Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Plzni ubylo tragických nehod, řidiče zpomalily ostrůvky a objezdy

Řidiči skřípou zuby nad neustálým zužováním ulic v Plzni, budováním kruhových objezdů a retardérů. Představitelé města ale mají jasno. Díky těmto opatřením ubylo dopravních nehod i tragických následků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14i20c81h85a18l 30V35o96j63t75a 2907507906645

Zajímavé je, že počet dopravních nehod se zraněním sice ubyl, ale v úplně jiných místech, než byly vybudovány ostrůvky.

Jinak řečeno: tam, kde se vybudovaly dopravní omezení se nehodovost nezměnila, protože byla i před opatřeními nízká.

Zářný příklad je úsekové měření v Bolevci, které bylo nasazené v úseku s prakticky nulovou neodovostí.

+1/0
8.7.2016 13:11
Foto

M97i28l17o37š 72Z90i69k19m51u76n42d 7375919219160

!!V Plzni ubylo tragických nehod, hlavně z důvodů zácp, zmatků a semáforů seřízených na 60sátku!!! Kruhové objezdy a přechody nesplňují požadavky bezpečnosti. Svodidla jsou převážně nebezpečně rozmístěná, špatně viditelná a ze špatných materiálů (beton?). Jezdit po Plzni je opravdu za trest, Tramvaje mají obrovské ostrůvky zasahující do vozovky, kde velká auta a autobusy mají problémy Proč nemohou jezdit u krajnic?( viz.: Slovanská třída). Kdo říká opak, je "slepej, 8-o ..."!

+3/−1
6.7.2016 22:00

P34a26v82e25l 41V84a85n15ě43č63e12k 4654333551571

No třeba na Slovanech na tramvajove zastavce u Galerie Dvorak je takovy krasny vysoky retarder, postaveny ale zcela mimo prechod. Takze tam, kde by meli lide prechazet, zadny retarder neni a tam, kde je retarder si zase vetsina chodcu mysli, ze maji neomezenou prednost, protoze to proste "tak vypada". Takove reseni povazuji za nebezpecne a ignorantske.

+5/0
6.7.2016 10:39

F22r98a78n88t75i40š91e77k 24M59o76s23s 8492723439419

"Specialisté nyní posuzují, jestli na křižovatku Těšínské a Jateční ulice"

Tam podle mě není moc co posuzovat. Místa na kruháč tam je spousta a rozhodně by tam byl potřeba.

Už tam měl být dávno!

0/0
6.7.2016 8:40

P97e14t52r 69V66a34c18h49o65v42e30c 6310383361664

Hlavně mi přijde jako naprostá blbost posuzovat to zrovna teď, když je v okolí tolik dopravních omezení. Viadukt v Mohylové po přestavbě otevřeli teprve před pár dny, na Rokycanskej pořád opravujou mosty (zúžení do 2 pruhů), v Jateční samotnej se taky pracuje ...

+2/0
6.7.2016 11:30

F28r30a84n24t92i42š26e57k 84M90o46s27s 8352193919939

Co? Když by zítra někdo rozhodl, že ten kruháč bude, tak se stejně do země nekopne dřív jak za několik let.

0/0
6.7.2016 19:38

P90e67t34r 44H57r52a68b38á21k 6640667902350

Tak pokud se všude postaví ostrůvky a tím se způsobí, že se bude po městě moci jezdit max. 30 km/h, tak je logické, že počet tragických nehod ubude. To je zase objevení Ameriky, jak někde v Kocourkově. Připadá mi to přimalování pruhů na chodníky a následně sdělení o vybudování kilometrů cyklostezek, Bravo zastupitelé!!;-D

+1/−4
5.7.2016 22:09

P45e92t38r 47R85a82p29č25a20n 5135826201202

Jenže ono to přidávání retardérů a malování pruhů opravdu není iniciativa nějakých zastupitelů, ale vznikají na základě častých nehod a neukázněnosti řidičů. Asi byste se měl zamyslet v první řadě nad sebou stejně jako všichni ostatní, zda dokážete být ohleduplný nebo to tu bude jako ve školce. Aneb jak praví krásné přísloví: Nebýt neukázněnosti a neohleduplnosti řidičů, nebylo by třeba dopravních značek ;-)

+5/−3
5.7.2016 22:59

P52e18t48r 27H12r48a17b21á39k 6440447972280

A víte co to je plynulost provozu a s tím související klid řidičů? Nevíte, tak jako klikači, co Vám klikají plusy.:-)

+2/0
6.7.2016 21:44

M83i72r41o55s63l30a61v 89S93u64c11h33y 5960719150200

Skvělá zpráva, že ubylo nehod i se snížily jejich následky. Bere ale někdo v úvahu, kolika řidičům v nekonečných kolonách pění krev - což se projeví třeba o kousek dál (infarkt, mozková příhoda, agresivní jízda mimo město, ...)? Bere někdo v úvahu, jak prospěšné je pro život ve městě, když auta popojíždějí a popojíždějí, a čmoudí a čmoudí? Á pardon, stát ušetří na důchodech - tak možná někteří uvažují.

Problematika odbočování vlevo - snad největší brzda provozu. Přitom stačí tak málo - odbočování vlevo na frekventovanách křižovatkách zakázat - odbočit velvo se dá také tak, že 3x odbočíte pravo (kolem bloku).

Bezpečný provoz lze zajistit různým způsobem: 1. jeho zabržděním (tak jako v Plzni), 2. zajištěním plynulosti provozu (zelená vlna, mimoúrovňové křižovtky apod.), 3. důslednou kontrolou, 4. vymístěním nákladní dopravy z centra. Plzeňská varianta č.1 mi přijde jako ta nejpitomější - ano, tím mám ny mysli vás - radní, co o tom rozhodujete!

+7/−5
5.7.2016 16:21
Foto

B71r52o23n41i73s42l58a85v 13G25a49b87r85y38š 2802989121

Do těch nekonečných kolon se ale dostávají zcela dobrovolně. Nikdo nikoho tím autem jezdit nenutí.

Ano, kvůli práci někteří musí. Ale jsou tady i tací, kteří nevyhnutelně nutně tím autem jezdit nemusí. A ti překážejí těm, kteří to auto opravdu potřebují, hlavně třeba policii, hasičům nebo záchrance. Prostě řidič s autem překáží dalšímu řidiči s autem. Smiřte se s tím, že se automobilismus dostal do fáze, kdy omezuje sám sebe. Ulice nejsou nafukovací.

+5/−6
5.7.2016 23:19

M51a83r10t40i47n 71H37o55k89r 1908276547611

Už jste jel v Plzni autobusem č. 41 z Vinic? Z lesa v Hodonínské nebo od Vietnamce nastoupí bezďáci a o zastávku níže se nalodí tlupa minority. Také byste nejezdil MHD.

+3/0
6.7.2016 8:40
Foto

B11r24o19n49i33s33l72a54v 14G52a97b97r95y77š 2262459501

To je zvláštní, používám MHD téměř v každém větším městě a za celých 12 let se mi nic podobného nestalo. A v Plzni má MHD zrovna dost vysokou úroveň.

+1/−3
6.7.2016 9:13

M15a78r71t52i97n 68H63o35k70r 1218756687461

MHD úroveň má, ale někteří cestující ne...

+3/0
6.7.2016 9:44
Foto

B85r68o94n85i69s87l86a71v 28G41a74b77r77y38š 2952879481

Někteří řidiči aut taky nemají žádnou úroveň. A řekl bych, že je to mnohem horší než u cestujících v MHD. Jak já s oblibou říkám, ještě pořád je míň magorů na železnici než na silnici.

+2/−3
6.7.2016 9:55

J72i41ř76í 72M54l76a48d82ě38j71o21v79s68k97ý 6116437379823

Směšný příspěvek. Naprosto agresivní a hloupý. Sarkasmus, že stát ušetří na důchodech je ještě na úrovni hospodskké debaty, ale zbytek už je zcela mimo. Tak pán se zdržuje odbočováním doleva a místo toho doporučuje odpočívat jen vpravo, takže v takových smyčkách, abychom se dostali na správný směr. A kolik kilometru se tím víc najezdi? A na těchto "pravoodbocenich" už nebudou zácpy a nebude vařit krev?

Plzeň brzdí dopravu? Navrh pána - zajištěte plynulost! Jak mily pane? Mimoúrovňové křižovatky? Ve městě? Víte jak by to v Plzni vypadalo? Proc stavět drahé mimoúrovňové křižovatky, když tu mame váš trik s odbočení s krát doprava?

A co jste myslel důslednou kontrolou? Pokuty za "neplynulou jízdu"?

Takže misto stání v koloně, s tou vaši ojetinou, raději jeďte MHD!!!

+3/−2
6.7.2016 6:01

M61i21r36o82s40l74a61v 28S17u53c20h32y 5890849950740

Vezmu to odzadu:

Než bych došel svižnou chůzí na nejbližší zastávku MHD, tak jsem autem v centru Plzně. Plzeň znám dost dobře, takže se i umím kolonám vyhýbat.

Důslednou kontrolou jsem měl na mysli bezpečnost provozu. Představte si, že jsou města, kde si nikdo netroufne jet rychleji, přesto že je prázdná široká přehledná silnice. O vztahu kontrola + alkohol + bezpečnost snad netřeba pochybovat.

Mimoúrovňové křižovatky do města patří. Největší špunt je úsek Rondel - křižovatka u hlavní pošty. Silnice vedle Štruncových sadů míří přímo na rondel (který vede od nikud nikam), pak uhýbá a je očividně znásilněna a ústí do Palackého nám. Rondel je přitom ideální místo na křížení směru S-J / V-Z. Mimochodem, i křižovatka U Jána měla být mimoúrovňová. Stejně tak se nabízelo mimoúrovňové křížení ulic Klatovská / Borská-U Trati. Míst vhodných k vybudování mimoúrovňových křižovatek je víc, ale máte pravdu - je to drahé.

Kolečko doprava, aby mohl někdo odbočit vlevo má smysl na hlavních tazích a tam, kde je velikost bloku a šířka komunikace přiměřená. I když řidič ujede o pár set metrů více, je to pro plynulost provozu velkým přínosem. Největší komplikace tvoří řidiči, co najedou do křižovatky a nemohou pokračovat - tím ucpou celé město. A to právě ono "kolečko" do značné míry eliminuje.

+2/−1
6.7.2016 14:49

M32a37r95t15i19n 94H49o18k31r 1158576987161

Pane Náhlíku, přihoďte k tomu i seřízení semaforů. Jedu-li předepsanou rychlostí, tak ve většině případů přijíždím k dalšímu semaforu na červenou.

Beru hlavní tahy atd.

+6/0
5.7.2016 14:37

T60o15m79á76š 94B67e15n85d60a 4140939410787

Dokud byly semafory řízeny pevnými intervaly, tak to šlo. Teď když jsou všechny semafory ve městě řízeny online a je tam dynamická preference MHD, tak to kolikrát ani nejde dobře seřídit.

0/0
5.7.2016 15:32

J24a29n 74V83a61l88o88u82c11h 6362207108850

Přesně tak. Dynamická peference způsobí, že tramvaj ušetří pár sekund (aby je pak na další křižovatce ztratila) a bus toho samého dopravce nabírá v koloně minuty. Při trochu inteligentní jízdě (pevné cykly si řidič může zapatovat při první směně) a rozumně umístěným zastávkám (tedy např. systém mezi jedněmi přilehlými semafory 2 zastávky, kde jejich odbavení trvá asi 1 cyklus, mezi dalšími semafory nic, tedy MHD jede bez zdržení; zatímco většinou bývá po 1 zastávce, kde odbavením těsně "uteče" zelená a pak se stojí) se dá jezdit i bez preference. Ono totiž preferenční rozkouskování cyklu taky znamená, že tam je více vyklízecích dob (kdy vlastně stojí vše) a snižuje se celková propustnost křižovatky.

+1/0
5.7.2016 17:43
Foto

J56a12n41a 42K32o53z56á69k17o47v58á 26V20o18l11r16á27b50o45v11á 9243634705921

Nejlepší by bylo úplne zrušit silnice, všude chodit pesky.

+2/−3
5.7.2016 13:04

M11a39r72t47i26n 70Č32e78r50n84ý 7671294391

Vsak jasne. A novou lednicku si prinesete domu na zadech co.

+3/−1
5.7.2016 21:29
Foto

B57r71o60n19i34s67l59a67v 46G12a72b78r74y98š 2292929581

Mně by zajímalo, jestli jsou lidé s autem šťastnější, než lidé bez aut. :-)

+3/0
5.7.2016 23:20

F49r55a87n77t70i38š52e27k 95M69o30s86s 8932413679259

Já jsem rozhodně šťastnější s autem, protože mi dává určitou svobodu a nezávislost.

+6/0
6.7.2016 8:38
Foto

B48r96o21n86i38s62l53a46v 35G51a70b36r45y53š 2912569781

Svobodu a nezávislost? No to moc nevím... ;-D V kolonách si té svobody moc neužijete. Kvůli zákazům vjezdu se na spoustu míst nepodíváte. Je potřeba platit různé poplatky, pojištění a povinné ručení, hlídat si cenu pohonných hmot, jezdit na servis, jezdit na STK, dodržovat předpisy, za volantem být stále ve střehu, dávat pozor, jestli to do mě nikdo nenašije, jestli to já nenašiju do něj, jestli mi auto nikdo neukradne, jestli mi auto nikdo nepoškrábe nebo jinak nezničí, měnit pneumatiky dvakrát ročně, jestli se mi s autem po cestě něco nestane, jestli nepíchnu, sedět přikovaný na sedadle a nemožnost se během jízdy protáhnout, nutnost zastavit, když se mi chce na záchod, zapovězení prakticky všech tvůrčích činností, pokud řídím...

Kdepak, to je spousta nevýhod a povinností a já jsem línej člověk. :-)

+3/−5
6.7.2016 9:11

P30e90t19r 78R83a69p93č89a80n 5815496621972

Přesně tak. Před pár lety jsem slyšel rozhovor jednoho moudrého muže, který říkal, že každou větší/dražší věc, kterou si člověk koupí, si ubírá určitý krajíc sbobody a přibírá určité množství stresu, protože už se o tu věc musí svým způsobem starat a strachovat se o ní. Lidi, co mají majetky, rozhodně nejsou šťastnější. Jsou jen bohatší.

0/−2
6.7.2016 10:32
Foto

B26r24o77n47i16s83l80a94v 46G62a26b34r33y34š 2122109551

Naštěstí někteří z nás nejsou takoví materialisti a i ti řidiči se díky nám, co auto nemáme, dostanou do cíle o něco rychleji.

Schválně bych každému člověku pořídil auto a poslal ho na silnici. Ono by je to hned přestalo bavit, když by první den nevyjeli ani z garáže. ;-D

+2/−1
6.7.2016 10:37

P69e34t75r 94R46a61p46č33a39n 5285366271432

Já mám prostě špatný pocit, když bych se měl sám autem dopravovat do zaměstnání. Omezuju lidi kolem, znečišťuju životní prostředí, rozvíjím svojí lenost. Tohle si ale málokdo dokáže připustit a nemyslí na budoucnost. Však ale v pozdnějším věku těm "pohodlným" lidem zdravíčko vystaví účet ;-D

0/−3
6.7.2016 11:00
Foto

B72r71o63n85i87s72l20a30v 74G53a50b94r49y95š 2712269661

A tím dobíháním na MHD se aspoň člověk protáhne a zasportuje si... :-P;-D

0/0
6.7.2016 11:05

J45i70ř64í 77L80e92s 5918729499293

Rozhodne jsou ale svobodnejsi. A pro me je svoboda stesti.

0/0
6.7.2016 18:08

P41e84t68r 59R50a76p20č44a82n 5605616691262

Člověk s autem: vydělat na něj, pak převod, technická, pojištění, dál. známka, tankování, parkování atd. Dostane se všude. Člověk bez auta: dostane se stejně kamkoliv, ale asi méně komfrotně, ale mnoha způsoby (pěšky, kolo, vlak, letadlo, bus, MHD). Nemusí se o nic strachovat/starat a 1 auto Vám na celý život rozhodně nevydrží. Kdo je svobodnější? To je na pováženou :)

+1/−1
6.7.2016 10:28

J21i81ř59í 13L11e50s 5958669969373

Vyborny nazor bezdetneho cloveka z mesta. Zkuste bydlet na vesnici 50 km od mesta. Bez auta se nikam nedostanete. Zkuste mit deti a doprejte jim jakykoli kolektivni sport. Bez auta je o vikendu na zapas nedostanete.

+1/0
6.7.2016 18:11

P67e11t69r 81R72a18p92č81a91n 5955986691112

Taky si říkám. Ale víte, kolik je takových, kteří se bez auta až ani nevy...ou? :-)

0/0
5.7.2016 23:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.