Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Seniorka, která jela po D5 v protisměru, na dálnici vůbec nechtěla

Šestašedesátiletá žena, která ve středu jela po dálničním obchvatu Plzně skoro patnáct kilometrů v protisměru, najela na dálnici nedopatřením. Alespoň to tak později vysvětlovala. Policisté zahájili úkony trestního řízení pro obecné ohrožení, ženu však dosud neobvinili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a57r69o55s50l49a28v 53S74e67v11e62r 6578766470215

Inu, stalo se. Paní s léty řidičské praxe najela na dálnici a tam zazmatkovala. Nějaký postih ji nemine, otázkou je pro mne, v čem ji to jako bude napravovat - to je na ty To.já.bych-y - dotrestávače zde. Nemám je rád.

Co mi v článku chybí, je důkladný rozbor situace na tom nájezdu. Není to tak dávno, co jsem četl o asi 150 málo, nebo nějak nedostatečně označených. O řešení nevím.

To rakouské řešení je fajn, jen bych jej asi také poupravil a umístil tam, kde s vozem mohu ještě něco dělat. Naopak mne tam zase vyděsila ta pracka, která byla těsně za mymi levými svodidly - samozřejmě v pořádku, pro nájezd v protisměru, ale ten lekanec si nepřejte :-)

Ještě k článku - paní o své situaci jistě věděla, takže těch 15 km musela jet snad čtvrt hodiny - jak to že to signalizace neobsloužila, nepochopím. Tam by mne také zajímal odborný názor. Trest pro paní chápu, ale ten na dané situaci nic neřeší. On se ten článek ostatně ani nepokouší něco takového vyvolat. To mi vadí.

+1/0
18.6.2016 9:31

J93a14n 45F59r52o81l33í19k 6766410715934

Místo hloupého stupňování represe bych viděl jako dobrou věc pravidelné povinné a bezplatné školení řidičů, které známe ve firmách jako školení tzv. referentů. Tam se proberou nová pravidla, riziková chování i tragické nehody a poučení z nich. Někteří si tam zjistí i co to je zip, k čemu jsou blinkry a zpětná zrcátka, jak se jezdí po dvoupruhovém kruháči a jiné speciality, které v době, kdy jim byl vydán ŘP neexistovaly. ;-)

0/−1
17.6.2016 10:34

B74o79h31u11s47l39a16v 15K25r23á65l53í42k 2531740619566

Povinné školení by se zvrhlo ve frašku. Stačilo by každých pět let povinné přezkoušení. A kdo ho neudělá, tak ať mu řidičák propadne.

0/−1
17.6.2016 10:53

L78u37b55o85m25í27r 52H94u42d58e76c 1341601778182

Doufám, že si tuto diskuzi čtou i rodinní příslušníci té osoby a vemou si některé reakce k srdci :-/

+1/0
16.6.2016 18:02

G76a34b78r93i45e10l 25H27o69r41t95e79n 9471919273984

Postoj rodinných příslušníků pachatele zvláště závažných deliktů je obvykle (a zcela pochopitelně) všechno, jen ne nestranný. To je naprosto v pořádku - a přesně proto by o těchto věcech neměli nikdy rozhodovat.

+2/0
16.6.2016 18:10

M17a71r61c97e14l 25H18r58o61c78h 9159149792

Klasika. Ženská frčí v protisměru po dálnici, ale do statistik se dostanou tři chlapi, co se kvůli ní vybourali. Výsledek? Ženy jsou lepší řidiči, mají méně nehod. :-P

+13/−1
16.6.2016 17:49

J39a80r64o45s57l75a17v 73L79e25b56e62d19a 3846539297470

;-Dno jo

0/0
16.6.2016 23:18

B14o13h25u59s68l62a97v 79K14r61á25l29í42k 2661940219466

Ono to jistě nebylo jenom kvůli ní.

0/0
17.6.2016 10:55

J40a60r40d44a 89K25a19n34í37k 5556159442933

To jako, že by se do sebe trefili i v případě, že by jim bába nesvištěla v protisměru?

Hmm, prazvláštní úvaha...

Já osobně smekám před reflexy všech šoférů, díky nimž citrón nekoupil čelovku.

0/0
17.6.2016 12:31

V39l64a39d24i73m11í87r 30H69o27l65ý 8644521246907

Snad už paní bude do smrti jezdit automobilem jen jako spolujezdec.

+4/0
16.6.2016 17:39

K53a47r57e60l 51N72o54v91o87t12n23y 2871165359410

Mela by ve svem vlastnim zajmu odevzdat ridicak dobrovolne, prodat auto, a uz nikdy za volant nesedat. K umeni ridit patri i umeni aspon jakztakz zvladat krizove situace, kdyz uz se jim nepodari predejit. Vjet na dalnici v protismeru je jiste prusvih, ale stat se to muze - ale neni mozne, v okamziku kdy si to clovek uvedomi, v te jizde pokracovat!

+11/−1
16.6.2016 17:01

M16i91r44o19s31l60a89v 27H92o93r32á26k 9692425731786

Nechtěl jsem, musím...

Paní bych tolik nezatracoval. Udělala chybu. To se může stát každýmu. Když už na tej dálnici jela, dělala to, na co je naučená a co běžně dělá - jela co nejvíc na pravej straně. Zajímalo by mne, kolik lidí by v danej chvíli zareagovalo "správně" a přejelo do odstavného pruhu tedy vlastně za normálních okolností přejelo do protisměru proti všem autům úplně doleva. Pokud paní jela 80 a proti ní jiný auto 100 blížili se k sobě rychlostí 50 m/s!

Spíš by mne zajímalo, proč se za tu dobu, co paní jela neobjevila na informační tabuli obrovská stopka pro všechna auta v daném směru s obrovským nápisem "Auto v protisměru". Okolo toho místa je těch cedulí několik. Jen normálně upozorňujou na měření v tunelu...

+2/−4
16.6.2016 16:48

J46a10r27o80s88l97a54v 91L31e84b71e50d22a 3606229807940

Tak určitě... Jiný zase nedá přednost, to se může stát každýmu. Další zase nestihne předjíždění a srazí se s protijedoucím, to se může stát každýmu.

Výsledkem jsou mrtví a zranění na silnicích.

Paní, když už by neměla okamžitou možnost přejet do odstavného vlevo, tak měla rozsvítit všechno včetně blinkrů, volat policii, zastavit co nejvíc vpravo a zalézt za středové svodidlo - v případě, že by to chtěla řešit 'vlastními silami', tak jet _minimální_ rychlostí a hledat první bezpečnou příležitost, jak se uklidit z protisměrného pruhu.

A ne že to valí jak blázen 15 kilometrů.

+11/−1
16.6.2016 17:09

T38o21m73á30š 43B92e40n63d29a 4640669280557

Ona detekce aut v protisměru funguje jen na ZPI cedulich, které ovládá JSDI. Ty v tunelu ovládá jen dispečink tunelu, takže než se tam ta informace předala, už byla pryč, frčela jako blázen.

Tohle je neodpustitelna chyba. Chyba je vjet do protisměru, to se stát může, přehledne značení...ale snad zastaví člověk hned po tom a bude to řešit nějak...ne že najedu na dálnici ve špatným směru, tak to hold stihnu do protisměru a jedu tak jak potřebuji. Vždyť mohla zabít x lidí. A největší prasarna je vidět nehodu a nezastavit. To je snad ještě víc odpornejsi než ta jízda.

+5/0
16.6.2016 17:22

T58o23m32á75š 86Z87e54m51á18n47e52k 5860468876486

Vidět nehodu a nezastavit určitě není prasárna. Důležitější je dávat pozor na to, abych tím zastavením neohrozil ještě někoho jiného. Někdy to prostě nejde.

+3/−1
16.6.2016 19:54

B41o80h51u31s40l31a10v 58K13r17á86l26í69k 2431870729756

Vidět nehodu a nezastavit? Vy si jako myslíte, že přijela už k hotové nehodě?

0/0
17.6.2016 10:58

J98a23r37d88a 83K35a91n50í86k 5136359772563

Ne, nehodu způsobila a byla jejím aktivním účastníkem. Přesto od nehody ujela.

Takže krom obecného ohrožení a případného ublížení na zdraví by tam měla mít i § 47 odst. 4 písm. c) silničního zákona.

+1/0
17.6.2016 12:39

G55a51b24r24i32e84l 76H34o53r36t22e73n 9721789113374

Ta osoba udělala lidsky omluvitelnou chybu tím, že vjela do protisměru na dálnici. Pro pokračování v jízdě ale žádná omluva neexistuje.

+6/0
16.6.2016 17:24

P81e73t59r 78C21u46l73e21k 2253579558

Takovýchto žen za volantem potkávám denně několik. Zrovna před hodinou paní na křižovatce měla zelenou, tak vyrazila a vůbec jí netankovalo, že z vedlejší po kolejích jede houkající sanitka. Všichni stáli a nakonec musela zastavit i ta sanitka, aby ta pí. s hlavou hrdě vztyčenou mohla projet. No nic, nehledejme logiku tam, kde neexistuje😂

+7/0
16.6.2016 16:18

F80i53l28i74p 80N56a61v44r12á54t20i12l 2957500553864

Asi jela do Tymákova poprvý....

+2/0
16.6.2016 16:15
Foto

M24i25l21a55n 90S22o14u38š74e98k 9446197761132

představa, že bych tohle potkal na dálnici v levém pruhu mne celkem děsí....

+4/0
16.6.2016 16:04

I98v74o 39Ž28i53ž10k18a 8473927251271

U Bělotína se mi podařilo v noci takto potkat auto, naštěstí jsem jel vpravo, ale mám z toho hrůzu ještě dnes.

+1/0
16.6.2016 19:43

B34o37h63u57s81l69a90v 86K95r10á45l98í67k 2671480889986

Nikdy by člověk neměl jet takovou rychlostí, že by na podobnou situaci nemohl reagovat.

0/0
17.6.2016 10:59

J81a21r51d67a 98K54a45n71í76k 5956549772763

Takže po dálnici 40 km/h, v rychlém pruhu 45, jo?

Vy jste teda expert

0/0
17.6.2016 12:41

J32a94n 37C34o87n76s74t27a26n73t27i88n 1162981383400

řidičák odebrat + podmínka, rozhodně bych ji nezavíral natvrdo do basy, to by byla hloupost.

+5/−1
16.6.2016 15:46

T60o85m60á28š 47B20u14r74a 4972356814

Souhlas. Pokud však jí zaviněná dopravní nehoda nebude mít závažnější následky. Potom by se mohlo jednat o trestný čin, lepším případě nedbalostní.

+3/−2
16.6.2016 15:49

J84a15n 73C45o19n29s77t49a70n42t78i71n 1242811653460

v tom případě to bude stát paní nějaké kačky, ale těm poškozeným rozhodně nijak nepomůže, kdyby ji zavřeli. až teď jsem četl celou diskuzi a trochu mě překvapuje, že se tu řeší jen to odebrání řidičáku. to považuju za naprostou samozřejmost. ale jí podle mě regulérně za obecné ohrožení hrozí několik let natvrdo.

+4/0
16.6.2016 15:55

G34a77b92r55i16e41l 25H20o93r59t39e21n 9901629353614

Ta osoba záměrně jela 15 km po dálnici v protisměru. To je to samé, jako byste vzal na náměstí pušku a střílel do oken kolem sebe. Žádná podmínka nepřichází do úvahy.

+8/−1
16.6.2016 16:07

J93a57n 42F20r10o81l79í85k 6306880685274

Jedná se o neúmyslný čin. Ona prostě ve svém mozečku nenašla jiné řešení a v panice pokračovala dál. Pro nás nepochopitelné, ale voličů ČSSD a ANO je hodně. Nemůžeme je všechny zavřít.

0/0
17.6.2016 10:40

D16a88v13i65d 54R67i50e30s42z 8364200

Může se to okecávat jak chce, ale pointa je jednoduchá - nemá na silnici co dělat.

+7/0
16.6.2016 15:39

P53e88t62r 50B58e89d66n58á18ř 4170264763663

Tohle se asi nikomu líbit nebude. V národě opilců (vím že byla OK) = lidí s poškozenými nervovými zakončeními je toto prostě více pravděpodobné. Ale nechci paní křivdit, bez ironie.

V národě tzv. sportovních všeználků, kteří ve skutečnosti nikdy na žádné hřiště nevkročili by muselo být všem jasné:

- silnice není hřiště

- všichni jsou spoluhráči, nikdo není a NESMÍ!!! být soupeř

- tým (= VŠICHNI účastníci silničního provozu) je TAK SILNÝ (= BEZPEČNÝ v tomto případě, ale pak i plynuleší a tedy paradoxně rychlejší, bylo již dávno dokázáno), JAKO JEHO NEJSLABŠÍ ČLÁNEK

- ty slabší články (třeba i ta paní), prostě nemají od přírody dáno (postřeh, schopnost se rychle rozhodnout) a přesto by asi měli mít právo se účastnit silničního provozu, když splní zkoušky. Zkoušky totiž nevybírají nového Petra Čecha (rychlý, postřeh, rychlé rozhodování - abych dal všem srozumitelný příklad), ale jen eliminují ty opravdu NEMOŽNÉ K ŘÍZENÍ (úplně bez postřehu, úplná neschopnost se rozhodnout)

- PROTO SE PROSTĚ A JEDNODUŠE MUSÍ JEZDIT POMALEJI!!!

K těmto prostým faktům si přidejme další nehezká fakta (věční naštvanci, nenávistníci, aroganti, rozbité silnice, stará auta, chybějící bílé čáry, opilí řidiči, drogově závislý, laxní policie, řidiči z východu, co jsou ještě horší) A ZNOVU MI VYCHÁZÍ, že je třeba jezdit pomaleji, jako všude ve světě, ke kterému možná ještě vzhlížíme.

ÚPLNĚ NA ZÁVĚR. NIKDO, ALE NIKDO NEMÁ PRÁVO VYTRUBOVAT A VYTLAČOVAT NA DÁLNICI NAPŘÍKLAD OPATRNOU MAMINKU, OPATRNÉHO STARŠÍHO ŘIDIČE, KTERÝ 120 PŘEDJÍŽDÍ KAMIONY. JE TO JEHO SPOLUHRÁČKA!!! NIKOLI SOUPEŘKA. Příliš pomalé by měli vyloučit řidičské zkoušky.

Ti co chtěj hrát, nechť si rozdají na skutečných hřištích. Vzhledem k počtu pupků mezi námi jsme ale skeptický...

+5/−9
16.6.2016 15:29

J49i54t45k51a 96P16ř34i27k72r97y13l15o55v72á 9659326210

Je to dlouhý, ale v mnohém s vámi souhlasím.

+1/−2
16.6.2016 15:34

T14o29m67á46š 87B31u47r40a 4302956634

Téměř se vším souhlas. Až na tu ještě pomalejší rychlost provozu: je prokázáno, že bezpečnost se snižováním povolené maximální rychlosti pod určitou mez (zhruba pod oněch městských 50 km/h) dále již významněji nezvyšuje. Zato z hlediska dopravní kapacity tato pod oním optimem významně klesá.

0/−1
16.6.2016 15:55

P40e59t20r 88B21e46d26n10á32ř 4970324353113

Jiste, netvrdim, ze se ma jezdit o dalnici 50... Kolem 100-120 je ok

0/−5
16.6.2016 16:05

J91a79r90o59s45l13a26v 10L35e96b12e95d19a 3296609327970

Nějak mi z toho nvychází, proč bych MUSEL JEZDIT POMALEJI.

Na nikoho nevyvíjím žádný nátlak, prostě chápu, že na jízdu rychlostí, kterou já považuju za přiměřenou, někdo nemá. Klakson používám pouze před předjetím, když mám (oprávněnou) obavu, že řidič jedoucí přes prostředek vozovky o mně vůbec neví, ačkoliv se za ním táhnu už stovky metrů.

Hlavně ať mi prosím nikdo nenařizuje, jak rychle můžu jezdit mimo obec, fakt to zvládám sám.

+8/0
16.6.2016 15:49

T21o76m20á69š 86B22u87r23a 4932196564

P.S.: pardon, chybně zařazeno. Reagoval jsem tímto na příspěvek pana Bednáře.

0/0
16.6.2016 15:57

P64e10t22r 81B93e65d54n17á40ř 4860944273783

..protože když se proti mě postavíte a hodím po Vás na 15 m míč 120-130 km/h, tak, pokud nejste profi sportovec (stačí průměrné úrovně), tak neuděláte NIC a schytátet to! A stejně tak ani o milimetr spousta z nás nepohne během těch 15 m volantem, protože prostě nemá dáno. Kdyžto ve stovce či 80 už těch, co něco zvládnou udělat, je logicky více.

0/−5
16.6.2016 15:58

J62o17s91e11f 26D65o77l33e86ž55a25l 1416157671

A nebylo by lepší ty auta raději rovnou zakázat, tak alespoň budeme mít jistotu, že nikdo nepotká někoho méně schopného v protisměru. A diskotéky bych taky rovnou zakázal, tam zase můžete potkat někoho s puškou.

+4/0
16.6.2016 16:11

J12a45r51o92s68l45a34v 83L30e12b53e74d52a 3906209257590

Pořád nechápu, proč musím jezdit pomaleji.

Protože svoji jízdu zvládám. Když ji budou zvládat všichni, nebudou žádné dopravní nehody (no jistě, utopie). Kdo nezvládá, ať jezdí pomaleji, přiměřeně svým schopnostem, vlastnostem vozidla, povrchu silnice atd. atd.

Proč ale jsou všude omezení rychlosti místo mnohem logičtější doporučené rychlosti? Moje zkušenost je taková, že zatáčku s omezením rychlosti (které tam je opravdu jen kvůli té zatáčce) jsem za dobrého počasí schopen typicky naprosto pohodově projet o 20-30 km/h rychleji. Jaký je důvod mě omezovat?

+1/−1
16.6.2016 16:14

P16a81n 58K80r30a91t91z 8904865750353

Tak ono staci, aby na vyjezdu ze zatacky projizdejici nakladak vysypal trochu pisku a prujezd o 20-30 km/h se razem zmeni v drama. Taky vim o par zatackach kde je 50ka a za idealnich podminek ji v pohode dam na 90. Ale ty idealni podminky nemam 100% zarucene i kdyz si myslim ze je to v pohode.

0/0
11.7.2016 23:09

J95a84r34o32s18l31a24v 58L10e77b57e58d58a 3936339297350

Ale kdybychom uvažovali vysypaný písek nebo rozlitou naftu, muselo by být omezení rychlosti před každou prudší zatáčkou... Proto je potřebné čumět na cestu, jezdit s nějakou rezervou a učit se eliminovat smyk, a ne napráskat značky na každých 10 metrů silnice.

0/0
12.7.2016 8:53

M12i63c67h71a35l 30P87i12n79d93j40a44k 5503774107627

On to narizuje zakon. Je jen na tobe jestli chces, nebo nechces respektovat zakon.

0/0
16.6.2016 15:59

J63a40r92o98s25l41a15v 36L93e32b41e69d30a 3296919657370

Ano, už jsem se rozhodl.

0/0
16.6.2016 16:15

J25o20s32e54f 97D69o64l45e30ž37a37l 1836237581

1) Nebudeme teď rozebírat jak splněné zkoušky v autoškole reálně připraví dotyčného na provoz, ale rozhodně jedno splnění neznamená, že už je dotyčný doživotně způsobilý to auto provozovat. Někteří nemají od přírody tak dobrý postřeh a schopnost se rychle rozhodnout, ale měla by být nějaká hranice po kterou je to ještě přijatelné, to se sice samozřejmě těžko měří, ale myslím si, že když někdo jede 15 km v protisměru na dálnici, tak je to dostatečný důvod mu to právo na řízení sebrat. Když zůstaneme u Vámi použité sportovní terminologie, v týmu taky nemá nikdo místo zadarmo, ale musí si ho svými schopnostmi zasloužit.

2) Máte pravdu, že všichni jsou na silnici svým způsobem spoluhráči, ale rozhodně bych to tak vehementně nezužoval na rychlost, jak se snažíte vVy. Pomalá jízda nezaručuje bezpečnost, stejně tak rychlá jízda automaticky neznamená nebezpečí. Co je důležité, aby každý odhadl rychlost s ohledem na své schopnosti a své okolí, proč znám řidiče, se kterými se cítím naprosto bezpečně ve 160 a více, kteří najeli milion a více kilometrů bez nehody a pak znám řidiče, se kterými se ve 130 na dálnici často bezpečně necítím a to ne jen s ohledem na posádku auta ve kterém jedeme, ale i s ohledem na řidiče ostatní? Říkáte, že se má na silnicích jezdit pomaleji, s tím nesouhlasím, důležité je, aby se jezdilo OHLEDUPLNĚJI a s respektem k ostatním účastníkům, ale pomalá jízda ohleduplnost ani respekt k ostatním nezaručují.

+7/0
16.6.2016 16:04

J98a57r94o93s62l40a30v 19L70e57b41e77d12a 3876289807600

R^

Dovolil bych si tu ohleduplnost (která je někdy v silném provozu obtížně dosažitelná - příklad: omezení vozidla na hlavní při vyjíždění) rozšířit o PŘEDVÍDATELNOST... i když se to často kryje.

Mezi nejkritičtější manévry na silnici patří situace, kdy někdo něco udělá naprosto neočekávaně.

+3/0
16.6.2016 16:32

P12a73n 17K35r67a77t17z 8644695380633

Ono by stacilo, kdyby si nekteri ridici nenechavali svoje plany na manevry na silnici jen pro sebe, ale davali je s predstihem najevo i ostatnim. Klasicky priklad je znameni o zmene smeru jizdy, na ktere dost ridicu zapomina, nebo ho pouzije na posledni chvili. :)

0/0
11.7.2016 23:15

F94i13l77i52p 79N72a42v21r34á35t38i35l 2167150483744

nesouhlasím, naopak jsem pro neomezenou rychlost. Rychlost jako taková není příčinou dopravních nehod, jen rozhoduje, jaké budou následky.

Proč neomezená rychlost? V pátek odpoledne na trase Praha - Brno víc než 110 stejně nepojedete, přestože vám zákon umožňuje jet až 130.

Naopak nevidím důvod, proč v sobotu ráno nejet na prázdné dálnici 160.

Aut je nyní tolik, že omezení rychlosti si hustota provozu obstará sama.

Počet nehod by naopak výrazně snížila výstavba nových rychlostních silnic. V současné situaci, kdy nechcete desítky kilometrů trávit za kamionem jedoucím 70, začnete předjíždět. A jelikož v protisměru mají stejný problém, tak se občas stane, že předjíždění nedopadne dobře.

Když budou silnice "rychlé a zběsilé", možná potenciální nebezpečí od jejich používání odradí všechny ty, které tam potkávám už nyní - třeba i zmatené seniorky v protisměru.

0/0
16.6.2016 16:26

M23a30r66t75i26n 48V76a35n19ě15k 6331403782879

Bože, to jsou "moudra".

0/−1
16.6.2016 16:31

P38e92t11r 66N24o67v78o87t96n38y 1541160561

Tahle paní patří do kategorie hráčů, co si daji s vědomím vlastni gól. Ti do týmu nepatří.

+1/0
17.6.2016 1:38

M35i72c47h11a30l 29S13t92r44a12k61a 7460560364523

Doufam ze pani neuziva lekarske konopi. By z ni udelali zfetovanou jeste :)

0/0
16.6.2016 15:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.