Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Štít razící tunel u Plzně se po šestnácti měsících vynořil ze země

Razicí štít Viktorie, který u Plzně buduje nejdelší železniční tunel v Česku, se v úterý po šestnácti měsících vynořil na denní světlo. Má před sebou ještě poslední metry v takzvané lavici a pak už bude jižní tubus tunelu hotový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O83l84i82v28e73r 11P20u58n51g45e 6384157179548

Zbytečně to stavěli!! ;-(Když zkrátí dobu pouze o 9 minut, Což je málo!RvRvRv!!

0/0
15.6.2016 15:18

T53o32m64á26š 18K65u22c91h45a19ř 3187511708301

Na videu to vypadá, že tím otvorem v razící hlavě se protáhli jen ti dva nejhubenější dělníci a ten vypasenější zbytek směny už bude muset zůstat v tunelu. :-)

0/0
8.6.2016 1:56

L89a29d61a 29N97o92v82a13k 4612853177

nevíte někdo jak to pod zemí zaměřujou...? Asi starými dobrými geodetickými přístroji....? když si vzpomenu, jakou chybu jsme na škole dokázali udělat po jednom km zaměřování....;-D

0/0
7.6.2016 23:25
Foto

O58n81d44r50e91j 90V88a24l74o67u64s52e43k 4210631347911

Laserovym paprskem

+1/0
8.6.2016 13:52
Foto

O48n72d19r32e39j 88V68a32l82o19u16s23e71k 4490691777191

Nevíte náhodou jestli v tom prvním tubusu hned začnou klást i koleje - tzn ze by byl v provozu dříve než ten druhý? Přeci jen je to půl roku...

0/−2
7.6.2016 20:43

L58u82d77ě51k 52N27ě28m37e94c 5625341752284

Taky by mi to přišlo logické, ale Petr Schwartz si myslí, že je to blbost.

+1/0
7.6.2016 21:40

R17a43d68e89k 64J87a75n83a28t91a 9745286194812

Takto dlouhé tunely se myslím nesmí provozovat bez evakuační trasy. A tu tady dělá jeden tunel druhému. Takže se to zprovozní celé najednou.

+1/0
7.6.2016 22:02

L81u10d12ě27k 94N73ě34m61e80c 5555501942544

Copak o to, to by si možná neodporovalo. Protože položení kolejí do jednoho tubusu by nějaký čas zabralo a v době, kdy by byl proražen druhý tubus, tak už by snad mohl být využitelný jako evakuační trasa, takže první tubus by mohl být zprovozněný.

0/−2
8.6.2016 5:41

R89a93d43o36s43l55a63v 11K72l53a80u84d80a 5124348394902

Evakuace přes staveniště?8-o

+2/0
8.6.2016 9:40

L12u32d43ě45k 45N36ě91m44e39c 5125921552624

No... já nevím, ale vzhledem k tomu, že jsem ještě o podobné evakuaci ani neslyšel ani nečetl, mi to nepřijde jako eventualita scestné. Určitě to vyřešit jde.

0/−1
8.6.2016 10:01

R23a49d68e42k 84J89a84n64a41t72a 9545806194562

Eventuálně lze vyřešit všechno. Ale nezkolaudujete to.

+2/−1
8.6.2016 13:58

L30u42d23ě71k 10N32ě88m52e27c 5615191542674

A tak to je jiná. To tu možnost samozřejmě diskvalifikuje jako špatnou. V případě, že bych tu myšlenku nechtěl opustit a tvářil se, jako že všechno jde, tak už bych dával pouze přitroublé dotazy, jestli je třeba možné zkolaudovat jeden tubus dříve než druhý a podobné.

0/−1
8.6.2016 14:36

P50e91t14r 52K70o55u19t40e40c26k47ý 6264430547357

Po proražení druhého tunelu je potřeba ještě vyrazit propojky mezi tubusy. Dříve to příliš nejde, protože tunel za razicím štítem slouží jako příjezdová cesta pro dopravu segmentů ostění, vedou tudy dopravníky s rubaninou atd.

0/−1
8.6.2016 16:14

J70i58ř87í 64K36o79c71u12r25e39k 6925334725698

Jak to bylo? Zdař Bůh?

Dobrá práce, ještě tu druhou troubu. A k ní se sluší dodat: Zdař Bůh!

+1/0
7.6.2016 18:31
Foto

J32o16s33e40f 32B43ö72h37m 7296834352107

Proc proste zadny z takovychto clanku nemuze obsahovat link na mapu, kde ten tunel buduji?? :-(

+5/0
7.6.2016 17:26

L25u88d25ě75k 55N65ě76m63e81c 5685731542284

Protože Plzeňáci vědí, kde to je, a kdo to neví, tak si dokonce může trasu představit podle map.cz.

0/0
7.6.2016 21:42

J86a78n 88N87o22v76á32k 7450705186196

Češi jsou ve stavebnictví jedni z nejlepších celosvětově. Škoda, že to neumíme líp prodat. Veřejnost vidí jenom předražený stavby a nekvalitu z důvodu ziskuchtivosti a korupce. Pokud bychom odstranili korupci tak tady máme stavby o stejné kvalitě viz. Německo a Rakousko. Škoda, že se ty prasátka zkorumpovaný už nevaří všechny. :-)

+5/−1
7.6.2016 17:09

M23a84r21t21i61n 43L38u14k39e35š 3636811851495

K prodražení staveb dochází na celém světě a je to přirozené. Bohužel pouze tady z toho média dělají společenský problém číslo jedna proto, aby bezduché stádo měli čím krmit.

+3/0
8.6.2016 8:21

J83a37k55u19b 86P63r42o77k22e44š 6633828482163

Nová železnice na této trase zkrátí jízdu vlaků asi o devět minut, soupravy tu budou moci jezdit rychlostí 120 až 160 kilometrů v hodině.

Zdroj: http://plzen.idnes.cz/razici-stit-tunel-tubus-razba-dkk-/plzen-zpravy.aspx?c=A160607_113421_plzen-zpravy_pp

Proč proboha zase tak málo? To se nám tu budou vlaky šourat 120 km/h ještě dalších 100 let?

+1/0
7.6.2016 15:58

R17a12d64e54k 80J16a61n70a53t65a 9115486394692

Viz diskuze níže.

0/0
7.6.2016 17:38

J25a91k33u96b 13P48r38o49k75e35š 6823548762443

Děkuji, už jsem to četl, příspěvek bohužel nelze editovat, nebo smazat.

0/0
7.6.2016 20:36

J71i76ř56í 77K93o31c96u36r70e18k 6105794865228

Ano, měly by tam jezdit 350 a možná i víc. Problém ale bude, že pak nedoukážou zastavit na nádraží v Plzni. Proč? Neubrzdí to, přejedou to nádraží asi o dva kilometry.

A budu opkovat: Tunel je trasovaný na 200 km/h.

+2/0
7.6.2016 18:17

K82a89r17e48l 33P72o62k30o20r65n79ý 7109777663362

když jsem uviděl tu českou vlajku, tak se mi ulevilo. Bál jsem se, že vylezou horníci s Austrálie a nakopaj jim zadky ;-D

+19/0
7.6.2016 14:22

M38i71c35h38a26e97l 76C18h32a54r17v71á88t 9319248953332

...rychlostí 120-160 km/h

Tak to je terno. ;-(

+7/−1
7.6.2016 12:59

T60e25o65d85o27r 44N30ě13m81e51c 9650900977

Tunel je stavebně připraven i na 200 km/h, pokud by do něj byla v budoucnu zavedena VRT od Prahy. Na vyšší rychlosti by to ani nemělo smysl, protože hned kousek za tunelem všechny vlaky zastaví v žst. Plzeň hl. n

+22/0
7.6.2016 13:02

R93a53d39e98k 41J46a74n50a70t23a 9165806844932

Ano, začátek tunelu je 8 km před plzeňským nádražím (kde bude zastavovat každý vlak) a 5 km před zástavbou (kde paranoidní hygienici patrně stejně nařídí o něco nižší rychlost).

0/0
7.6.2016 13:58

M26a10r73t98i95n 68V55e48s61e10l50ý 1200378147346

8 km? Jel jste někdy po té trati?

0/0
7.6.2016 14:19

M44a56r20t27i34n 59V62e42s88e88l77ý 1310828897116

Už jsem pochopil - berete to z druhé strany, jakože jet 200 km/h ty 4 km se nevyplatí...

0/0
7.6.2016 14:20

R59a14d42e50k 14J13a17n51a69t31a 9515546914382

Ten tunel je postaven na 200 km/h.

Ale zatím to prostě nemá smysl.

a) rychlost nad 160 km/h je u nás stále nelegální.

b) z obou stran tunelu je trať na rychlost nižší, na jedné (Rokycany) dočasně (než se postaví VRT), na druhé trvale (protože i VRT vlaky budou zastavovat v Plzni).

+2/0
7.6.2016 17:35

J58i30ř18í 69K25o36c66u94r63e59k 6435624665848

A ty, které by v Plzni nestavěly, pojedou jinudy a ne tímto tunelem.

0/0
7.6.2016 18:29
Foto

B20r27o47n72i58s59l49a45v 77G86a10b31r36y15š 2502949811

Doufám, že kritici tunelů nejezdí Blankou, ale jedou hezky po povrchu. Přece to nemá smysl, když ušetřím hloupých 15 minut... :-P

+33/0
7.6.2016 12:43

M14a70r13t39i67n68a 60D66v63o44ř64á49k81o16v50á 3454323410524

snad jim ten krtek vylezl alespoň na místě, kde předpokládali, když už čas netrefili o půl roku

+1/−16
7.6.2016 12:38

I83v78o 95J42a87n23á52č31e69k 8933983601542

Snad? Nemáte oči?

+8/0
7.6.2016 12:59

M67a77r38t91i63n54a 51D57v85o16ř93á24k84o94v94á 3794583840134

rozhodně mám víc očí než vy všichni smyslu pro humor

+2/−1
7.6.2016 16:06

J72a96n 21R12o18h38á24č 4262242477899

Blondyna:-)

0/0
7.6.2016 12:36

P72e63t82r 19V81i13n77a58ř 6813773883937

Zkrátíme dobu jízdy o devět minut, abychom stále mohli mít "jen" dvacet minut zpoždění.. Vaše ČD. ;-D

+6/−31
7.6.2016 12:13

R96o72m11a27n 13S27t56o51n21e18k 1949873569561

ČD s tim nema nic společneho

+22/0
7.6.2016 12:50

R74a30d62e48k 37J37a20n94a43t40a 9405746234902

Má to být 10 minut a při uvážení toho, že nová trať je zároveň opravená (stará byla v havarijním stavu) a že bude zavedena pravidelná expresní vrstva, půjde o úsporu času 20-25 minut.

Docela dobré, na to, že délka stavby je jen 4 km.

+13/0
7.6.2016 13:54

M98a13r35t83i13n 24V39e16s21e21l98ý 1660948787636

Akorát z Plzně do Radnic to úspora nebude.

+1/0
7.6.2016 14:23

P67e94t62r 34M38u57d95r43o50c61h 9831117392701

Stara trat byla v havarijnim stavu? Kde jste na to prisel? Jezdim po trati Praha - Plzen - Cheb prakticky cely zivot a poslednich 15-20 let se kontinualne usekove rekonstruuje. Takze ta rekonstrukce ji privedla do havarijniho stavu? :-)

Kdysi trvala jizda rychlikem 4,5 hodiny, dnes je to Pendolinem lehce pres 2,5. Uspora casu dost velka. Nicmene clovek, ktery na te trati kdysi projektoval elektrifikaci, mi rikal, ze cela trat uz za komunistu mela velky strategicky vyznam (doprava vojaku a zbrani k zapadnimu bojisti, ze...) a byla delana na to, aby ji bylo mozno projet za 2 hodiny. To jenom na upresneni.

0/−2
7.6.2016 14:58

R85a38d14e65k 48J22a15n69a13t53a 9425456234512

Úsek mezi Chrástem a Plzní se nikdy nerekonsruoval. Protože se čekalo na tento tunel, který ho nahradí.

Pokud by vojáci chtěli projet Praha-Cheb za dvě hodiny, tak někde vyletí ze zatáčky. To si z vás někdo dělal srandu.

+2/0
7.6.2016 17:38

J37i38ř69í 24E26r78b71e44n 1223874626547

Jak by mohli na trati vyletět ze ZATÁČKY? ;-)

Nemyslel jste náhodou oblouk? ;-)

+1/0
8.6.2016 22:40

L12u69d84ě32k 29N22ě10m45e34c 5825931112554

Mohl byste nám méně chápavým prozradit, jak jste na dvacetiminutovce z Plzně do Rokycan dokázal pomocí pravidelné expresní vrstvy ušetřit až 25 minut?

0/0
7.6.2016 15:45

M65a57r97t91i18n 91Č91e43r53n16ý 7211904681

!!Myslim ze se bavime o dobe jizdy mezi Prahou a Plzni. Nikoliv jen Rokycany

0/0
7.6.2016 17:22

R83a59d97e51k 26J25a12n93a19t45a 9845806344292

Ano. Mám namysl samozřejmě Praha-Plzeň (nonstop). Expresní vrstva v Rokycanech nestaví.

+1/0
7.6.2016 17:39

L44u77d27ě54k 43N68ě67m59e31c 5735521132954

Pravda je, že celá diskuse se táhne okolo úseku Plzeň - Rokycany.

0/0
7.6.2016 21:45

M69a20r58t63i72n 40R59u37z50i46c82k66a 1782988616567

Tak trochu skoda, ze se nestavi na vyssi rychlosti, kdyz budeme v budoucnu chtit jezdit rychleji, tudy to nepujde, ... mela tam byt rychlostni rezerva, treba 250km/h...

+6/0
7.6.2016 12:04

P22e23t20r 83H72r57a64b36á61k 6770327102340

Protože ostatní koleje na tomto úseku na tuto rychlost nejsou a budoucnost této rychlosti u nás je vzdálená tak 100 let, tak je to myslím zatím bezpředmětné. Budme rádi, že budeme o 5 minut dříve v Praze.

+1/0
7.6.2016 12:12

M37a34r97t22i29n 41R82u60z81i21c49k73a 1902928416447

vetsimi tunely muzete jezdit pomalu, ale mensimi rychleji ne... u takovych staveb je vzdy dobre pocitat i do vzdalene budoucnosti...

I kdyz smer Mnichov a Pariz, by se VRT hodila uz dnes...

+1/0
7.6.2016 12:42

M87a64r68t16i13n 18V60e41s28e33l22ý 1550318117946

Pro začátek by úplně stačilo, kdyby se nejezdilo přes Černošice :-)

+3/0
7.6.2016 14:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.