí dostat do záporných hodnot Přetížení..kde se odlehčí rotor a opět hrozí kolize listů rotoru s trupem..

0/0
17.8.2016 15:17

K21a52r39o86l66í44n50a 90P14o53s28p12í47c77h19a71l19o96v35á 6346601469366

Helikoptéra si může nesprávným ovládáním (či jiným vlivem) useknout i mnohem níže posazené součásti trupu, než je ocasní část. Na videu je armádní helikoptéra, která si vrtulí za letu usekla přední tankovací sondu. Piloti s tím musí při manévrech počítat. Zpevněné rotory mají například akrobatické helikoptéry, u kterých se s náhlou prudkou změnou směru počítá.

https://m.youtube.com/watch?v=VAdpKpppZiA&itct=CBYQpDAYACITCMjGsIHYyM4CFRIEHAodnFMJ1FIlbWlsaXRhcnkgaGVsaWNvcHRlciBjdXQgb3duIGZ1ZWwgZGljaw%3D%3D&client=mv-google&gl=CZ&hl=cs

Doufám že je to správné video, jsem teď na mobilu, ale dle popisu a miniatury by to mělo být ono.

0/0
17.8.2016 17:07

L31u36d17ě16k 86N80ě46m42e42c 5325421422244

Zírám. Popravdě ovládání helikoptéry a její chování je mi přece jen poněkud utajeno.

0/0
17.8.2016 17:52

A63n30d97r31e48a 34D51e77k73a83n72o14v81á 8253859126913

Přistání bez motoru se nepovedlo..:-/

0/0
17.8.2016 14:59

P63a47v88e26l 31N80o78c63a13r 6579719316845

To je nadpis jak z pomocné školy.

+7/−3
17.8.2016 13:20

R33o23m88a73n 86V58o11l82f 6820724512581

Ja je videt, ani vsevedouci instruktor nehode nezbranil a bohuzel to oba stalo zivot...

0/0
17.8.2016 13:16

I31r34e90n11a 77P53l78a93c43h26e21t42k84o65v93á 1726754136660

Pilot měl nejspíš nalitano v letadle a udělal manévr, kterej má v helikoptéře fatální následky

+2/0
17.8.2016 15:34

T18o50m69á82š 40Ž93i65t84n29ý 6191900941391

no jo, zažité teflexy jsou někdy sviňa...

0/0
17.8.2016 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.