Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Kaznějova se zřítil vrtulník, dvoučlenná posádka zahynula

Mezi Kaznějovem a Rybnicí na severu Plzeňska se zřítil vrtulník. Oba muži na palubě zahynuli. Na místo dorazil letecký inspektor, který má zjistit příčinu nehody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O60n32d43ř18e20j 42E41l55i25á13š 1432649898806

Jsem sám pilot a je mi osobně obou obětí upřímně líto. Soustrast i blízkým, rodinám, je to především lidská tragedie. Vrtulníky nelétám, jen vím, že příčin může být mnoho - nesprávná pilotáž, kdy překmitnutím hlavního rotoru dojde k "useknutí" ocasní části, technická závada pohonu zadní vrtulky (řemeny - už se také stalo), x dalších věcí. Proto prosím, nespekulujme, vyčkejme na podrobou zprávu Úřadu pro zjišťování příčin leteckých nehod. Modlitba za oběti nehody je teď to jediné -((.

+1/0
17.8.2016 10:45

P69e36t56r 12D57l15o43u41h40ý 3255231342668

Podle barev to bude OK-GES. http://www.planes.cz/cs/photo/1210523/robinson-r44-ok-ges-private-plasy-lkps

0/0
17.8.2016 2:51

P10a67v98e39l 91S74o95b45o29t16k71a 5950814

Kdyby Bůh chtěl aby člověk lítal, tak by mu dal křídla, že, pane Kide?

+1/−3
16.8.2016 20:46
Foto

G80e97o68r81g56i62s 94F56a42s78u23l49i54s 1796163293

Kdyby Bůh nechtěl, aby člověk lítal, tak by každým okamžikem nebylo ve vzduchu na desetitisíce lidí! :-P

0/0
16.8.2016 22:58

P90a27v93e84l 74S41o87b26o72t50k89a 5930454

Bond. James Bond.

Neznáte??

0/0
16.8.2016 23:09

P49a29v84e16l 74V33a45n72ě57č68e59k 4394193671871

Ano pane Winte.

0/0
17.8.2016 9:44

I85r89e47n93a 88P25l38a88c76h20e17t49k19o51v19á 1156724106210

ani clovek nemusi bejt moc dobrej pilot, aby si vrtuli dokazal useknout ocas :-/

0/−4
16.8.2016 20:14

J91o58z37e42f 78K56o70s56t42e57l44a55n64s72k98ý 8405812139956

Bolo by zaujímavé vidieť štatistiku, koľko týchto malých vrtuľníkov a lietadiel má licenciu na lietanie, a koľko z nich ročne havaruje a zabije svoju posádku...

0/0
16.8.2016 19:40

S14e29i21d40l 17P94e67t82r 1351301485634

R-44 není žádný "malý" vrtulník (v pístové variantě uveze 4 lidi, v turbo 5), je třeba na něj pilotní průkaz stejné kategorie (PPL(H), CPL(H) ) jako na všechny další vrtulníky.

"Licenci", neboli Osvědčení o letové způsobilosti mají samozřejmě všechny.

Jinak statistiku všech incidentů, nehod a katastrof v letectví najdete na:

www.uzpln.cz/

+7/0
16.8.2016 20:00

L86u38k97á74š 39M57a56l67í47č28e68k 3943402425647

Přesně. K velikosti R44 se vyjadřuji o něco níže ;-)

0/0
16.8.2016 21:18

J51i75ř20í 21N36o12v76o94t91n79ý 8279297478218

Řekl bych, že "licenci" mají všechny a "štatistika" tudíž neexistuje. Ale na východním Slovensku padají neznámé vrtulníky z Ukrajiny. Tam by se možná nějaká statistika našla.:-)

0/0
16.8.2016 21:43

P72e44t36r 93U93l56l26m66a97n69n 2827358447572

Jo, bezpečnost je u vrtulníku na pytel. U Cessny, když vypadne motor, tak člověk někam doplachtí. U vrtulníku je hned hotovo. :-( Škoda životů.

0/−4
16.8.2016 18:45

J85i59ř26í 98Č74e40j25k16a 1253180220613

Škoda životů to jistě, ale s tím plachtěním nemáte úplně pravdu...

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Autorotace

+13/0
16.8.2016 18:51

P20e42t15r 93U21l37l19m56a73n82n 2427118457842

Óoo, tak to jste mě hezky vyvedl z omylu. Toto jsem opravdu nevěděl, děkuji, jsem teď trochu chytřejší :-)

+1/0
16.8.2016 20:05

J47a84n 77V49e38s10e66l28ý 7196416638271

Akorát že u té autorotace většinou zdevastujete celý vrtulník... Tady si mylsím, podle toho jak to popisují, že selhal rotor a roztlhl se ve vzduchu, proto tak silný náraz o zem.

0/0
16.8.2016 20:10

S54e17i94d66l 29P27e80t42r 1461831615134

Nikoli, nácvik standardní autorotace je součástí výcviku a vrtulníky se při ní zpravidla nezničí, to by se ten výcvik krapet prodražil ...:-)

Nemá valného smyslu spekulovat do vydání závěrečné zprávy UZPLN ale vzhledem k tomu, že ocasní část byla nalezena dost daleko od zbytku stroje a svědectví o 2 ranách, nebylo by to poprvé. kdy došlo prudkým zásahem do cykliky k tzv. překmitu listů hlavního rotoru a useknutí ocasu ... Avšak vyčkejme tak rok a bude jasno..

+2/0
16.8.2016 20:21

J57a54n 26V87e82s12e27l25ý 7636886928401

Ono je rozdíl nácvik autorotace a autorotace při vysazení hlavního rotoru, vycházím z toho co mi říkal instruktor LS PČR, že většinou to nepřežije spodek a vrtulník jako takový je zralý na GO

0/0
16.8.2016 21:11

J37a74n 79V21e93s90e33l72ý 7406926828121

Ale tam se jednalo o autorotaci u plně obsazeného bellu a plně naloženého, takže je možné že to bral z jiného úhlu pohledu...

0/0
16.8.2016 21:17

M60a17r63t24i29n 13N48e63r33m73u90t 9827837778449

Na to zbytečně doplatil náš první zkušebí pilot František Janča. Při poruše motoru zbytečně vyskočil padákem, bohužel z malé výšky a vrtulník samotný si jenom zlámal podvozek

0/0
17.8.2016 13:19

F17i24l47i63p 64N23e64s38p53o47r 6697477548602

Od jake vysky lze toto pouzit?

0/0
16.8.2016 20:13

M87a72r64t71i24n 36L75a48c12o 7943606498

Konkrétne u R22, ktorý som kedysi pomáhal servisovať, sa udávalo, ak si dobre pamätám, 300 metrov.

0/0
16.8.2016 22:15

V39í17t 63Ž82e95n36í26š56e25k 2570910382270

Tak jednoduché to zase není. Je to vždy kombinace výšky a dopředné rychlosti a pro každý vrtulník je to jiné. https://en.wikipedia.org/wiki/Helicopter_height%E2%80%93velocity_diagram

0/0
17.8.2016 11:05

M87i95c78h19a76e59l 64K93o12n44e10č36n21ý 6692503689689

T o jste mne obohatil, díky, myslel jsem si to stejný jako pan Ullmann.

Fakt zajímavýR^R^R^

+1/0
16.8.2016 20:27

J21a51n 13K24á83r57n73í69k 6505424317972

http://www.ges-air.cz/letovy-park

0/0
16.8.2016 18:31

J44a39n 80N35o53v36á40k 9955388354455

Ty trosky na videu tedy dotyčný vrtulník skoro vůbec nepřipomínají.

Jediné podle čeho to jde poznat je ta větrací mřížka.

0/0
16.8.2016 18:30

M94i55r36o71s62l56a83v 66R74a86t56a46j 5491353134135

v první chvili jsem myslel, že se jedná o událost v Rusku - tak mě to nezajímalo - jenže Kaznějov je v Česku....Smutné, bohužel takových případů je v létě vždycky a asi oni sami s tím nic nezmůžou když to jsou profíci

0/0
16.8.2016 18:08

P48e14t48r 36S27c42h95w67a14r29z 2111678439206

možná jste slyšel Kaznějovo :)

0/0
16.8.2016 18:35

K72a39t85e16ř17i68n57a 84V21ý23b65o74r56n20á 6860929419

Spíše Kazaň...

0/0
16.8.2016 18:55

L10u50k33á91š 90M88a98l28í61č59e67k 3673432545267

Tak R44 nepatří zrovna mezi "malé" vrtulníky. Jeho menší sourozenec R22 už má k takové definici blíž. A pak samozřejmě různé italské skořápky typu Mamba CH7 nebo CH77, případně francouzský Guimbal a další podobné hračky pro velké kluky.

Ale Robinson R44 používají třeba těžaři v Kanadě pro běžnou přepravu zaměstnanců, v USA létá u řady televizních a rozhlasových společností pro rychlou a operativní přepravu zpravodajských redaktorů, ve Finsku jsem ho dokonce viděl v barvách MedFlight (patří do skupiny MedGroup Vantaa) jako záchranářský vrtulník.

Takže zas až takový prcek to není. I když "jen" s pístovým šestiválcem a ne s turbínou. ;-)

Nicméně - každý pád je průšvih. Bez ohledu na velikost stroje.

+10/0
16.8.2016 18:05

J33a63k24u26b 60F42e27i43f54a62r 7929359696519

Tak Guimbal bych tak dal na úroveň R22, ale i R44 je poměrně malý, řekněme až 66 s turbínou je střední velikosti.

0/0
16.8.2016 18:17

J85i84ř79í 21Č86e11r26m20á28k 8805502853876

To jsou ti zbohatlíci, neví co roupama dělat už. ;-)

+4/−36
16.8.2016 17:38

P54e19t89r 27M76i67c49h51a91l 2950704411982

Že tě hanba nefackuje.

+19/−1
16.8.2016 18:04

L81u16k77á38š 97M63a38l75í75č73e86k 3563552535987

Vy jste znal posádku? Nebo vás jen štve, že někdo má doma vrtulník, zatímco vy jen ojetou Felicii? Každopádně vaše poznámka je dost trapná.

+26/−1
16.8.2016 18:11

O22n45d42ř75e73j 54Š71i34m64u45n25e66k 5306980923884

Pane Malíčku,

opravdu mám doma jen ojetou felicii a na helikoptéru se nikdy nezmůžu. Je to tím, že (na rozdíl od některých mých spoluobčanů) doopravdy pracuji. Takže se ztotožňuji s panem Čermákem.

0/−9
16.8.2016 21:33

J19i78ř87í 28N19o41v88o82t86n57ý 8219787448128

Pracuj víc a nebudeš muset závidět po česku.

+2/0
16.8.2016 23:05

L70u31k24á49š 39M56a63l94í67č53e20k 3813232915817

Pane Šimůnku, nechci se vás dotknout, ale to, že pracujete ještě neznamená, že si vrtulník automaticky pořídíte. Stejně tak jako ti, kteří vrtulník mají, nejsou jen zloději a podvodníci - jak jste chtěl asi naznačit. V Čechách mám dva kamarády, kteří vlastní svůj vrtulník a rozhodně nepatří ani mezi podvodníky, ani mezi nějaké mafiány. Jeden je bývalý vojenský pilot, který si pořídil R22 zčásti za své úspory z armády a zčásti na leasing a létá pro radost, druhý pracuje ve vývojovém centru jedné velké automobilky, svou R44 financuje rovněž z leasingu a mimo jiné ji využívá i pro pracovní cesty.

Jestli vy pracujete někde u soustruhu nebo ve skladu, není vůbec nic špatného a nepochybně je i za vámi vidět kus práce. Musíme se ale všichni smířit s tím, že velké části z nás nestačí plat k pořízení vrtulníku a musíme se spokojit třeba s tou Felicií nebo (v mém případě) s Vauxhallem - tj. Opel vyráběný v Anglii. Takový je prostě život.

Určitě bych ale nenapsal pod stupidní příspěvek pana Čermáka, že se s ním ztotožňuji!

+2/0
17.8.2016 6:54
Foto

P96a18t76r81i84c77k 76B67l35a88h80o 3557585870269

Boze ty ses ale debil ! ;-O Pardon vsem.

+9/0
16.8.2016 19:01

M42i91c88h61a74e93l 51K80o69n46e34č24n20ý 6432173379279

Opravdu se usmíváte tomu, že zemřeli dva lidé?Rv

+3/0
16.8.2016 20:32

J96i11ř89í 48N44o96v59o34t92n62ý 8879597578118

Fajn. Tak zalez socko.

0/0
16.8.2016 23:03
Foto

M14a16r51t21i27n 91O60c27h 7879544375166

A to video je jako co?

+5/0
16.8.2016 17:32

L44u59k62á66š 34S27k61o62p57a57l 9976768975941

To je Lupa!

+8/0
16.8.2016 17:38

K39a37r81e41l 62W30a21t45z29k18o 9686327897456

A jako co by jste chtěl vidět? Ten pád vrtulníku? Měl jste tam jet s hodinovým předstihem a natočit to sám. :-)

0/0
16.8.2016 19:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.